Mm lamaris ook al wat een pech zeg, dubbelop bij jullie! Hoop dat er een goede behandeling mogelijk is voor jullie. Succes zeg! Tessel, wanneer weet jjij nu meer?
donderdag pas!! Plus meteen uitslag van uitstrijkje,dus een spannende dag.. Succes iedereen hier die op uitslagen wacht!!
Oeh spannend tessel, wachten duurt lang he..pff vind twee dagen al lang haha..dus ik heb nog ff te gaan... Ik heb geen uitstrijkje gehad geloof ik.. Trouwens dames, thanx voor de tip van het jurkje aandoen! Erg prettig!
Hoi Tessel30, die Chlamydia is wel het laatste waar ik me zorgen over maak. Ik heb het 10 jaar geleden gehad en was erg snel met behandelen. Ik denk dus niet dat het schade heeft aangericht aan de eileiders. Maar antistoffen zijn nog vele jaren nadien te vinden in het bloed, en daar slaan de artsen dan toch op aan. Over FSH: "Eén van de indicaties voor het meten van FSH in bloed, is om een aanwijzing te krijgen of er nog eicellen aanwezig zijn. Er wordt dan op de tweede of derde dag van de menstruatiecyclus bloed afgenomen, waarna de hoeveelheid FSH wordt gemeten. Bij ongewenste kinderloosheid kunnen te hoge FSH en LH waarden wijzen op niet goed functionerende eierstokken." Mijn waarde is hoger dan de bovengrens van de referentiewaarde, want die is 8 U/I. Veel Googlen leert mij dat het ook een teken kan zijn van een vervroegde overgang... Daarom is nu dus ook het AMH gemeten, de hoeveelheid AMH in het bloed is een maat voor de follikelvoorraad in de eierstokken. Ik heb bijna de hele dag lopen Googlen...word een beetje gek van mezelf. Ik ben geen arts en deze uitslagen niet goed duiden natuurlijk. Bovendien is het allemaal nog maar 1 keer gemeten, en dat geldt ook voor het sperma. Het verstandigste is dus dat ik het even van me afzet en wacht op de volgende uitslagen.... Jij ook succes met wachten en ik hoop op goede uitslagen voor jou!
Ahaa weer wat geleerd De overgang is inderdaad niet te hopen,ik heb een vriendin die sinds haar 27e al in de overgang is en ze kan geen kinderen meer krijgen (van haarzelf) is haar verteld. Ok nu idd stoppen met Googelen hoor, op Google ga je altijd bijna dood of heb je een vreselijke ziekte (ik heb er ook een houtje van om daar urenlang te zoeken) Misschien valt het mee allemaal,laten we dat hopen. Nou ik ga afsluiten,lees jullie wel weer!
Pffff....wat een uitslag seg, dan zit je daar mooi he in de praktijk van je gyne. Helemaal aangedaan en vol met vragen als je buiten wandelt. Wat ik wel merk is dat er bij jullie niets over de vorm van het zaad wordt gezegd. Testen ze dat niet bij jullie? Bij ons was het resultaat: -17.000.000 zwemmertjes (net onder de grens van 20.000.000) -maar 65% goed beweeglijk en dat is heel goed -0,5% in goed vorm en dat is heel slecht want dat zou min. 4% moeten zijn. Wij gaan nu nog even aanzien tot oktober en dan bespreken wij de volgende stap. Wij staan allebei niet zo te springen om het traject in te gaan. Maar uiteindelijk zal het wel moeten zeker....
Mm lamaris wat een verhaal zeg...is je niet gegund zeg...hopelijk komt er een goed vervolgtraject voor jullie... Mijn vriend moet zijn potje nog inleveren, kon dinsdag pas en op rare tijdstippen... Midden op de dag ergens, best raar toch als je het alleen maar hoeft af te geven?
Wij hebben inmiddels ook een traject gevolg, ik ben door mn HA doorverwezen ivm ellelange cyclussen. Ik kreeg na het eerste gesprek (intake) bij de gynaecoloog meteen Provera (menstr opwekken) en Clomid (groei van ei en eisprong) voorgeschreven. Mijn man heeft zijn deeltje ingeleverd, ik heb op de 2e dag vd menstruatie die door de Provera was begonnen bloed laten prikken en na de Clomid een echo en samenlevingstest gehad. Alles was goed, ik reageer goed op Clomid want er was een groeiende follikel van de juiste grootte te zien. Wij zouden nu dus door middel van Clomid zwanger moeten raken, vorige week mn eisprong gehad. Ben heel benieuwd, ik kan eindelijk normale dagen van mn cyclus tellen! Iedereen succes met alle onderzoeken, leuk is anders....
