Langpootmuggen,spekkebijters,glazenwassers .. hoe je het ook noemen wilt!

Discussie in 'De lounge' gestart door Leliana, 26 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leliana

Leliana Niet meer actief

Brrrrr , ik krijg er zo de kriebels van!!!! :(

Er vliegen op dit moment 3 extreem grote langpootmuggen door mijn slaapkamer!!! :$
    Onze bovenverdieping is verschrikkelijk warm (kinderkamer = 30 graden) .. dus voordat de kindjes naar bed gingen heb ik even alle ramen tegenover elkaar open gezet zodat het wat door kon tochten!!
    Ik heb er bewust op gelet dat alle lichten uit waren .. om geen gekke insecten binnen te lokken!!
    Dat is dus niet gelukt!!

Die krengen zijn binnen.. in MIJN slaapkamer .. en ik ben doodsbang voor ze!! :( :x
    Mijn vriend is er niet om ze weg te halen ... niet dat ik nou zoveel aan hem heb! Als hij zo'n beest ziet gilt hij als een meisje en sluit hij zichzelf op in de badkamer ;) :) ...

Wat moet ik nou doen ... ??
    Ik weet dat ze niet prikken of bijten maar ik ben zoooo bang!!

*Gaat 5 minuten later verder met typen*

AAAAAHHhh... er vloog er een tegen mijn hoofd aan! Hij zit gewoon in de huiskamer!!! :$ :$ :$

HELP!

(waarschuwing : FOTO!!!!!!!)

...

2. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    GADVER!:$

Vréselijke beesten..;) Hier nog geen binnen gehad gelukkig, maar als er een binnen zit gil ik ook als een meisje en sluit mezelf op in de badkamer of toilet. Maar ik ben dan ook een meisje :D

Succes!:$

3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.059
    1.291
    113
    Nederland
    Gewoon dood slaan met een schoen!

4. Leliana

Leliana Niet meer actief

Precies .. wij ZIJN meisjes .. wij mogen gillen! :D

Ooowh ik ben er gewoon nerveus van ... mijn hart gaat enorm tekeer!!! :$

G89: Dat is het probleem dus ... ik durf niet :)

5. Ik ben ook zijn schijterd hoor.Maar als hij een maal stil zit dan durf ik vaak wel een poging te wagen om z'n beest neer te meppen...........vliegt hij dan nog wel dan loop ik ook gillend door het huis.
    Misschien met een bezem ofzo proberen hem te raken,ben je toch op ruime afstand.

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou ze idd gewoon proberen dood te slaan met een vliegenmepper ;)! Hopelijk kan je toch een beetje slapen dan daarna.

Maar misschien word het tijd voor horren? Wij hebben hier van die plak horren op de ramen zitten en dag en nacht de ramen open, en door die dingen gelukkig dus nooit beesten binnen :D! Ideaal! Hoewel er overdag weleens een vlieg binnen wil komen door het badkamer raam, maar daar doe ik dan gewoon de deur dicht. Voor spinnen heb ik een speciaal spinnen vang ding, haha, dat zou je misschien voor deze beesten ook kunnen gebruiken. Maarja heb dat een paar jaar geleden bij de DA of Etos ofzo gekocht geen idee of die nog te koop zijn.

7. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    :D Ik ken je niet, maar ik hoor het je zeggen en ik zie het voor me.
    sorry, schiet even in een lachbui

Zegt ze nu heel dapper, terwijl ze bang is voor alles met meer dan 4 poten....:)

8. Leliana

Leliana Niet meer actief

hahaha .. gelukkig ben ik niet de enige schijterd!! :D

Vlindertje, goeie tip van de bezem .. alleen een klein probleempje :) ... Die staat in de schuur... en die zit stampensvol met spinnen!! :$
    Dat vind ik ook geen lieverdjes..... :)

Hanneke, Horren ..haha.. nog niet aan gedacht!
    Ik woonde eerst in een flat en daar had ik nooit last van dit soort beestjes! Dit is de eerste zomer dat ik in een eengezinswoning zit en ik weet niet wat ik meemaak! :$
    Mieren, vliegen, langpootmuggen, (GROTE) spinnen!!
    bah bah bah!

