Hoi allemaal, Even een vraagje.. Ik heb met 7 weken mijn eerste echo gehad ivm eerdere miskraam en enorme medische voorgeschiedenis en alles was perfect. (Jeeh!) Nu heb ik as woensdag, dus met precies 10 weken, mijn eerste afspraak bij de 'echte' gynaecoloog en krijg dan ook een echo. Wat ik me afvroeg: krijg ik dan daarna ook nog een echo bij 12 weken? Ik blijf sowieso o.c. van de gyn. Voor mij is die 12 weken toch wel een magische grens dus zou het fijn vinden als ik dan nog een echo krijg. Heeft iemand daar ervaring mee? Dank je! Groetjes
Ik denk eigenlijk van niet. De meeste vrouwen krijgen de termijnecho zo rond de 10 weken maar daarna niet nog eentej met 12 weken. Wat je dus moet weten of die echo met 10 weken ook echt de termijnecho is.
Ik ben ook onder controle van de gynaecoloog. In dit ziekenhuis maken ze bij elke controle een echo. Ik heb er dus al aardig wat gehad (nu bijna 40 weken). Dus misschien krijg je er nog wel heel veel meer.
Hallo, Ik ben ook onder controle van gyn. en krijg ook elke keer een echo.Misschien toch wel een voordeel om onder controle van de gyn. te staan.
Ja dat is natuurlijk helemaal mooi dat je zo vaak echo's krijgt! Maar is die 12 weken echo ook niet uitgebreider ofzo? Dat ze al naar wat dingen kijken? Bedoel je dat met een termijnecho vlinderbloem? Nah ja ik zie het ook wel. Als het met de 10 weken echo allemaal goed is is de spannendste periode ook wel voorbij...
Ik ben niet onder controle bij de gyn, maar heb via de vk een echo gehad bij 8, 10 en 13 weken. Die met 10 weken was omdat ik het niet vol kon houden om tot 12 weken te wachten ivm eerdere missed abortion. Ik zou dus een termijnecho met 10 weken krijgen ipv 12, maar omdat de echoscopiste het te vroeg vond kreeg ik er met 13 weken nog 1. Dat was idd de termijnecho en toen is alles helemaal uitgebreid bekeken. Bij 10 weken was de buikwand bijvoorbeeld nog niet gesloten en met 13 wel. Maar ik hoor vaker dat meiden bij de gyn veel vaker een echo krijgen hoor. Geniet ervan!
ik loop al jaren bij mijn gyn voor al mijn zwangerschappen omdat ik medisch bent en elke keer krijg ik een echo fijn is dat word je goed in de gaten gehouden en je beebje ook en zo mooi omdat elke keer te zien je zult er vast nog veel krijgen