In slaap wiegen/ zelf in slaap laten vallen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gwenvd, 11 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    klein puntje van discussie hier en op t cb en kdv. benieuwd naar jullie ervaringen/mening.

    De “boekjes” zeggen dat je je baby zelf in slaap moet laten vallen en niet in slaap moet wiegen zodat ze leren om zelf in te slapen.

    Ik deed dit altijd braaf oefenen.
    Het resultaat was dat het niet lukte (vooral overdag), ik een stuiterende peuter om me heen had, ik geïrriteerd raakte omdat de baby na een uur nog niet sliep, baby boos want die was wel moe, peuter boos want mama was zo lang met de baby bezig.
    In de avond ging t beter maar duurde t ook nig zeker 20 minuten half uur voor hij sliep.

    De laatste tijd doe ik het anders, ik leg m in mijn armen, loop een paar rondjes door zijn slaapkamer en dan gaan de ogen al dicht. Ik leg m dan in bed en dan gaat hij lekker slapen. Dit duurt bij elkaar nog geen 5 minuten.

    Is dit nou zo erg?
     
  2. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Welnee. Hoe oud is je baby? :)
     
    Gwenvd vindt dit leuk.
  3. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    4 maanden :)
     
  4. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Tuurlijk niet uren bezig om zelf in slaap te vallen of binnen 10 minuten slapen omdat je er even mee rond loopt. F de boeken ik kies voor het laatste.

    De jongste heb ik tot ongeveer een jaar in slaap gevoed ze is nu 10 en gaat gewoon naar bed
     
    Zwierezwaai vindt dit leuk.
  5. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Lekker in slaap wiegen dan. Ik hield me bij dat soort dingen aan de stelregel: "als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan."
    En dat ben ik altijd blijven doen eigenlijk. :D
     
    conejita en Vero0504 vinden dit leuk.
  6. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Dank jullie wel! Waarom toch zelfs bij de 2e onzeker haha

    De eerste was een ramp met slapen, vooral doorslapen maar die kon ik wel in bed leggen en hij ging zo slapen toen hij wat ouder was. Maar ook hij heeft maanden smiddags op mijn buik geslapen. Heerlijk.
     
    conejita vindt dit leuk.
  7. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Volgens het CB moet vaak alles volgens het boekje verlopen. Maar ik snap wel dat de leidsters van een opvang geen of niet altijd ruimte hebben om de baby in slaap te kunnen wiegen.

    Mijn oudste sliep overdag alleen maar in de schommelstoel en 's avonds bleef ik bij zijn bedje zitten tot hij in slaap viel. En daar zat ik rustig 1,5 uur.

    De jongste moeten we meteen naar de fles wegleggen en dan valt hij wel zelf in slaap. Alleen moeten we wel vaak zijn speen 10x terug stoppen.

    Elk kind is anders volg zijn behoefte, zeker als ze zo klein zijn.
     
    Gwenvd vindt dit leuk.
  8. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Omdat ze totaal anders kunnen zijn. Mijn zoon legde ik in zijn bed, die mopperde 10 minuten luidruchtig en was dan vertrokken. Bij mijn dochter hoefde ik dit echt niet te proberen die ging dan uit haar plaat. Die voedde ik tot de fles bijna leeg was en al drinkend legde ik haar in bed, was de fles leeg snurkte ze weg.
     
    Gwenvd vindt dit leuk.
  9. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Ik zou niet weten waarom je je kind zou moeten leren het zelf al uit te zoeken.
    Dat kan met een jaar of 18 wel als ze op kamers gaan.
    Heerlijk dat je hem de veiligheid kan bieden die hij nodig heeft. Alleen maar goed toch! Je doet het super.
     
    Kristel86, Waxinelichtjes en Gwenvd vinden dit leuk.
  10. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Lekker wiegen hoor :)
     
    Gwenvd vindt dit leuk.
  11. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Mijn oudste sliep alleen in haar eigen bed. Dat was echt ideaal toen! :thumup::D

    De jongste sliep overdag enkel in de wandelwagen en dan moest ik ook nog een rondje wandelen voor ze in slaap viel.
    De avonden / nachten waren nog erger. Ze viel in mijn armen in slaap en dan kon ik haar wel in haar eigen bed leggen. Tot ze 's nachts wakker werd, dan legde ik haar bij ons in bed. Zo kwam iedereen tenminste aan slapen toe.

