(Verborgen) reflux, hoe te achterhalen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Moshi, Oct 7, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moshi

Moshi Actief lid

Oct 21, 2015
    279
    4
    18
    NULL
    NULL
    Symptomen?
    Mama's met n baby die het heeft, hoe was je baby voordat werd vastgesteld dat het verborgen reflux was?

2. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Onze dochter had heel vaak de hik. kon niet plat op dr rug liggen, dan hoorde je continue voeding omhoog komen. Ze verslikte zich vaak ernstig, tot blauw worden aan toe. Ze rook zuur uit dr mondje. Ze krijste vaak na voedingen. Spuugde vaak kleine beetjes.

3. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Veel krijsen, krijsen, krijsen. Ze had pijn. Was onrustig. Overstrekken. Zure geur. Vooral in de avonden onrustig. Overeind ging alles beter. Veel spugen, maar ook zien dat voeding omhoog komt en ze het weer wegslikt.

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Mijn oudste had verborgen reflux.

Veel huilen
    Meerdere malen per dag de hik
    Heel veel slikken
    Gaf constant honger signalen af
    Overstrekken
    Onrustig algemeen
    Spuugde heel soms een beetje, maar dan vooral pas na een aantal uur, dus geen mondje terug na de fles.

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    - veel de hik
    - veel willen drinken
    - nooit tevreden lijken
    - niet plat op de rug willen liggen
    - veel huilen en alleen maar op mij willen liggen

6. Moshi

Moshi Actief lid

Oct 21, 2015
    279
    4
    18
    NULL
    NULL
    Thans dames. Ik ga dan een bezoekje brengen aan de huisarts.
    M'n kleine meid zet het gelijk op n krijsen zodra ze op de rug ligt. Tijdens verschonen accepteert ze het voor eventjes.
    Slaapt alleen op de buik. Maar hoor vaak geslik en gekreun of ze laat geluidjes alsof ze hard wilt gaan huilen.

Tijdens het voeden weigert ze laatste tijd ook de fles na paar slokjes terwijl ze eerst gulzig begint van de honger, gebruik een d'r Brown fles (ivm darmkrampjes)
    Laatste 3 dagen heeft ze elk dag wel overgegeven. Niet na elk voeding maar zeker 1x per dag.
    Elk avond uren ontroostbaar.
    In de box of even op n kleedje houdt ze misschien net 5minuutjes vol, ook al staan we naast haar tegen der te praten..
    We hebben haar dus of vast of ze ligt op der buik te slapen.

OW en ze heeft ook vaak de hik. Zeker paar x per dag, bedje staat al schuin en houd er na voeden super lang omhoog.

7. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Hoe lang doet ze over een fles? Minstens een kwartier? Hoe groot zijn de flessen? Hoe lang hou je haar recht na een voeding?

Denk er ook aan om ook de box, het kussen en de wandelwagen flink schuin te zetten. Kies voor een draagdoek. Roer de voeding ipv te schudden bij het klaarmaken. Dat kan ook allemaal helpen.

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Bij vermoeden van reflux hoef je niet direct naar je ha.

Het juiste advies is dan toch "volg de leefregels op" of dat in een vraag. En dat is juist iets wat je prima zef kunt doen.

Leefregels zijn;
    - zorg voor rust en regelmaat (niet per definitie op de klok, maar een vast ritme zoals: verschonen-fles-boeren-knuffelen-'spelen'-naar bed, of waar je kindje slaapt, bij eerste vermoeidheids signalen-slapen-verschonen etc).
    - zorg voor niet te veel prikkels.
    - geef je kindje vaker kleine porties per dag.
    - maak de flesvoeding op de juiste manier klaar; heet water (net van de kook af) in de fles, poeder erbij en roeren. Aanvullen met koud water tot de juiste hoeveelheid water en nogmaals roeren. (Warm kraanwater wordt voor elk kindje afgeraden, schudden zorgt voor extra lucht en extra lucht zorgt voor druk op de maag waardoor er meer voeding in de slokdarm komt).
    - zorg dat de voeding minimaal 20 minuten duurt, een fles die hier vaak goed bij helpt is de dr browns fles. (De smalle variant heeft zelfs een prematuur speen geschikt voor te snelle drinkers, ondanks de naam ook voor kindjes die 'optijd' geboren zijn).
    - houd je kindje zo rechtop mogelijk, waarbij de fles zo horizontaal mogelijk is zonder (!) dat er lucht in de speen komt.
    - zorg dat je kindje goed boert.
    - houd je kindje na elke voeding een half uur rechtop.
    - zorg dat alles waar je kindje in ligt schuin staat.
    - til bij het verschonen niet de beentjes te hoog op, maar draai je kindje.
    - niet (onnodig) laten huilen. Huilen zorgt voor extra lucht in de maag waardoor je de reflux verergert en ook krampen kan veroorzaken. Laten huilen zorgt vaak voor meer huilen.
    - een ergonomische draagzak/doek kan wonderen verrichten.
    - sommige kindjes slapen liever op hun buik.

9. Light

Light Fanatiek lid

Jun 15, 2014
    1,549
    100
    63
    Niet willen liggen, veel slikken, de hik, onrustig, overstrekken en natuurlijk huilen al leek dat vooral van vermoeidheid en niet van de pijn.
    Wij hebben veel baat gehad bij een combinatie van de osteopaat, inbakeren en dragen.

10. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    bij plat liggen huilen, sowieso huil/krijsblokken van 2 uur achter elkaar, uurtje rust, en weer direct na de voeding huilen/krijsen... alleen dragen en heen en weer lopen hielp... was helemaal op... en overstrekken

11. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

Sep 26, 2015
    1,256
    2
    38
    Female
    Krijsen van de pijn deed onze kleine! Ging door merg en been! Ze was ontroostbaar! Verder heel zuur uit d'r mondje ruiken, niet op d'r rug willen liggen maar wel op d'r buikje, zuur ruiken, overstrekken en heel onrustig zijn.
    Ben ermee naar de HA geweest en die adviseerde johannesbrood pitmeel (nutriton) door d'r flesje te doen. Hier mee had ik eerst niet heel veel succes.. toen ben ik onlangs naar de osteopaat geweest en die lijkt echt wonderen te hebben verricht!
    Verder ben ik op hypo allergeen voeding overgestapt (als je fles voeding geeft) en infacol tegen krampjes de deur uit gezet (gebruik nu cinababy van VSM).
    Flesvoeding aanmaken met gekookt water en daarna koud.
    Bedje schuin.. en de andere leefregels!

Maar sinds ik naar de osteopaat ben geweest en op H.A voeding ben overgestapt lijkt verdwenen!!
    Ze krijgt nog wel jbpm door d'r flesje.

Blijf vooral niet te lang aantobben ermee! Ik heb onlangs een topic geopend erover voor tips en ik heb hier heel veel aan gehad en de osteopaat kan ik zeker aanraden!!

12. Moshi

Moshi Actief lid

Oct 21, 2015
    279
    4
    18
    NULL
    NULL
    Alles in het rijtje volg ik al op al zo 3weken (ze is nu 5weekjes) :(

13. Moshi

Moshi Actief lid

Oct 21, 2015
    279
    4
    18
    NULL
    NULL
    Bij de osteopaat ben ik al 3x geweest. 3behandelingrn, hij staat goed aangeschreven voor behandeling bij babies maar nog geen effect.

Ik ga in contact met de huisarts.

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Heb je evt jbpm al geprobeerd?

Dan kun je idd mogelijk beter naar de ha.

Share This Page