Anticonceptie starten na menstruatie

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Luna86, 25 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.894
    9.411
    113
    Gelderland
    Huisarts is al met vakantie dus vraag het even hier..

Wij gaan deze week op vakantie en het zou net goed uit komen met mijn menstruatie alleen was mijn vorige cyclus ineens 5 dagen korter en waarschijnlijk nu weer. Ik wil mijn menstruatie dus uitstellen of helemaal stoppen.

Nu heb ik nog microgynon 30 liggen.. stel ik start weer met de pil, zou deze meteen werken en mijn menstruatie tegen houden?

Wie is wel eens met de pil gestart net voor je eisprong en wat gebeurde er die cyclus?
    Vorige keer ben ik op de eerste dag van mijn menstruatie gestart en toen had ik heel lang bruinverlies. Dat zou ik opzich nog niet zo erg vinden maar is met zwemkleding wel ff lastig.

2. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.894
    9.411
    113
    Gelderland
    Ik zat er sowieso aan te denken om weer met een anticonceptie te starten. Niet voor het niet zwanger raken (dat lukt sowieso niet) maar voor de langdurige en pijnlijke menstruatie’s. Uiteindelijk is een prikpil of hormoonstaafje wel interessant maar voor nu zoek ik even een snelle oplossing..

3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.195
    12.201
    113
    Ik had op https://www.anticonceptie.nl/veelgestelde-vragen/combinatiepil/microgynon/ het volgende gevonden, maar dat zegt nog niet alles:

Situatie 1: Je hebt de afgelopen maand geen anticonceptiepil gebruikt

Begin met Microgynon op de eerste dag van de cyclus (de eerste dag van je menstruatie). Neem een tablet bij de betreffende dagaanduiding op de strip. Je mag ook op dag 2-5 van de cyclus beginnen maar dan moet je in de eerste 7 dagen wel een extra voorbehoedmiddel (bijvoorbeeld een condoom) gebruiken.

Luna86 vindt dit leuk.
  4. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.894
    9.411
    113
    Gelderland
    Dank voor het meezoeken! Dat is vooral gericht op de betrouwbaarheid bij zwanger worden. Die berichten kom ik veel tegen inderdaad.

Ik wil vooral weten of mijn menstruatie weg blijft als ik halverwege mijn cyclus met de pil start :oops:

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.506
    36.462
    113
    Ik ben zelf bang van niet. Je eisprong is naar mijn idee al te ver onderweg zeg maar. Alleen als je op de eerste dag van je menstruatie begint is de pil betrouwbaar, omdat je dan de eisprong voorkomt, dus dat zal dan lijkt mij ook voor de menstruatie zorgen.

6. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.285
    1.443
    113
    Je wordt gewoon ongesteld. De volgende menstruatie kun je wel sturen maar deze helaas niet meer.

7. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.894
    9.411
    113
    Gelderland
    ahh dat is jammer! over een dag of 4 krijg ik hem idd..
    Ik zag jouw topic ook, heb jij al een keuze gemaakt?
    Dan is primolut nog een fijne optie voor mij denk ik. Morgen even de invalhuisarts bellen of hij een receptje wilt uitschrijven. Dan maak ik na de vakantie een afspraak voor een passende anticonceptie.

8. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.894
    9.411
    113
    Gelderland
    ahh dat is echt jammer! Dank voor je reactie

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.506
    36.462
    113
    Ik denk dat ik het er maar gewoon bij laat, wel heel jammer, maar is ook niet anders. Zie het ook niet echt zitten om overal weer mee te gaan rommelen en ik wil juist niet weer aan de pil etc, want ik reageer daar heel slecht op.

Maar dat zou voor jou nog wel een optie zijn, zeker als je geen last van die hormonen hebt.

10. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.894
    9.411
    113
    Gelderland
    dat snap ik idd.. wel balen he!

Ik reageer helaas ook vrij heftig op hormonen. Maar al maanden van die heftige menstruatie’s met heel lang bloedverlies is ook waardeloos. Er zijn maar een paar dagen in een cyclus dat ik geen bloed of bruinverlies heb.. ik ben er wel een beetje klaar mee :|
    Helaas nu ff een snelle optie voor de vakantie en daarna echt actie ondernemen..

suus1983 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina