Bij de zetpillen bij de apotheek hier kan het wel. Ze adviseerden het zelf. Ik vind het alleen niet handig, je kunt een halve zetpil weggooien aangezien het afbrokkelt. Met een warm mesje hielp hier niet echt.
Ik heb gisteren ook een zetpil van 120 mg doormidden gesneden voor mijn zoontje van 2 maanden, dit kreeg ik als advies van de arts omdat mijn zoontje koorts had en ik geen 60 mg in huis had en nergens kon halen.
Hoi meiden bedankt voor jullie advies. Gelukkig had mijn buurvrouw nog 120 mg dus is opgelost en vandaag zelf even ingeslagen gelukkig heeft meisje geen koorts meer.
Gelukkig dat het al is opgelost, maar ik zou het risico ook niet nemen om iets door te snijden. Hier wordt het afgeraden. Vloeibare pcm is dan veel handiger, kun je precies doseren.
Wat raar dat de ene arts cq apotheek cq CB het wel adviseert en de ander weer niet! Hier adviseerde het CB ook om een zetpil van 120 mg doormidden te snijden bij de eerste enting van Finley, mocht hij koorts krijgen. Vreemd hoor die tegenstrijdige adviezen!
Het is mij ook wel eens geadviseerd...een scherp mes onder de hete kraan houden, dat snijdt makkelijker.