Goedemorgen dames Ik heb een vraag ik ben nu zwanger en heb ook vorige week het hartje gezien dus dat geeft al een beetje een geruststelling.maar ik vind het nog zo onwerkelijk dus als ik krampen voel of een onbestemd angstig gevoel wil ik het liefs nog een testje doen.soms doe ik dat ook hebben jullie dat ook en zo ja wanneer stopte dat bij jullie. Liefs.
Hoi Angel, Ik had bij 8 wkn inderdaad ook een 2e test gedaan, maar meer omdat ik het niet kon geloven. Na de tweede echo ben ik me minder zorgen gaan maken. Ik denk dat het normaal is om het allemaal een beetje spannend te vinden zo lang je er maar niet wakker van ligt/continu aan denkt .
In het begin deed ik 6 testen om het zeker te weten haha. Maar met 8 weken zou ik niet meer testen aangezien ze dan weer minder duidelijk schijnen te worden omdat het hcg dan te hoog word voor de testen.
Bedankt voor de informatie en merah en floddertje bedankt voor de waarschuwing ik ga me gewoon proberen te beheersen en te genieten
Hoi Angel, ik snap de onzekerheid heel goed, maar waar de dames voor waarschuwen is inderdaad zeer reeel. En nog iets: stel dat het mis zou zijn, dan is je hCG nu zo hoog dat je nog heel lang positief zult testen. Met andere woorden: testen vertelt je niks meer op deze termijn. Het is nu helaas van echo naar echo Misschien vind je het fijn om een pretecho te laten maken als het je echt te lang duurt? Ik weet niet waar je woont, maar Echolooks (gevestigd in het St. Antonius in Nieuwegein) doen ook 'vroege' echo's.
Ik denk dat ik zo'n 50 testen heb versleten, maar ik ben inderdaad gestopt na de eerste echo.. Toen ging ik over op wekelijks een pretecho Er zijn inderdaad een hoop echobureaus waar je vroege pretecho's kunt laten maken, voor zo'n 25 - 30. Geeft meer bevestiging en het is nog een stuk leuker ook
Ik heb heel lang doorgetest, gewoon als ik daar even nood aan had. Ook al wist ik dat dat volkomen nutteloos was, HCG kan doorstijgen na een miskraam of gewoon nog in je bloed aanwezig zijn. Maar toch gaf het mij rust. Een week of twee geleden ook nog eens, al was die meer uit nieuwsgierigheid wat een test met deze termijn doet. Moet zeggen dat ze bij mij nooit lichter geworden zijn. PS: heb deze nacht gedroomd dat ik nog testjes bestelde, hoezo verslaafd?
Haha, wij hebben hier ook een enorm dikke envelop liggen met alle foto's, en daarnaast nog een stuk of 250 digitale foto's en filmpjes Maar goed, wel enorm waardevol! Voor nu én later!
Tot mijn eerste echo heb ik geloof ik wel 10 testjes gedaan . Gelukkig heeftmijn verloskundige een echo apparaat in hun praktijk, en kon ik altijd terecht bij hun als ik mij onzeker voelde, waar ik dus ook gebruik van heb gemaakt. Nu is mijn onzekerheid al een suk minder doordat ik haar voel bewegen. Maar soms (met name in de ochtend) voel ik bijna niks en word ik toch onzeker.
Ik heb de eerste 6 weken ook af en toe nog een testje gedaan omdat ik het zo spannend en onwerkelijk vond Daar ben ik op een gegeven moment wel mee gestopt en nu na 3 echo's ben ik wel wat zekerder MAAR de angst dat er iets fout gaat blijft toch aanwezig. Je moet er niet vanuit gaan maar het liefste zou ik elke week een echo laten maken maar dat wordt dan toch een duur grapje aangezien je elke keer minimaal 30 euro moet betalen voor een korte echo Nu moet ik geduld hebben tot maandag 6 Oktober, dus precies 3 weken voor de geslachtsbepalingsecho, wordt een lange echo van 40 minuten, dan kijken ze de kleine van top tot teen na, kost dan wel 60 euro maar dan heb je ook wat
Testen heeft weinig zin. Als je een miskraam krijgt of een missed abortion hebt, kunnen de testen tot zes weken erna nog knalpositief blijven. Je kunt dus aan een test niet zien of het goed of fout zit, helaas. Ik zou er daarom mee stoppen, probeer het los te laten. Succes!
Ik woon in zaandam en had al gekeken en mijn man zei schat als jij het wilt dan doen we het toch lief he. Ik heb 30 september ieder geval mijn 10 weken echo dus moet daar maar even op wachten Liefs