dat was ook het idee van de directeur hoorde ik. dat vond ik ook een goed idee. ochtenden bij gr3 smiddags kleuters. de juf vindt dat niet nodig zou zijn. ze kent hem goed en denkt dat hij echt klasrijp is. meer dan sommige kinderen die mee gaan naar gr3. tamio 39.8 is echt hoog. je kunt nu wel paracetamol geven. ik hoop het niet lang duurt.vresselijk. zoontje speelde als gek in een gesloten speelparadijs voor een verjaardagfeestje. ik hoop dat hij niet weer ziek vandaag. vandaag ging hij ook weer naar school.
ik moet een oogdruppel in zijn oog. hij heeft een ontstoken oog. met van alles tot nu toe 3 keer in kunnen doen. en vandaag lukt het echt niet. hij zegt dat hij het eng vindt maar het is meer een strijd met mama maken. ik liet hem in zijn kamer. arggg hij is zo koppig. ik ga morgen naar HA bellen voor een andere oplossing.
Dit heeft mijn dochter een tijd terug ook gedaan! Samen met een paar vriendinnetjes, stukjes van zo'n rubberen tegels van de speelplaats. Ze zei ook dat ze heel erg buikpijn had, maar volgens de HA was dat meer psychisch (tenzij ze echt veel had gegeten), omdat ze wist dat het niet mocht. En toen we van de HA terug kwamen was de buikpijn over.
Nou hier even een update, voor degenen die het willen lezen. We hadden dinsdag infoavond voor het 1e leerjaar! Kennis gemaakt met de juf, en een beetje de gang van zaken besproken. Ze beginnen allemaal met hetzelfde boekje, maar na 3 weken gaan ze kijken wie er een moeilijker boekje mag, wie wat meer begeleiding nodig heeft enz. De juffen van de twee 1e leerjaren werken ook continu samen en geven mekaar constant ondersteuning. Ons Alyna vindt de juf heel lief waar ze bij komt. 't Is nog een beetje een jonge juf. Ik heb er wel een goed gevoel bij, omdat er veel gepraat is over het in de gaten houden van het niveau van de kinderen, zodat iedereen de begeleiding krijgt die ze nodig hebben. In de voormiddag krijgen ze taal/rekenen en in de namiddag muzische vorming/wereldoriëntatie. (en op donderdag zwemmen ) Ons Alyna heeft er zin in!!
Klinkt goed! Zo gaat het in gelukkig ook op steeds meer scholen Wel blijven opletten dat ze blij blijft.. Soms komt dat er school gewoon niet zo uit maar thuis wel. En een lieve juf is het halve werk
Ik vind drie weken lang allemaal in hetzelfde boekje werken erg lang voor een kind. Ik heb geen idee wat normaal is hoor. Maar als Em begin groep 3, 3 weken lang beginnend leesonderwijs had gekregen was ze afgehaakt hoor. De juf heeft haar op de tweede dag al getoetst en toen zat ze op beheersingsniveau midden groep 5.
Volgens mij beginnen meeste groep 3 klassen standaard zo. Beginnen in hetzelfde boek en daarna kijken wie er meer nodig heeft. Gezien er meer kinderen dan 1 in de klas zitten.. Kan dat dus even een paar weken nodig hebben om op de rit te komen.
's Ochtends naar groep 3 en 's middags naar de kleuters lijkt mij een goed plan. Om te beginnen heb je dan even het beste van twee werelden. Bij de keuters is het vaak ook zo dat ze de echt cognitieve dingen (doe dus veel te makkelijk zijn) op de ochtend doen en dat er 's middags meer ruimte is voor dat andere deel van de ontwikkeling door gewoon te spelen. Bovendien denk ik dat een kind dan ook makkelijker zelf kan aangeven wat hij wil. Als het toch niet goed werkt in groep 3, gaat hij vanzelf aangeven liever ook 's ochtends naar groep 2 te gaan. (Wel goed kijken waar dat aan ligt dan! Echt vanwege 'toch nog niet klaar voor groep 3' of speelt een stuk frustratietolerantie een rol! En andersom (lijkt me waarschijnlijker, trouwens) kan hij ook gaan zeggen dat hij 's middags ook in groep 3 wil blijven. Ik zou een groep 2-3 combi helemaal geweldig vinden. Helaas wordt dat bij ons op school door een aantal mensen een beetje geblokkeerd.
maar dat is niks voor zoontje. hij leest ondertitelingen van de filmples(niet altijd compleet,maar altijd correct)en vertelt soms ook welk woord in het engels nederlands is. of vraagt hij of het klopt.
Nee dat was voor mijn dochter dus ook niks geweest. Zij zou als ze op regulier was gebleven een eigen aangepast programma hebben gekregen. Maar de juf zou amper tijd hebben gehad om haar hier in te begeleiden. Daarom ben ik zo blij dat voor haar de mogelijkheid hb onderwijs er was. Begin je het punt van de juf te begrijpen? Jouw zoontje zal ook zijn eigen programma moeten krijgen dan, daar zal goed naar gekeken moeten worden.
hij zou het boekje meteen af maken omdat dit van hem gevraagd wordt. wat doen ze daarna op zo een ochtend?