doorverwezen gynaecoloog..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mominspy, 23 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mominspy

mominspy Lid

11 okt 2011
    18
    0
    0
    hallo allemaal..
    na ruim een jaar gestopt te zijn met de pil worden we nu toch doorverwezen naar de gynaecoloog..
    aan de ene kant fijn dat we daar natuurlijk terecht kunnen maar aan de andere kant baal ik enorm dat we "hulp" nodig hebben bij het vervullen van onze kinderwens..

we hebben in maart een 1eafpraak, heeft iemand hier ervaring mee? wat kun je verwachten bij een eerste afspraak?

liefs...

2. chila

chila Niet meer actief

Hoi hoi,

Toevallig hebben mijn vriend en ik net vandaag een eerste gesprek gehad in het ziekenhuis nadat ook wij zijn doorgewezen.

Bij ons was het zo dat wij 2 vragenlijsten thuis gestuurd kregen en die in moesten vullen. 1 voor mijn vriend en 1 voor mij. Zij ging daarna de vragenlijst bespreken en wat medische achtergrond info inwinnen. Daarna heeft ze mij aangemeld voor de onderzoeken en mijn vriend moet wat zaad inleveren. Verder moest ik bloedprikken en nu weer afwachten tot de volgende afspraak.

3. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Hoi,

Er zijn al verschillende topics over dit onderwerp waar vanalles beschreven staat.

Het verschilt nogal per ziekenhuis. Bij ons was er inderdaad ook een vragenlijst, zaad van mijn man werd van te voren al onderzocht en bij het 1e gespek kreeg ik ook direct een inwendige echo. Afhankelijk van de uitslagen werden er nog meer onderzoeken gedaan.

Ik vond het zelf ook erg dubbel, vooral omdat ze bij ons niets vonden wat een zwangerschap in de weg zou staan. Werd daar onzeker van. Uiteindlijk, na 2 jaar, toch spontaan zwanger! Vond die periode in het ziekenhuis emtioneel gezien wel zwaar. Vaak voor en evho, gesprek oid erheen enzo.

Succes!

4. Blue29

Blue29 Actief lid

10 aug 2011
    134
    0
    0
    NULL
    Wij zijn net vorige week geweest voor een eerste gesprek. Hebben geen vragenlijst ingevuld. En ook mijn vriend hoefde niks in te leveren. We hebben even een kort gesprek gehad en toen een echo. Daarop werd pcos geconstateerd. Toen nog bloed laten prikken en over 2 weken moeten we terugkomen.

En ik ben pas in juli gestopt met de pil. Maar werd maar 1 keer ongi. Nu we weten wat ik heb, balen wij er ook van dat we er hulp bij nodig hebben.. Maar aan de andere kant biedt dit wel een kans op een kindje! Dan maar een beetje hulp.. ;)

Deel Deze Pagina