Waar kan je dit soort plak horren kopen?? :)

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Haha, tja das wel een hele verandering :D! Maar wij hebben die plakhorren toen bij de blokker gehaald, iets van 3 euro ofzo per stuk ;). Is wel klitteband dat je op je kozijn moet plakken en daar plak je dan de hor op, en kan je hem gewoon los maken ook weer. Maar het is dus wel even de vraag of je die klitteband op je kozijnen wil plakken ;).

Misschien is zo een pak enge beesten zonder ze aan te raken ding ook iets voor jou, haha! Hier ook als de dood voor al die enge beesten. (heb even gekeken, maar kan geen merk vinden op dat ding, sorry ;)).

10. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    opzuigen met een stofzuigslang+stang houd je lekker veel afstand :D (doe ik altijd ook met vliegen, dan zie je me het huis doorgaan met de stofzuigslag, jagend op vliegen :D comisch gezicht :D)

11. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    koop een elektrische vliegenmepper en zwaai er mee rond :D

Dan gaan ze lekker dood die enge vieze ranzige insecten

( ik ren ook gillend door de woonkamer als ik ook maar iets zie wat klein is dunne pootjes heeft vleugeltjes en meer als 4 poten )

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    hahahaha daar ben je toch niet bang voor???
    KEukenrolpapiertje pakken, van de muur grijpen, platdrukken en weggooien :p

13. Leliana

Leliana Niet meer actief

Hanneke, Ik ga morgen gelijk naar de blokker!! :D Bedankt voor de horrentip!

Lola, haha .... :D
    Dat ziet er inderdaad komisch uit!
    Ik pak de stofzuiger er altijd bij als ik een spin weg wil hebben!! Maar deze beesten..... die veranderen al van koers voordat je het doorhebt! :$ En dan hangen ze ineens in je haar ... nee, ik blijf heeeeeel ver bij ze uit de buurt!!

Jeem, Jaa... zo'n elektrisch ding!!! Wat een idee!! :D
    (ook bij blokker verkrijgbaar..?) :p

Mams, Kon ik dat maar....... :)

14. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    HAHAHA geweldig WAARSCHUWING FOTO!

Maar kan me voorstellen dat je er schrik voor hebt, wij hebben hier gelukkig een levende vliegenmepper! En wel onze kat van 8 maanden oud!

Wil hem wel even komen brengen....

XXX Liefs

15. Leliana

Leliana Niet meer actief

Bailey, graag!!!! :D
    Ik heb twee katten van 4 jaar maar die doen niks!! Die rennen net zo hard weg.... :( :D

Ik heb wel eens topics geopend waarin ik gelijk geconfronteerd werd met foto's van spinnen.... brrrr... dus ik vond een waarschuwing wel op z'n plaats, haha :D

16. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Nog makkelijker gewoon laten zitten, de volgende ochtend liggen ze bijna altijd dood in het raamkozijn! En als het donker is vliegen die langpootmuggen ook niet meer! Ze vliegen meestal tussen de lamp en het raam

17. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Haha je mag haar lenen hoor, wij worden er met dit weer af en toe een beetje gek van!
    Ze is echt op zoek naar vliegjes, beestjes enz enz. En als ze er een ziet dan mauwt ze alsof ze kei hard YES roept, en dan begint het. Over de tafel, op de kast, tegen de deur omhoog, onder te tafel als een razende.
    Nou dan eindelijk heeft ze hem, dan ermee "spelen" tot ie het niet meer doet...... Game over.

XXX

18. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik vind het rare beesten. Als het echt moet sla ik ze wel dood. Misschien kun je zo'n vliegengordijn (volgens mij heet dat zo) ophangen voor de deur?

19. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    oo bah, ik zuig ze altijd op met de stofzuiger.... de stang zo lang mogelijk maken en dan hupsakeeeee....

20. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wat ben ik blij dat we voor alle ramen boven horren hebben.

Licht uit laten heeft niet zo veel zin. Die en andere enge beesten komen op warmte af; dus als het in jouw huis warmer is dan buiten, doe je daar weinig tegen.

Het beste werkt denk ik horren voor de ramen maken.

Heb nog wel een tip tegen wespen als je buiten eet: een kommetje met heet water en daar dan kruidnagels of kruidnagelpoeder in doen(wel regelmatig vervangen) Dan kun je wespvrij eten.

Deel Deze Pagina