Hoe zorgen dat je kind niet in de poep graait

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 1981Mama, 29 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Mijn zoontje van net 1 wil bij het verschonen van een poepbroek het liefst naar zijn kruis graaien, waar ik natuurlijk het liefst heb dat hij daar wegblijft. Ik heb al vanalles geprobeerd en probeer hem ook steeds een nieuw item aan te bieden.

Maar zelfs met mijn telefoon (YouTube) in zijn handen, doet hij nog zijn handje, het liefst mét telefoon, tussen zijn benen door richting de poep.

Bah.

Vastbinden lijkt me onverantwoord maar hoe doen jullie het?

2. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Haha moet er wel een beetje om lachen :) zie het helemaal voor mij! Hier ook al een knuffel erin gehad en tegen de muur! Kan hij niet staan en dan verschonen?

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Wat je kan proberen is een andere verschoonhouding: doe zijn beentjes tegen zijn buik/borst en leg je onderarm in zijn knieholtes. Hij ligt dan dubbelgevouwen oneerbiedig gezegd; hij kan daardoor niet makkelijk tussen zijn benen graaien. Als hij erbij wil moet hij langs de zijkant of over jouw arm heen en dat is lastiger.
    Succes, het is niet erg prettig met je telefoon in de babypoep :)

4. Tillit

Tillit Actief lid

26 dec 2013
    144
    1
    18
    Schrijven
    Een dorp
    Iets boven de commode hangen waar hij naar wil graaien?
    Afleiden met een klein boekje? En zijn aandacht echt vestigen op het boekje door erover te vertellen.
    Spelletjes als 'ik ga jouw neusje pakken' of 'er komt een muisje aangelopen...'
    meer afleiden dus :)

Mijn dochter van net 2 doet het nu ook weer, bij haar word ik er gewoon boos om. Ze is oud genoeg om dat te begrijpen.

5. vd21

vd21 Niet meer actief

Doet onze dochter ook, daarna stopt ze haar vinger in de mond om te proeven ;)
    Ik duw haar hand gewoon direct weg en zeg "bah". Maak haar handjes schoon en hou haar met mijn onderarm tegen dat ze er niet meer bij kan. Ze zijn nog niet sterk dus gaat vrij makkelijk

6. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Whaha echt te grappig! Maar niet echt lekker..;)

Hier ook een meisje wat af en toe even tussen de beentjes wil voelen als de luier uit is, gelukkig nog niet vaak gebeurt met een poepluier. Anders poets ik de handjes schoon en zeg ik 'bah'. En inderdaad zoveel mogelijk de handjes vast houden, beentjes bij elkaar en afleiden..

7. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Helaas is mijn zoontje best wel sterk voor zijn leeftijd (altijd al geweest) en de truc met de elleboog eroverheen helpt niet genoeg. Sterk en erg wild.

Komt bij dat ik (nog) niet zoveel kracht heb, mijn man lukt het wel (dus die is vaak de klos).

Vooral bij het naar voren poepen (zoek de zak) lijkt ie extra graag even te willen voelen... Ik hou zijn beentjes nu ook extra hoog in de lucht dit lijkt te helpen een beetje.

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Bij mij werkt tot nu toe het liedje: klap eens in je handjes heel goed ;) ik heb nog nooit een kind gehad wat zo fanatiek in z'n handen kan klappen haha.
    Verder zou ik het blijven benoemen: nee, bah etc.
    en denken hetiseenfase.....:p

9. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Deed mijn zoon ook en hij was ook al beresterk op die leeftijd. Ik hield hem op die momenten in een houdgreep haha, was de enge manier om het verschonen in goede banen te leiden;) Dus ik met linker bovenarm over zijn buik heen en mijn elleboog op de commode, met mijn linkerhand hield ik zijn enkels vast. Met rechterhand zo veel mogelijk schoonmaken. Soms was het dan echt een beetje mijn hand tussen z'n benen proppen er overal goed bij te komen, als het meeste eraf was liet ik hem los om nog even goed na te vegen. Zweette me rot, maar is (meestal) goed gegaan;)

10. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    haha!
    hier doet ze het nu ook.
    maar probeert het niet alleen tussen de beentjes.
    gewoon meteen naar de billen grijpen werkt ook!
    tot nu toe maar 1x een klein vingertje in de poep gehad dus dat scheelt maar het is dus regelmatig best een gedoe om dat handje uit de poep te houden.

11. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    haha hier ook, hebben beiden gedaan, geen idee wat helpt, alleen afleiden en een liedje zingen en steeds handje weg halen en heeeeel snel werken xD bahbahbah

12. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    oeee bah!! 😂

Hier hebben we geoefend met zelf voetjes vast houden tijdens het verschonen, maar dat duurde wel even.

13. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Oh vervelend he! hier gebeurt het ook. Hij vindt zijn plassertje zó grappig, grijpt er altijd meteen naar als de luier af gaat en moet dan heel erg lachen. Ik neem nu altijd een 'aanloopje', trek héél snel de luier uit, heb al doekjes in mijn hand zodat ik de bovenkant al meteen in 1 veeg grotendeels schoon krijg, en ga dan pas rustig verder met de rest waar hij toch niet bij kan :D
    Maar het blijft onhandig, en ik moet toch regelmatig nog zijn handen poetsen

14. LianneE

LianneE Niet meer actief

kleine viespeukjes zijn het :D
    ik hou haar gewoon een soort van in de houdgreep en zo snel mogelijk alles wegvegen en afleiden met de schone luier of een speeltje.

Deel Deze Pagina