doortoetsen?hoe werkt dat hoe lang duurt het?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door belize, 21 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Dat was bij ons ook inderdaad.
    Typisch genoeg vulde zij hele andere dingen jn dan wij.

    Not to mention dat ze de lijsten mee nam naar d'r vakantiehuisje op 20 minuten van Rotterdam.... En ze vervolgens doodleuk daar heeft laten liggen. En ook niet even ophalen ofzo...

    Heb thuis een verslag waar in staat dat ze zich ERNSTIG zorgen maakt over dochters welzijn en dat ze als laatste optie dus de betreffende expert heeft ingeschakeld.
    Wil niet denken aan wat er was gebeurd als die expert het met school eens zou zijn geweest.
     
  2. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Hier verschilde het ook was voornamelijk tussen ons en de ib-er. De antwoorden van juf kwamen wel overeen met die van ons . De ib-er doet zichzelf trouwens voor als autisme expert waarop de psychologe haar vertelde dat dan een bijscholing niet zo'n slecht idee voor haar was :D:cool:
     
  3. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Er moet nog getekend worden, maar mondelinge toezegging is augustus :)
     
  4. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Nou ja, bij ons ging het allemaal niet zo ver. Alleen binnen de school, met juf, andere juf en IB-er.
     
  5. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Oops :cool:
     
  6. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    mooi zeg! hoop het allemaal soepel gaat met de verhuizing en tekenen etc!
     
  7. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    pff die heb je ook. ik kan echt niet met onze IB er praten. ze is zo vreemd voor mij. ze gaat eerst 10mn lang van haar aantekeningen ons vorig gesprek samenvatten. we worden dan heel erg slaappperig. en daarna heeft ze weinig te zeggen over wat zij ondertussen gedaan heeft(niks dus)
     
  8. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Wij hebben nog nooit met de IB-er gesproken (fijn mens dat wel.. ik ken haar uit de MR). Alleen overleg gehad met juf en met de Leonardo coordinator.
     
  9. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    maar je zoon's school is wel anders. want hij maakte toch cito gr1 voor hij met school begon toch?
     
  10. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    In principe la je het goed afkunt met de juf is IB-er ook niet perse nodig.
    Die is puur ter ondersteuning van de juf.
    Kan jij om vragen maar ook de juf.
    Ben je beiden prima tevreden met hoe het gaat heb je dus niet per definitie een ib-er erbij.
     
  11. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    de juf heeft dus aan ib er verteld dat ze een heel slim kind in de klas heeft en dat hij al door stof heen is gegaan.dus materiel van gr1,gr2 +hb spullen. dat ze niet meer wist wat ze hem kon aanbieden. ze mag niet zomaar werkjes halen van gr4 of zo. schoolbeleid.
     
  12. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Verstandig wel dat beleid... Anders hou je een stuk school over aan het einde van de lesstof.
     
  13. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Ik vond overigens het kleuterpluswerj en ook de plusklas helemaal niet bijzonder.
    Maar ze was dan in ieder geval even de klas uit :)
     
  14. JessyAmsterdam

    27 dec 2013
    43
    0
    0
    In verwachting
    Amsterdam
    Ongeacht de score van je kind is het nog geen garantie wat de toekomst gaat brengen.
    Hij heeft nog zoveel jaar te gaan en je hebt kinderen die later evoleren en dan zegt zo een toetsing helemaal niets.

    Wat voor niveau je kind heeft ? Je kind moet de normen en waarden van respect en wederzijdse liefde kennen, voor de rest zal al het andere vanzelf ontwikkelen als er aanleg voor is.
     
  15. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    En bedankt voor je bijdrage... :)
     
  16. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hahahhaah!
     
  17. Tamio

    Tamio Niet meer actief

    Jessy je eerste alinea ben ik het mee eens hoor. Je tweede slaat de plank nogal mis. Doet me aan deze blog denken. Mooie metafoor.

    Is It a Cheetah?
     
  18. Tamio

    Tamio Niet meer actief

    Met mijn dochter gaat het echt goed de laatste tijd. Ze loopt steeds uit haar stencils voor te lezen die ze van school mee neemt. Ze is op school begonnen met de tafels te automatiseren en dat vind ze ook leuk. Ik merkte vanmorgen op dat ze het weer best leuk leek te vinden op school. Kreeg als antwoord 'Hhmm, ja!'
    :)
     
  19. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    geweldig tamio!
     
  20. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    het is altijd fijn om te horen dat je kind zichzelf prettig voelt op school :D

    Hier gaf de juf aan (ze is nu met zwangerschapsverlof) dat ze altijd probeerde de baas te zijn, zelfs over juf.

    Nu is er dus een inval juf (voor de rest van het jaar) en die heeft haar aan de pluswerkjes gezet en het hele probleem is verdwenen als sneeuw voor de zon (ze heeft nu zo'n 2 weken de inval juf). Gelukkig ontwikkeld ze zich veel gelijkmatiger als haar broer dus we hebben in ieder geval een stuk minder zorgen.
     

Deel Deze Pagina