    Paar keer geprobeerd om haar in haar eigen bed in slaap te laten vallen (verschillende leeftijden) maar dan was ze helemaal overstuur soms tot overgeven aan toe. Dat gaat mij te ver.
    Na 1,5 jaar was ik het zooo zat... ze had een fles melk op, ze keek naar me en ik zag haar pretoogjes, ik was er zo klaar mee!

    Ik ben samen met haar naar boven gegaan, uitgelegd dat ze in haar eigen bed ging slapen net als haar grote zus. Boekje gelezen, geknuffeld en ik ben gegaan. Toen is ze 45 minuten ontzettend boos geweest. Springen in bed, keihard mama schreeuwen enz. Iedere 5 minuten heb ik om het hoekje gekeken. Na 45 minuten ging ze lekker liggen en slapen. Volgende dag was ze zo trots als een pauw :D

    Dus.. Lekker bij je houden. Komt vanzelf goed :thumup:
     
    Gwenvd vindt dit leuk.
  12. Miepiemoos

    Miepiemoos Bekend lid

    13 mei 2013
    970
    157
    43
    Nee joh! Blije mama, blije baby, blije peuter! Heerlijk toch!
     
    Gwenvd vindt dit leuk.
  13. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Heel erg bedankt voor jullie lieve reacties. Ik blijf lekker men gevoel volgen, er komt vanzelf een moment dat hij zelf in slaap kan vallen.
     
    conejita vindt dit leuk.
  14. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Wij kruipen nog steeds bij zoon in bed omdat hij met 3,5 nog steeds lastig zelf in slaap kan vallen. T is dat of je bent tot middernacht nog aan het ernaast zitten etc. Als hij 18 is zal hij echt niet meer naast zijn vader of moeder slapen hihi


    De boekjes zorgen niet voor een slapend kind hahaha
     
    conejita en Gwenvd vinden dit leuk.
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.695
    14.045
    113
    Je kan allicht nog proberen door een spuugdoekje overdag op je lijf te dragen en dan mee te geven in t vuistje naar bed. Wij hebben ook een vechtertje tegen de slaap maar dat hielp toch wel erg goed.

    Ook legde we haar op bed wanneer ze witjes begon te zien, beetje blauwig rond de ogen en rode oortjes. Wachtte ik totdat de geeuw voorbij kwam of alle andere klassieke "slaapsignalen" dan was t echt een gebed zonder einde. Op tijd met doekje, ff uitratelen en vertrokken.
     
    Gwenvd vindt dit leuk.
  16. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.635
    3.008
    113
    Vrouw
    Dat wiegen is hier maanden zo gegaan. Soms meerdere keren op een nacht. Ik heb bij elkaar wel wat marathons afgelegd in de slaapkamer met een baby op mijn arm.

    Volgens mij werd het hier rond de 14 maanden beter.
    Hij slaapt nu in de co-sleeper, alleen totdat ik naar bed ga.

    Ik probeer hem sinds een paar weken ook zelf in slaap te laten vallen. Dat doet hij al, maar hij moest eerst per se mijn gezicht vasthouden.

    Daarna een hand (Ik probeer wat af te bouwen) en nu vind hij mijn arm ook oké.
     
    Gwenvd vindt dit leuk.
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    Lekker wiegen en eventueel zelfs bij je laten slapen. Zo fijn. Zou willen dat ik dat nog eens kon doen. Ze gaan echt wel een keer zelf slapen.
     
    Gwenvd vindt dit leuk.
  18. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Dank jullie wel voor de reacties. Gister moeilijke dag op kdv gehad, elke keer als ze hem even neerlegde was het meteen huilen. Nog heel gesprek gehad, ze zijn heel lief hoor maar ja hij is niet de enigste.
    En nu lijkt hij ziek :( kon hem ook niet neerleggen vanmorgen en hij wilt niet drinken en is helemaal wit en slaapt nu in mijn armen. Denk dat hij al paar dagen niet lekker is.
     
  19. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Zou hij een oor ontsteking kunnen hebben?
     
  20. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Ja zou kunnen. Ik vond m ook beetje stinken. Alleen vannacht heeft hij prima geslapen en gelegen.

    Mijn oudste had het zo vaak en bij hem was het vooral snachts drama.
     

Deel Deze Pagina