Doorverwezen naar de gynaecoloog...en nu?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Zwangels, 8 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patricia00

21 mrt 2013
    61
    0
    6
    dierenwinkel
    twente

Succes maandag. Krijg je dan ook te horen wat ze gaan? Hoelang zitten jullie al in het traject dan??

2. Tessel30

Tessel30 Actief lid

12 mei 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moest vandaag voor 2e keer bij gynaecoloog zijn en tot mijn verbazing kreeg ik ook meteen een uitstrijkje.Hebben meer dat gehad?

(1e keer alleen echo gehad,en nu behalve uitstrijkje ook bloedonderzoek en vragenlijst) de keer hierop (over 3 weken) uitslagen en plan bespreken

wachten wachten wachten :(

3. Patricia00

21 mrt 2013
    61
    0
    6
    dierenwinkel
    twente
    Hallo Tessel30,

Ik heb nooit een uitstrijkje gehad. Na de 30 in jouw naam denk ik dat je 30 bent misschien dat ze dat vanaf een bepaalde leeftijd doen. en misschien verschilt het ook wel per gynaecoloog/ kliniek.
    Maar je bent vorige jaar september gestopt met de pil en nu al bij de gynaecoloog?? Of is daar een reden voor of dat jaar ervoor al gestopt kan ook natuurlijk hihi!!
    liefs patricia

4. poppemie

poppemie Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.037
    0
    0
    België
    Ik hoop dat we maandag ook direct te horen krijgen wat kan of niet. Ik zou het eigenlijk niet weten want het is de eerste keer dat ik samen met mijn ventje op consultatie ga.
    Wij zitten voorlopig nog niet in een traject. Alle onderzoeken zijn nu achter de rug en nu is het dus afwachten of er iets aan de hand is en of er iets gaat gebeuren.

Best spannend allemaal dus!

5. poppemie

poppemie Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.037
    0
    0
    België
    Ik heb sinds ik de pil nam, om de 2 jaar een uitsrijkje gehad dus al lang voor ik 30 was.
    Dit is ook een standaard onderzoekje in de aanloop naar volgende testen dus perfect normaal hoor.

Veel succes met het wachten :p.

6. Tessel30

Tessel30 Actief lid

12 mei 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Patricia,de reden dat ik eerder werd doorverwezen dan het gebruikelijke jaar,is omdat ik sindsdien nog geen dag ongesteld ben geweest,en er dus ook niks valt te proberen ;) dan gaan ze kijken waar dat aan ligt.Als ik wel gewoon ongesteld was geweest en dus elke maand kansen had,was het inderdaad wat snel geweest.:)

7. Patricia00

21 mrt 2013
    61
    0
    6
    dierenwinkel
    twente

Oh bah dat is ook vervelend, als je nogvongesteld wordt dan heb je tenminste nog kans en misschien elke maand die terleurstelling maar dit lijkt mij nog erger. ik hoop voor je dat je snel ongesteld wordt dat je snel kunt beginnen en lekker snel zwanger wordt dat je niet net zoals mij nog eens 2 jaar moet wachten of langer (dat hoop ik ook niet voor mezelf hihi) dat deze maand nog zwanger raak en dan geen hormonen voor mij:cool:..

Succes met alles..

8. Tessel30

Tessel30 Actief lid

12 mei 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks jij ook! Wat de reden ook is dat het nog niet lukt,het is nooit leuk natuurlijk. 2 jaar is helemaal lang pff ! Maar gelukkig kan je bijna met IUI starten,niet dat dat nou zo'n feest is,maar ja,het is voor het goede doel zullen we maar zeggen :)

9. poppemie

poppemie Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.037
    0
    0
    België
    Wel dames gisteren hebben wij het verdict gekregen...:p:
    -Bij mij: alles OK

-Bij mijn ventje:
    *17.000.000 zwemmertjes
    *65% goede beweeglijkheid
    *0,5% in goede vorm :(

Volgens haar kan het spontaan lukken maar we mogen ook iui proberen.

We hebben nu beslist dat we hier niet onmiddellijk mee gaan starten. Eerst manlief aan de extra vitaminen en genieten van de zomervakantie.
    Nadien zien we weer verder.
    We weten nu toch al waar we staan en dat is veel waard.

Hoe gaat het met jullie?

10. Patricia00

21 mrt 2013
    61
    0
    6
    dierenwinkel
    twente

ohh dat is balen hopelijk lukt het als nog in de zomervakantie dat de IUI niet nodig is. ik begin vandaag met testen voor ovulatie en duim ik heeeel hard dat het deze maand lukt super positief blijven. Ik heb alle spuiten en alles wat er bij hoort al thuis bij de kliniek zeiden ze dat vorig jaar leverings problemen waren met dat merk wat ik heb. Kijk nu ook elke dag naar de spuiten dan kan ik er langzaam aan wennen hihi!!

11. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Ah Poppemie, dat is niet echt leuk, maar gelukkig ook geen ramp, toch? :)

Hier komen de zenuwen wel aardig opzetten inmiddels, ik 'mag' a.s. maandag naar de gyn voor de eerste keer... Pfff... krijg er nu al een beetje buikpijn van... :(

Weet iemand dan trouwens hoe lang het duurt voor je ook een uitslag krijgt? Of is dat gelijk bij bijv. een inwendige echo?

