Hi dames, onze zoon heeft nog steeds (4,5 maand oud nu), veel last van zijn darmen. Zit al op de pepti. Dit geeft al veel verlichting voor hem merken we. Maar we blijven tegen het volgende aanlopen. hij poept 1 keer in de vier/vijf dagen. Op dag twee heeft hij alweer echt veel last. We zijn al doorgestuurd naar de kinderarts, maar eer dat wij hier terecht kunnen… nu ben ik benieuwd of sommige moeders bij hun baby hebben gemerkt dat de obstipatie minder werd na het introduceren van vaste voeding. R krijgt nog geen vaste voeding nu
Kan je niet zelf sterkere dieetvoeding proberen? In principe zijn de darmen nog niet rijp voor vaste voeding op deze leeftijd. Bij m’n dochter kreeg ze juist meer obstipatie toen we met vaste voeding begonnen met 6 maand. Dus twee keer helemaal gestopt en week later opnieuw begonnen.
Ik kan niet zeg aan sterkere komen? Of heb jij ideeën? Ja precies, dat is dus waar ik huiverig voor ben en ik het zelf nog niet aandurf. Maar dacht misschien zijn er verhalen dat het juist goed werkt
Haai! Hier ook een pepti kind Even over een andere boeg, bij ons kwam de opstipatie juist van het minderen van flessen (=minder vocht) en het opvoeren van vast voedsel. Ik zou het vaste voedsel heel rustig aan doen en flessen langzaam afbouwen. Evt wat extra vocht geven als er net een fles af is.
Mijn jongste heeft pepti gedronken, maar dat was voor hem niet voldoende. De kinderarts heeft toen Neocate voorgeschreven. Wat betreft de obstipatie zou ik een osteopaat proberen en anders vragen of hij forlax mag. Mijn zoontje had ook veel last van obstipatie en het was gewoon stopverf wat eruit kwam. Ik denk dat vaste voeding alle en maar voor meer obstipatie gaat zorgen. Je ziet toch juist vaak dat door de vaste voeding de spuitluiers minder worden.
Hier ook zo'n darmpjes rampenfonds, maar die houd t nog net uit op extra care voeding (zelfde idee als omneo) met 10ml water extra. 20e is hij 16 weken dus kan dan pas bekijken wat hapjes doen. Wij beginnen wel vroeg ivm reflux. Fruithapjes doen we dan weer niet, voorlopig alleen groente. Bij mn dochter ging t probleemloos, ben benieuwd wat deze doet.