dit wordt echt een aangename voorsprong topik zonder gedoe/ discussie/ruzie. komt omdat de topik titel heel erg saai denk ik! ik lees met plezier over jullie kids dames! zoontje was 2 dagen ziek thuis. vandaag weer gegaan omdat ze muziek instrumenten gaan knutselen. dat is een 4 weken lange muziek project. hij wilde dat echt niet missen. hij houdt van knutselen!
Wat zijn ze lekker bezig allemaal Belize daar zeg je iets! Een vriendin van mij viel dat op dat ze elke keer als ze een moeilijke periode heeft, daarna een mentale sprong maakt. Vanaf 6 gaat de ontwikkeling meer lineair, dus zou dat nu minder moeten worden. Wat bij haar ook een probleem geeft is dat ze een discrepantie heeft tussen mentaal en emotioneel. En haar fijne motoriek loopt ook niet ver voor, dat geeft soms frustratie. Em is ook ziek vandaag! 38,8 graden had ze vanmorgen.
hahaha tamio ik wil je niet teleurstellen maarrr. wat je zegt met 6 jaar; dat is waar, voor een 'normaal' kind tamio. je kind is HB en haar leven zal vol met sprongen zitten. zeker tot 20 jaar. maar als je ouder bent dan weet beter ermee om te gaan. het is dan heel belangrijk tijdens de puberteit het kindje niet laten ontsporen. dat zijn echt de periodes van niet kunnen weten wat je met jezelf moet doen. in zo een fase schiet je emotioneel tekort. ik zeg dan vaak emotioneel lekkage tijden, juist heel gevoelig zijn. want die HB ding dat gaat nooit weg.
zoontje- mama ik heb buik pijn, ik denk dat ik naar ziekenhuis moet ze moeten me opereren aan mijn buik. mama- waarom zou dat nodig zijn? een beetje buikpijn kan zo weg zijn schat. zoontje-omdat ik heel iets stoms gedaan hebt(een beetje huilerige stem=daar komt een bekentenis) mama-dat kan soms doet mama ook hele stomme dingen wat heb jij gedaan dat zo stom is? zoontje- nog huileriger- ik heb glitters gegeten en nu heb ik buikpijn. heel stom van me. mama=jeejtje waarom heb je dat gedaan schat? zoontje- ik dacht, ik dacht, dat als ik glitters eet een mooie glitterpoep kon poepen, maar nu heb ik heel erg buikpijn. hij checkt zijn poep altijd op wat-welke letter het lijkt- maar nu wilde hij iets aparts! in zijn verbeelding een hele mooie glanzende glitterpoep kon maken...
Ik vind het wel een heel geweldig idee. Maar kan me wel voorstellen dat je er echt heel erg buikpijn van krijgt. Kan me niet indenken dat dat heel goed is voor je maag/darmen. (Die glitterpoep zal wel gaan gebeuren maar voor die tijd... :/ ) Maar wellicht heeft hij een punt mbt even de huisarts bellen?
Oei..wel een erg grappig idee. Maar zou denk ik de huisarts bellen misschien wat je t beste kunt doen? Mijn dochter was van de week op dr nek gevallen, ze ging de salto doen op een matje bij de gym.. Ze heeft weer een nieuwe verslaving, Masha en de beer filmpjes. Tikt 'masa en de beer nederlands' in op google en gaat dan filmpjes kijken. En wat Masha doet, wil ze ook. Masha kan achteruit salto's.. Gisteravond had ze een nachtmerrie, over de beer met een 'ontstoken oog'. Was ze net van haar Purk-angsten af..
oh whahahahaha glitterpoep geweldig idee. Misschien toch even het potje glitter erbij pakken en de huisarts bellen. Hier is op dit moment peppa big heel erg in trek en dan vooral de flimpjes in andere talen (engels, frans)
niks aan de hand hoor met buikje.een beetje verstopt wegens :spannend glitterpoep. maar hij zag het wel zelf in dat hij veelmeer moest eten om dat te laten lukken.
tamio beterschap voor je dochtertje.boven 38 overdag is best hoog.hoop het niet verder stijgt in de avond.
Haha glitterpoep! Misschien moet hij ook wat bloemetjes eten om het lekkerder te laten ruiken Net was de temp 38,9 en heb paracetamol gegeven. Nu gaat het beter. Plasje naar de ha gebracht maar dat was schoon (ze heeft vaak urineweginfectie gehad met koorts). Arm kind had ook nog kiespijn dus net naar de tandarts geweest. Ze had een gaatje (in een melkkies gelukkig) en moest verdoofd en geboord worden. Ze moest huilen, en de jongste begon met haar mee te huilen.
Belize: heb niet alle 18 pagina's gelezen, maar hoe is het nu? Ik vind kleuteren ook heel belangrijk. Hier een school die aardig cognitief is ingesteld en zoon vindt dat ook fijn, maar ik zou nog liever zien dat er meer aandacht is voor vrij spelen en knutselen e.d. Het sociale-emotionele aspect bij de kleuters is zo belangrijk! De sociale ontwikkeling van een 4-jarige vraagt andere voorwaarden dan die van een 6-jarige. Voor een kind dat het allerliefste leert en daar het gelukkigst van wordt, is groep 3 cognitief gezien misschien de beste optie, maar persoonlijk vind ik de overgang van groep 0 naar groep 3 veel te groot, juist vanwege dat sociaal-emotionele aspect.
Normaal is ze heel hard maar daar was nu niks van te merken. Achteraf zei ze dat alleen de prik pijn deed en dat ze verder moest huilen omdat het zo eng was.
Ik kan me dat zo voorstellen, Kylian ging bijna compleet door het lint omdat hij naar poetsles moest. De assistente heeft het hoopje ellende echt bij de voordeur weg moeten halen (heb het even allemaal laten gaan zodat ze meteen een indruk kregen van zijn ASS). Hier trouwens vandaag even tijd genomen voor onze dochter van 4 die spontaan begon te rekenen tijdens een spelletje ganzenborden (kijk mama ik gooi een zes en daarna een 5 dat is 11 stappen). Die is ook weer een stukje verder dan dat ik dacht.
de juf heeft hem sociaal emotioneel, en motoriek bekeken en hem beoordeelt samen met zijn groep 2 vrienden die straks naar gr3 gaan.dus niet als 4 jarige maar als een 6 jarige. maar ik twijfel nog. en ik mag beslissen. als ik nee zeg dan gaat het niet door. daarom laat ik hem door een expert bekeken en haar advies vragen.
En half- half? 'S morgens groep 3 en 's middags spelen in de kleuterklas? Hier 39,8 inmiddels. Heb haar maar weer nieuwe paracetamol gegeven.
ooo tamio je moet me geen tandarts zeggen. ik vind dat ook zo eng. lijkt me niet te doen met zo een klein kindje. papa hier zou zoontje brengen vind ik. veel beterschap, arm kind!