wanneer de fles van ongeveer 23uur overslaan?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door pluympie, 30 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluympie

pluympie Lid

30 nov 2007
    7
    0
    0
    voorschoten
    Hallo allemaal,
    Mijn zoon is nu 13 weken oud en ik hij krijgt zijn fles van 200cc om de 4 uur.
    Hij weegt 6900gram dus dat is genoeg. Maar ik vroeg mij af wanneer kan ik de laatste fles laten vervallen. Hij wordt s morgens rond 7 uur -half 8 wakker en krijgt dan s avonds rond 23 23.30 zijn laaste fles maar ik moet hem hiervoor wakker maken.
    Wanner sliep jullie kind door, hoe oud was hij/zij toen?
    Moet ik anders ms door zijn fles van half 8 Nutrix doen zodat hij meer gevuld is en langer slaapt? Of mag dit pas vanaf 4 maanden?
    Wie heeft een idee en heeft dit ook mee gemaakt?
    Liefs van danielle

2. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    wij mochten pas vanaf 4 mnd de laatste fles, dus die van 23.00 uur weg laten en die van half 7 bijvullen met nutrix
    wel waren we de late fles aan het vervroegen richting 22 uur omdat we er ook weer uit moesten voor het werk....

3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Bram ging over op 4 flessen toen hij ruim 4,5 maand was.
    Dit heeft hij zelf geregeld. Hij had 's morgens een keer wat langer geslapen en toen kwam het 's avonds wat laat uit met de flessen, ik heb toen geprobeerd de vijfde fles eraf te laten en hij sliep heerlijk door.
    Hij slaapt nu van 19.30 tot 7.00.
    Het is aan te raden om Nutrix pas vanaf 4 maanden te gebruiken, het is toch bijvoeding.
    Hier maakt het niet uit, Bram slaapt net zo lang op melk als op nutrix-pap.

4. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Fleur werd ook ineens later wakker zodat het schema niet meer klopte. Maar het heeft ook met gewicht te maken. Babies die richting de 7 kilo gaan kunnen wel zonder de 23:00 uur fles maar dan wel 4 x 210/7 aanbieden. je moet het gewoon proberen. Je merkt het vanzelf wel of het gaat of niet. Bij ons was het bijv. ook niet zo dat ze de laatste fles niet meer leegdronk. Ze drinkt alles wat ze krijgt ook als ik haar wakker moest maken! Dus het verschilt per kindje. Nutrix hoeft niet altijd te helpen. Hier is het niet nodig in ieder geval.

Groetjes, M

5. pluympie

pluympie Lid

30 nov 2007
    7
    0
    0
    voorschoten
    Hoi allemaal,
    Hartstikke bedankt voor jullie reacties.
    Ff een vraagje over de laatste fles vervroegen.
    Bedoel je dat je ipv om half 12 de laatste fles om 22uur gaat geven . Maar dan heeftie toch helemaal geen honger?
    En wat dan als ik Justin om half 8 8 uur de laaste fles geef en hij midden in de nacht komt moet ik hem dan een fles geven of proberen t erekken?
    13 weken is dus wel een beetje vroeg om die 5de fles te laetn vervallen, als ik het goed begrijp. Nog 3 weken wachten is het beste en dan kan ik misschien wel een keer proberen.
    Hebben jullie kinderen het meteen vanaf het begin gedaan toen jullie stopte met de laatste fles of werden ze ook weleens s nachts wakker?
    Liefs

6. pluympie

pluympie Lid

30 nov 2007
    7
    0
    0
    voorschoten
    Hoi allemaal,
    Hartstikke bedankt voor jullie reacties.
    Ff een vraagje over de laatste fles vervroegen.
    Bedoel je dat je ipv om half 12 de laatste fles om 22uur gaat geven . Maar dan heeftie toch helemaal geen honger?
    En wat dan als ik Justin om half 8 8 uur de laaste fles geef en hij midden in de nacht komt moet ik hem dan een fles geven of proberen t erekken?
    13 weken is dus wel een beetje vroeg om die 5de fles te laetn vervallen, als ik het goed begrijp. Nog 3 weken wachten is het beste en dan kan ik misschien wel een keer proberen.
    Hebben jullie kinderen het meteen vanaf het begin gedaan toen jullie stopte met de laatste fles of werden ze ook weleens s nachts wakker?
    Liefs

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb alicia altijd laten beslissen wannneer ze wilde eten met als gevolg tot vorige week 2 nachtvoedingen. dus om 9 uur eten en daarna 2 en 5 uur. nu krijgt ze ook om 9 of 10 uur de fles en slaapt door tot 5/6 uur dus geen klagen hier. ze is van 12 september dus 2.5 maand oud. ze krijgt nu overdag 6 flesjes 3x170 en 3x130. ik bied haar trouwens altijd 150 aan maar krijg het er niet in met als egvolg dus dat ik nu nog zoveel flessen geef. ik ben al heel blij dat ik er om 2 uur niet uit hoef :) of nog erger in de 1e maand om 9. 12, 3, en 6 uur eten in de nacht

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Jesper krijgt nog wel 5 flesjes, maar krijgt ze om de 3-3,5 uur, dus 's avonds om 20.30 uur zijn laatste fles en dan slaapt hij door tot 7 uur.

9. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi,

het is idd vroeg om bij 13 weken de 5e fles eraf te halen, maar Scott gaat nu ook naar de 4 flessen.
    laatst had hij een fles om 5 uur gehad en toen moesten we hem om twaalf uur wakker maken voor de volgende. :confused:

succes!

joyce

10. pluympie

pluympie Lid

30 nov 2007
    7
    0
    0
    voorschoten
    Scott is pas 2 maanden lees ik dat goed? En hij slaapt s nachts al heel lang door? Jeetje dat is echt ;ekker zeg. Ik mag ook nietklakgen hoor die van mij slaapt van 12 tot7 daas ook top maar vraag me inderdaad af of hij die 5 de fles nog nodig heeft.
    heb jij het ook overlegt met het consultatiebureau? IK vraag me namelijk af of dit moet of dat je het gewoon zelf mag beslissen, het is toch ons kind maar overal lees ik in overleg met het cb.
    Vanacht gaat Justin in zijn eigen bedje slapen. Hij sliep s nachts namelijk nog bij ons op de kamer. Ben benieuwd hoe dat gaat!
    Doeiii

11. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Marleen was ook zo iets van 14 maanden dat ze die 5de fles niet meer wilde. Ze huilde heel erg om 23.00 uur en wilde gewoon slapen. Ze ging vanzelf wel overdag de flessen ophogen. Zij zat dus al heel snel op 4 flessen van 210/7. De eerst krijgt ze tussen 8 en half 9 en ze komt netjes om de 4 uur. Dus voor 21.00 uur ligt zij erin tot de volgende ochtend 8 uur. Maar dit heeft zij helemaal zelf geregeld.

12. Jelly

Jelly Actief lid

9 aug 2006
    319
    0
    0
    suus1983

Maak jij je kind dan wakker voor zijn voedingen? want ik kan me voorstellen dat het toch wel eens een keertje slaapt wannere het papjes-tijd is...
    Ik heb nl ook een kind dat zijn weg zoekt naar 4 papjes, heb ik de indruk

Deel Deze Pagina