hoe lang slaapt een baby van ruim 3 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door suzy28, 17 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suzy28

suzy28 Actief lid

28 jan 2007
    298
    0
    0
    Hallo,

Ik was even benieuwd hoe lang gebruikelijk baby's van ruim 3 weken slapen. Het valt mij nl heel erg op dat onze Evi sinds een week heel erg veel wakker is overdag.
    Als ik haar overdag na voeden en knuffelen wakker in haar ledikant leg dan ligt ze wel even om zich heen te kijken maar ze valt niet in slaap en begint na verloop van tijd te mopperen wat uiteindelijk huilen wordt. Ook in de box heeft ze moeite met in slaap vallen, dat lukt ook bijna nooit.
    Tijdens de wakkere perioden (wat eigenlijk bijna de hele dag is) is ze heel erg druk en loopt ze flink met haar armpjes en beentjes te zwaaien, maar huilen doet ze eigenlijk niet. Ze vraagt wel veel een speentje, die ze vaak dan ook krijgt. Ook gaapt ze flink af en toe waardoor ik toch het idee krijg dat ze moe is.
    Vaak laat ik haar gewoon een tijdje bij me liggen en dan valt ze soms uiteindelijk wel in slaap maar soms blijft ze ook gewoon zo druk. Als ze dan wel in slaap valt kan ik haar meestal voor een uurtje in haar ledikantje leggen en daarna wordt ze zelf weer wakker.
    'S-nachts hebben we helemaal geen problemen met slapen in het ledikant, ze gaat na de laatste voeding tussen 23:00 en 24:00 het ledikant in (weliswaar al zo goed als slapend) en ook na de nachtvoeding leggen we haar weer in haar ledikant en slaapt ze gewoon verder. Ik moet wel zeggen dat ze de flessen die ze die 2 keer aangeboden krijgt maar voor de helft leegdrinkt omdat ze zo moe is.

Mijn vraag is dus, is dit normaal of moet ik me zorgen maken. Ik ben soms wel eens bang dat ze oververmoeid is ofzo. Ook dat drukke van haar baart me af en toe zorgen. Vooral als ik iedereen om me heen hoor dat baby's van deze leeftijd zo'n 18 tot 20 uur slapen, dat is bij haar dus echt niet zo.

Hopelijk heb je een antwoord voor mij.

Alvast bedankt.

Groetjes van een onzekere suzy

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoeveel baby's nu horen te slapen wisseld per baby. Natuurlijk zijn er gemiddelden, maar de ene heeft meer slaap nodig dan de ander. Waar je inderdaad voor moet uitkijken is dat evi niet oververmoeid raakt. Omdat ze snachts wel goed slaapt en overdag niet zou je eens kunnen kiken of Evi overdag teveel aan prikkels krijgt. Als ze erg druk is (ook met de armen maaien) kan je in overleg met het Cb eens inbakeren proberen. Veel kindjes slapen daardor wel beter.

Ilja

Deel Deze Pagina