Liefs,

12. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Ik kreeg gelijk een inwendige echo Ana leigh.
    En nu heb ik gisteren bloed moeten prikken om te kijken of mijn eisprong goed is geweest.

Hier een heerlijk lang weekend weg geweest. En nu nog 6 dagen op het wachtbankje. Mijn tempkaartje zie er mooi uit dus ben benieuwd. Ga op 24 juni testen, hoop dat ik nu een jaar later weer een positieve test mag hebben en dat het mag blijven zitten. Spannend!
    Vind het wachtbankje wel weer lang duren.

13. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Oehhh spannend!!! Ik lees mee, en hoop heeeeel erg voor je!! :D

Bij de gyn: en daar kon al wel wat 'gezien' worden gelijk, of moest je ook later terug komen voor wat er dan al dan niet gevonden is via die inwendig echo?

Liefs,

14. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even een vraagje, wij hebben 3 juli een afspraak voor het eerste bezoek in het ziekenhuis. In het AMC in Amsterdam.

Wat kan verwachten bij zo'n eerste bezoek. Wij hebben twee lange vragenlijsten moeten invullen en deze gaan we dan bespreken. En we krijgen een gesprek met een gynaecoloog en we worden nog ge 'zien'.
    Krijgen je bij zo'n eerste bezoek ook al een echo of zo. Er staat zo'n anderhalf uur voor.

Liefs, Pukjepuk

15. Tessel30

Tessel30 Actief lid

12 mei 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg de 1e keer alleen een echo en stond na een kwartier weer buiten,ze vertelde wat ze zag tijdens de echo (PCOS) en ik kon weer weg.

De 2e keer MOEST mijn vriend mee.De gynaecoloog had een vragenlijst voor ons samen.Mijn vriend moest zaad inleveren en ik kreeg een uitstrijkje en bloedtest.

We moeten op die uitslagen wachten en dan een 3e keer terugkomen (daar gaat 3 weken overheen *zucht* ) en als ik dan die 3e keer kom,dan zal ik te horen krijgen wat er gaat gebeuren. (zal wel Clomid zijn)

misschien is het per ziekenhuis verschillend hoor..?
    maar zo ging het bij ons in ieder geval.

16. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Ik heb gisteren gebeld of ik nog iets moest doen voor de afspraak, maar helemaal niets. Vond het eigenlijk een beetje raar, ook geen vragenlijst ofzo...?

Liefs,

17. SuuuuuS

SuuuuuS Actief lid

23 aug 2012
    358
    0
    0
    Verzorgende IG op een PG-afdeling
    Gelderland
    Wij zijn samen naar onze eerste afspraak bij de Gyna gegaan, is toch iets wat wij samen doen!
    Wij zaten er een half uur ongeveer. Wij hadden ook geen vragenlijst, dus gingen er echt heel blanco naar toe. We spraken onze bij gezondheidstoestand door, en toen kreeg in een Echo, hij vertelde gelijk wat hij zat, en het plan wat we gingen doen.
    Ik kon redelijk snel met de Clomid dus beginnen.

Maar zoals Tessel ook al zegt, ligt denk ik per ziekenhuis anders.
    Hier is echt een Gyna in het zkh, en geen fertiliteitkliniek.

18. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Thxx Suus!

Wij gaan ook samen, ik wil niet alleen als het niet hoeft. Ik ben niet bang ofzo, maar gewoon nerveus, van wat als er wel iets is (dan kan er misschien wat aan gedaan worden, dat dan wel) of juist niets (wat is er dan aan de hand), maar ik ben nogal een 'doordenker' (in de niet vieze in, dit keer. :p).

Hier nemen ze de telefoon op met 'vrouwenpolie'...? Klonk ook zo vaag, de eerst keer dat ik belde vroeg ik wel gelijk of ik wel gynaecologie aan de lijn had, hahahahaha! :p

Liefs,

19. Tessel30

Tessel30 Actief lid

12 mei 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vragenlijst kregen wij ook niet van tevoren,maar die ging ze ter plekke samen met ons invullen.

20. poppemie

poppemie Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.037
    0
    0
    België
    Neen een ramp is het niet neen, als de gyne zegt dat het normaal spontaan ook zou moeten lukken dan denk ik dat we wel hoop mogen houden dat het ooit lukt.

Ik had ook kei veel zenuwen hoor, is helemaal normaal. Je weet totaal niet wat te verwachten en dat is spannend....

Als je een inwendige echo krijgt zal ze normaal direct zeggen wat ze ziet. Enkel de bloedstalen ofzo, daar moet je even op wachten.
    Wij hebben alle resultaten maandag gekregen, tussen de onderzoeken door kregen we geen resultaten.
    Tijdens de hysteroscopie en de fotot van de baarmoeder zei zij wel direct dat alles er OK uit zag. Dus dingen die ze direct zien, weet je het ook onmiddellijk.

Maar ik denk niet dat zij al veel onderzoeken gaat doen hoor. Bij mij was dat enkel om te bespreken wat er moest onderzocht worden en hoe dat in zijn werk ging.

Deel Deze Pagina