"doorsnee" dagmenu

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 22 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Walnoten zijn nu in de aanbiedig bij de Lidl; 2 zakken voor 4.50. Verder bij de kaas-noten boer of op de markt.

Ik kies het liefst voor ongebrande, ongezouten noten.

2. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Ik eet eigenlijk nooit gebakken ei, wel redelijk veel gekookte en roerei. Maar ik kom niks aan van het eten van eieren.

3. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Dit was mijn dagmenu voordat ik zwanger was:

Ontbijt: 2 tarwe boterhammen of drie volkorencrackers met mager beleg (ham, 30+ kaas, filet americain of linera paté) Twee koppen koffie (met stevia) en en glas water.

Tussendoor: fruit

Lunch: drie of vier tarwe boterhammen met hetzelfde beleg als het ontbijt. Soms boterhamworst of pindakaas. Thee (met stevia) of melk.

Tussendoor: fruit of een cracker

Diner: aardappeltjes uit de oven met een stukje vlees of vis en groenten/salade. Of pasta, roti of stoofschotel o.i.d.

Drinken: overdag koffie, thee en water. 's Avonds icetea green of roosvicee 50/50.

's Avonds: snoeptomaatjes, fruit, soms chocolade.

In het weekend eten we vaak croissantjes of afbakbroodjes en drinken we chocomel ipv melk. We halen één dag in het weekend pizza of shoarma of gaan uit eten. Soms ook simpel (zelfgemaakte) soep en worstenbroodjes. 's Avonds komt er ook wat lekkers op tafel, en wijn.

Nu ik zwanger ben heb ik veel minder trek en kan ik geen vet eten meer verdragen. De stevia heb ik weer vervangen voor suiker omdat ik er dubbele verhalen over hoorde. En natuurlijk laat ik de filet americain en de wijn staan (heb er zooooo'n zin in! :()

4. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mijn gemiddelde dagmenu:

Ontbijt:
    kom havermout met appel, kaneel, lijnzaadjes

Lunch:
    grote salade met tonijn, een ei, div. groenten, olijfolie, cottagecheese

Tussendoor:
    handje noten

Avondeten:
    normaal bord met aardappels/ pasta, groenten en vlees of vis, als toetje een stuk fruit of wat yoghurt

's avonds bij de koffie altijd een stukje extra pure chocolade

Ik drink ongeveer anderhalve liter water en nog een paar koppen koffie en thee.

5. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Menu vandaag:

Ontbijt: Tas melk

Tussendoor: 2 x koffie (met melk en canderel) en gezwicht voor 2 pralines (zeevruchten)

Middag: 2 boterhammen met pain de strasbourg en een peer. En 2 glazen water

Avond: Gekookte aardappelen met gestoofde wortelen en een blinde vink. Met klein beetje mayo. Met een glas water met 0%-aanmaak.

Tijdens de avond: 2 glazen "aanmaak"water (0% Teisseire Tropical).

Tussendoor eet ik zelden iets, want dat zijn toch altijd maar "foute dingen" (ongezond, maar wel lekker) die ik dan in mijn mond stop.
    Ik heb ook bijna nooit een hongergevoel. Ik eet 's middags vooral omdat mijn collega's eten (op vrije dagen eet ik de helft van de tijd niet). Ik eet en kook 's avonds omdat mijn partner moet eten.
    Ik geniet wel van eten, maar mijn lijf zegt zelden dat het honger heeft.

6. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik eet ontzettend slecht dus ik lees mee. :) Ik ben vooral heel slecht in het verdelen over de dag en vind eigenlijk alleen warme maaltijden echt lekker, maar dat is weer zo duur. Dus misschien doe ik hier wat inspiratie op. :) (Heb alleen de OP gelezen, ga nu de rest lezen)

7. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Warme maaltijden duur? Dat valt toch wel mee? Of bedoel je kant en klaar?

8. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerste wat me binnen valt als ik je eetpatroon zie. Geen wonder dat je zo moe bent, je krijgt nauwelijks groenten en fruit binnen. Daar moet je lichaam het qua energie toch van hebben.

Sorry dat ik zo direct ben hoor. Maar ik heb zelf ook al jaaaaaren last van moeheid. En heb vanalles geprobeerd. Als ik zo je dag zie zou ik je adviseren, minder koffie, veel meer fruit en groenten en dan gaat slapen ook veel beter (wel op tijd naar bed dan natuurlijk). En als je snel en makkelijk vooruitgang wilt, ga groentensap drinken! (Juicen) Het is niet overheerlijk maar ook niet vies en je krijgt er in korte tijd veel meer energie van. De eerste week niet, dan gaat je lichaam ontgiften en kun je je best belabberd voelen. Maar daarna...heerlijk!

9. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor mij

Ontbijt: 2 volkoren boterhammen met roomboter en beleg (kaas, kipfilet, brie, pindakaas). Probeer zoveel mogelijk sla, tomaat etc erop te doen. Kop koffie erbij.

