Hoi meiden, ff een vraagje over doorslapen.. We gaven eerst de laatste voeding om 23u00. Maar omdat die zo moeizaam en langzaam ging (omdat ie te slaperig was) hebben we besloten om de laatste voeding om 22u00 te geven. Bovendien las ik elders op deze site dat ze om 23u00 het diepst slapen, dus als je voor die tijd de laatste voeding geeft dat ze dan beter doorslapen. Dat ging drie dagen goed (toen was ie ook naar kdv geweest en dus helemaal uitgeput...), maar nu wordt ie dus om 4u00 wakker en jengelt ie tot hij om 5u45 de fles krijgt... Slopend dus.. Zeker als ik binnenkort weer wil gaan werken, hoop ik dat we hier wat aan kunnen doen.... Voordeel van om 23u00 voeden was wel dat hij nauwelijks spuugde (doet hij normaal wel heel erg veel), omdat ie ook daar simpelweg te moe voor was... Nadeel van 23u00 voeden: (te) laat in mn bedje... Voordeel van 22u00 voeden: op tijd in mn bedje. Nadeel: vanaf 04u00 wakker en jengelen.. Wie heeft er het ei van columbus?
Het ei van columbus is rijstebloem door de laatste fles doen. Succes, ik kan me voorstellen dat dit je opbreekt.
hmm rijstebloem werd me afgeraden door het CB, aangezien Thomas last heeft van obstipatie..... Ander ei?
hier had ik er een midden weg ingevonden ik deed de laatste fles vervroegen naar 21 uur... dus om 19 uur en dan weer om 21 uur zo had ze zeker haar buikje goed vol als ze ging slapen...bij ons ging het perfect..ze zat eigelijk om de 4 uur maar de laatste 2 deed ik dan om de 3 uur.. succes!
ik heb hier de meiden 4 dgn laten huilen. akeesh had een echte tijdklok en werd standaard gewoon wakker, maar echt eten deed ze niet om 4 uur. heb haar 4 nachten laten huilen, toen was het over. daarna kwam ze twee weken de ene nacht wel en andere nacht niet, en als ze huilde was het kort. en nu gaat het al weken heerlijk, moet ze soms om 8 uur zelfs wakker maken. ER zijn veel tegenstanders van laten huilen, maar bij mij was het bij akeesh echt de oplossing
Ik geef Thomas 's nachts ook geen eten, ook al huilt hij. Ik ga wel af en toe even naar hem toe om hem een speentje te geven en beetje (in bed) te troosten.. Dit is nu al 1,5 week zo.... 21 is al helemaal te vroeg .... dan word ie helemaal midden in de nacht wakker...
ik denk dat je kind gewoon nog niet toe is aan doorslapen, bij de één duurd het wat langer dan bij de ander. mischien toch maar zijn voeding geven en hopelijk duurd het gewoon niet lang meer voor hij de nacht doorslaapt. snap best dat dit vermoeiend gaat zijn als je weer moet gaan werken maar ik denk niet dat het ei van colombus bestaat i.v.m. doorslapen, elk kind bepaaldt daar zijn eigen ritme in
@ randi....: ik ben bang dat je gelijk hebt... maar tegen beter weten in hoop je dat iemand met een wereld-tip komt... Vannacht huilde hij even om 4u00, maar met een speentje hield hij het uit tot 5u00... Vanaf toen gejengeld n af en toe getroost en speentje gegeven en om 6u00 de fles gegeven...
Ow, was er maar zoiets als het ei van Columbus, dat zou fijn zijn! Hier hebben we een hele makkelijke slaper: vanaf 3 maanden (dus 1 maand gecorrigeerd!) sliep hij van 22.30 tot 6.30 en vanaf 5 maanden slaapt hij van 19.30 tot 6.30! (dus 4 flessen) Wat betreft ritme overdag: 's morgens en 's middags slaapt hij zo'n 2 uur aan een stuk, aan het einde van de middag ook nog een uurtje. Vanaf half 5 / 5 uur houden we hem bewust wakker tot 19.30, hij is dan echt heel moe en slaapt dan moeiteloos de nacht door. Soms jengelt hij wel eens rond 5.00 uur, maar ons motto is ook: als hij niet overstuur huilt, proberen te laten liggen. Rijstebloem zou ik ook niet adviseren als hij lastig kan poepen, plus het is een vorm van bijvoeding. Maarja, het is helaas allemaal heel erg afhankelijk wat voor soort kleintje je hebt en of hij er al aan toe is. Succes, het gaat echt een keer lukken!
ben het eens met prematuur. akeesh begint soms om 5 uur ook te kletsen, duurt maar even, als je gelijk naast hun bed staat blijven ze het doen denkik. probeer alleen te gaan wanneer ze echt gaat huilen. bij roepen gewoon laten, meestal vallen ze na 10 min weer in slaap.
hoeveel flessen nu moon? en heb je die van 11 uur afgebouwd of gewoon gestopt en maar zien wat er gebeurd? moet eerlijk zeggen dat ik de 22 uur fles wel erg fijn vind. nog even een knuffel voor het slapen
joehoe! Vannacht na de 22u00 fles geslapen tot 5u45! Kan er ook mee te maken hebben dat hij net 2 dagen kdv achter de rug heeft, maar toch! Alleen zich weer wel een ongeluk gespuugd na de 6u00 fles... Maar ja, je kan niet alles hebben...
oooh zielig, mijn meiden hebben dat ook een poosje gedaan, maar nu nooit meer. dus dat gaat vast over
ik weet het niet precies meer. ze haddenb bij 4 en 5 mnd het regelmatig na het drinken, ging het te snel denk ik. maar nu toch al een tijd helemaal niet meer.denk zo'n 4 wkn geleden dat het al niet meer is. hoie gaat het slapen nu?
vannacht weer wakker tussen 4 en 5, maar na 5-en dus nog wel een uurtje geslapen... Hij ligt dan ook echt met zijn oogjes dicht te huilen... Ik vraag me af of het honger is... het is wel iedere keer klokslag 4u00 Ik hoop dat Thomas binnenkort ook beter gaat wat betreft het spugen; soms spuugt hij wel twee spuugdoekjes vol! Maar soms ook weer helemaal niks, echt geen peil op te trekken...
@ MJ Nee Britt gaf zelf aan dat ze hem niet meer wilde. Begon heel slecht te drinken. Ze heeft 3,5 fles. 6:30 180cc 9:30 Fruit + 60cc drinken 11:00 kwart broodje 11:30 150cc 14:00 60cc drinken 15:30 groenten + 100cc 18:30 wat drinken 19:30 250cc