doorsnijden zetpil (halve dosering)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chipje, 19 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Waarom de dokter bellen, paracetamol heb je allerlei sterktes van zonder recept.

2. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Ohhh ik dacht 60 mg zetpil alleen op recept... Mijn fout dan.

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bij de zetpillen bij de apotheek hier kan het wel. Ze adviseerden het zelf. Ik vind het alleen niet handig, je kunt een halve zetpil weggooien aangezien het afbrokkelt. Met een warm mesje hielp hier niet echt.

4. MamavanSa

MamavanSa Lid

18 dec 2012
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb gisteren ook een zetpil van 120 mg doormidden gesneden voor mijn zoontje van 2 maanden, dit kreeg ik als advies van de arts omdat mijn zoontje koorts had en ik geen 60 mg in huis had en nergens kon halen.

5. chipje

chipje Bekend lid

11 mrt 2013
    655
    10
    18
    Hoi meiden
    bedankt voor jullie advies.
    Gelukkig had mijn buurvrouw nog 120 mg dus is opgelost en vandaag zelf even ingeslagen:D
    gelukkig heeft meisje geen koorts meer.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Gelukkig dat het al is opgelost, maar ik zou het risico ook niet nemen om iets door te snijden. Hier wordt het afgeraden. Vloeibare pcm is dan veel handiger, kun je precies doseren.

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wat raar dat de ene arts cq apotheek cq CB het wel adviseert en de ander weer niet!

Hier adviseerde het CB ook om een zetpil van 120 mg doormidden te snijden bij de eerste enting van Finley, mocht hij koorts krijgen.

Vreemd hoor die tegenstrijdige adviezen!

8. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Het is mij ook wel eens geadviseerd...een scherp mes onder de hete kraan houden, dat snijdt makkelijker.

Deel Deze Pagina