Ik ben nu gestopt met BV, maar ik heb nu na een dikke week niet meer kolven erg last van mijn borsten. Harde stukken erin en erg pijnlijk. Nu denk ik: ik maak een doorstart, maar kun je na een week wel weer beginnen met BV? Volgende week moet ik weer aan het werk, kan ik dan gewoon weer 1 voeding per dag gaan geven of ben ik dan nog verder van huis? Mijn moeder zei: (beetje gekke vergelijking) koeien die drooggezet worden krijgen een injectie om de productie te stoppen om zo ontstekingen te voorkomen, is er ook zoiets voor mensen? Dat is dan eigenlijk een 2e vraag. :scratch: Echt stoppen of doorstarten, wie heeft raad? Groetjes van Kiki
Heb je geen medicijnen gekregen om de borstvoeding stop te zetten? Ik lees hier dat mensen dat krijgen. Ik heb alleen geen idee hoe het heet. Verder weet ik nog niks van borstvoeding, dus ik kan je niet helpen, maar het lijkt me behoorlijk lastig
normaal gesproken krijg je geen medicatie om je borstvoeding halt toe te roepen en meestal gaat het ook goed als je een paar dagen bent gestop met te voeden (compressen ed ) alleen zoals bij kiki is dit dus niet het geval en een doorstart maken tja kiki , ik heb geen idee ik was na het stoppen van BV er met 3 helse dagen vanaf
Ow, weer wat geleerd. Een vriendin van mij kreeg wel pillen, vandaar. Misschien kun je contact opnemen met een lactatiekundige bij jou in de buurt. Bij de kraamzorg hebben ze vast wel een nummer. Sterkte in ieder geval!!
Ik heb ook pillen gekregen om de borstvoeding te stoppen, niet dat ik ooit BV gegeven heb, maar de ochtend na de bevalling kreeg ik in het ZH 2 pilletjes zodat de BV niet op gang zou komen. Ik weet niet meer hoe die pilletjes heten....
yes als de kraamvrouw geen borstvoeding wil geven krijgt ze na de bevalling pilletjes of een spuit dostinex
deze kraamvrouw heeft al 4 maand gegeven. Na een (korte)afbouwperiode van ca 3 weken is het nu ruim 1,5 weken geleden dat ik voor het laatst heb gekolfd. Kunnen die tabletjes dan ook nog? Groet van Kiki
ik heb nooit iets gekregen gewoon even de tandjes op elkaar raak je er ook vanaf hoor hahaha verdikke waarom kreeg ik niet een pilleke ???
Nou, ik kijk het nog heel even aan want als bij toverslag zijn mijn borsten wat zachter geworden! En dan valt me toch op dat het een beetje een slapp(er)e boel is geworden Gister was mijn rechterborst al een stuk flexibeler en minder pijnlijk, vandaag is de linker aan het inzakken. Zoals het nu staat geen pilletjes nodig dus En alweer lossen problemen zich met een beetje geduld weer op. Al vind ik bijna 2 weken met harde borsten geen aanrader Groet van Kiki