Tussendoor: meestal niks, soms een plak ontbijtkoek op mn werk

Lunch: kom havermout met sojamelk en fruit ( appel, blueberries, aardbei, frambozen, bramen) of volle yogurt met muesli en 'superfoods' (gebroken lijnzaad, chiazaadjes, gojibessen, cacao nibs, hennepzaadjes). Probeer hierin zoveel mogelijk te variëren. Drink er groene thee bij, op werk bakje koffie.

Tussendoor: 2-4 stuks fruit als ik aan het werk ben. Als ik thuis ben een groentensap of groene smoothie.

Avondeten: groenten met aardappels, rijst of pasta. Altijd volkorenpasta en zilvervries of basmati rijst. Aardappels bijna nooit en dan meestal in de vorm van een zakje kant en klaar puree. (Heel fout dat laatste :))
    Ik heb meestal niet veel honger dus een kleine portie, altijd wel flonker portie groente. 1 keer in de week eten we frietjes of pizza. Bij frietjes eet ik dan meestal een salade.

Ik probeer 's avonds niet te snacken. Als ik het wel doe snack ik meestal met chocolade 70% en rauwe, ongezouten noten. Soms ook borrelnootjes, stroopwafels, popcorn, tortillachips. Niet te vaak maar als ik het doe voel ik me er ook niet schuldig over. Ik drink geen alcohol.

Diëten doe ik niet aan, nog nooit behoefte aan gehad. Ik weeg al vele jaren precies hetzelfde wat ik ook eet, en heb een gezond BMI. Light producten en producten met 1% vet achtige kreten komen hier de deur niet in. Ik vind dieten ook behoorlijk kansloos moet ik zeggen. Ik zie hier bijv dames bij die 3 crackers met beleg eten. Dus kun je beter 1 of 2 boterhammen nemen. Want van het beleg kom je het meeste aan. Of bijv wat meer eten met de maaltijd, zodat je daarna niet allerlei lekkere trek krijgt.

Voor mij is het vooral belangrijk om gezond te eten. Heel veel vers fruit en rauwe groenten (niet alleen maar, maar zoveel mogelijk). Ik volg een beetje de voedselpyramide, haal wat inspiratie uit paleo en de raw food. Maar helemaal zo eten vind ik te ver gaan. Zelf zou ik graag nog wat meer groenten binnen krijgen op een dag door bijv. wat ik nu eet voor lunch, het ontbijt van te maken en dan als lunch een goed gevulde maaltijdsalade. Dan kan ik het brood helemaal schrappen want daar hou ik toch niet van. Maar voor dit moment van mn leven vind ik dat teveel gedoe. Om wat extra groenten binnen te krijgen doe ik aan juicen, dat is sap maken van rauwe groenten.

10. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    O: 2 boterhammen (bijna altijd speltbrood)
    T: liga koek of iets vergelijkbaars
    L: 3 boterhammen of restje van vorige dag
    T: fruit
    A: Bordje van wat we op dat moment eten, meestal een combi van groenten, vlees of vis en aardappelen, pasta of rijst, eventueel saus. Toetje van yoghurt of vla.
    T: soms koek, soms chips, soms niets.

Ik weeg niets af, drink voornamelijk water, koffie en thee overdag (en in de avond soms wijn of bier), eet regelmatig op weekdagen (zoals het menu hierboven) en helemaal at random tijdens het weekend of vrije dagen, afgezien van het avondeten. Komt er een extra tussendoortje op mijn pad, bijvoorbeeld bij een borrel of verjaardag, dan eet ik dat met smaak op. Bij het avondeten eet ik tot mijn bord leeg is, of tot ik vol zit. Een tweede bord vind ik mogelijk, maar komt in de praktijk niet zo vaak voor.

11. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik lees ook mee... Ik moet dan wel wat afvallen nog maar ik weet bijna zeker dat dit vanzelf gaat als ik "normaal" ga eten.

Punt is ik vergeet gewoon te eten , heb mezelf dat aangeleerd en het is heel moeilijk om dat te doorbreken.
    Doordeweeks eet ik vaak einde van de dag een stuk fruit , avond eten en dan savonds vaak nog een stuk fruit soms 2 ben gek op fruit. Alleen op vrijdag eet ik tussen de middag want dan ben ik aan het werk en geeft mijn moeder eten mee voor mijn vader en mij.(werk bij mijn vader) . De rest werk ik ochtenden of ben ik vrij dus ga als hun lunchen naar huis. In het weekend ontbijten we aan tafel dan eet ik wel vervolgens maak ik voor mijn dochter een broodje of iets dergelijks en ik eet niks. Heel stom.

Toen ik zwanger was at ik wel heel goed. Voelden me toen ook een stuk beter moet ik eerlijk zeggen. In begin "moest" ik eten omdat ik anders misselijk werd. En daarna had ik echt honger als ik niet at. En daarbij wilden ik goed eten voor mijn kindje.
    Na mijn zwangerschap kwam weer mijn oude gewoonte heel langzaam terug.

Ga dus even mee lezen en vanaf morgen wil ik echt normaal gaan eten ;)

Deel Deze Pagina