Volgende week hebben we een afspraak voor semenonderzoek. Maar ongeacht de uitslag zal ik eerst af moeten vallen.... Bij de gynaecoloog was ik gewoon 5 kilo zwaarder dan thuis Dus ga weer proberen af te vallen!
Wat ontzettend rot Zwangels...krijg je er ondersteuning bij? Hoop echt voor je dat het je lukt en jullie verder geholpen gaan worden...mooiste zou zijn als je in de tussentijd zwanger wordt! Succes meid!
Wat een verschil in gewicht Zwangels....misschien stond die gewoon verkeerd . Hoeveel te zwaar zou je zijn?
Mm zwangels, wat jammer zeg! Succes met afvallen..pff moeilijk! Ik heb geen overgewicht maar ben wek even aan het sonja bakkeren..moet mijn bikini weer bijna aan gewoon een kilo of drie is genoeg..maar dat is al moeilijk. Heel veel succes dus! Tessel, succes morgen! Op donderdag had je toch weer een afspraak ofnie?
Zwangels wat balen zeg!!! Miss heb je er wat aan maar met ega Nederland afvallen werkt goed ong kilo in de week en op een gezonde manier afvallen door je eetpatroon te veranderen. Krijg je ook niet echt een jojo effect (kennissen van mij doen dat dieet en werkt erg goed!)
Was het maar dinsdag...de uitslagen bij de gyn!!! Vinden jullie dat wachten ook zo lang duren??? Het viel mee maar hoe dichter bij het komt hoe langer het duurt lijkt wel!!! Is het een idee om een lijstje te maken met wie wanneer welke afspraak heeft en diagnose enzo??? Dan is het wat overzichtelijker om bij te houden van elkaar! Of heb ik die behoefte alleen?
Succes Zwangels. Laat idd maar weten hoe het gegaan is.... Ben benieuwd ik hoop voor je super positief
@Wondertjes Ja echt flink balen. Heb er geen ondersteuning bij, tenminste niet professioneel maar mijn man gaat samen met mij mee afvallen. Dus dat steunt ook wel @Poppemie Voor verder behandelingen moet ik 7 kilo afvallen maar ga voor de 10 kilo. @Lets Thnx gaat helemaal goed komen. @Blondie Thnx voor de tip! @Patricia Duurt nu weer even hoor voordat we de uitslag krijgen, en woensdag moet manlief zijn semen inleveren voor onderzoek, dan nog 3 weken wachten.
Wat k*t @ Zwangels! Hier is de 'mededeling' iets gezakt. Het volgende week afspraak bij stoppen met roken poli... pfff ben benieuwd wat ik kan verwachten! *spannend* Afvallen ook hier behoorlijk aan de orde.. Nog geen gewicht 'gehoord' wat ik zou moeten afvallen... ben wel zelf weer begonnen en taal totaal niet naar snoep ofzo... alsof het nu ineens menens is ofzo... Ik ben benieuwd, als ze van BMI uitgaan kan ik net zo goed niet beginnen aan de behandelingen... met mijn postuur heb ik een aantal jaar geleden 79/80 gewogen en vond mijn omgeving als dat ik er 'dun' uit begon te zien, terwijl dat voor mijn lengte een BMI van 27 zou zijn... (dus nog overgewicht), en daarbij heb ik niet de hoop ooit nog zóveel af te vallen... Dat is 30 kilo..... Beetje in een dip m.b.t. het afvallen dus.. en ook best wel zeer benieuwd naar het zaadonderzoek. VL had er 'moeite' mee in zekere zin (om 3 dagen het op te houden, laten we maar zeggen. ) omdat hij er nogal opgewonden van werd (de gedachte dat je niet mag 'lozen', maar wel wíl) en ik vond het ook best wel spannend... Toen eenmaal opgevangen viel het een beetje tegen... 'normaal' heeft ie veel meer.. *sorry, nogal gênant onderwerp!!! * Dus we moeten maar afwachten... Weet iemand trouwens wat er gebeurt met zaad wat vlak voor een lozing weer 'terug' gaat? Liefs,
Hoi allemaal, Mag ik hier meeschrijven? Zit weer een week voor mn nod (nouja... kan elke dag nu ivm wisselende lf) en ik moet gewoon ff mijn ei kwijt. 16 augustus heb ik een intake op de fertiliteits poli in het ziekenhuis. Ik hoop daarna snel een hsg te krijgen. Afgelopen oktober zijn we bij t Geertgen geweest voor een second opinion voor mijn Niche. Maar daar dezen ze meteen de OFO. Hieruit bleek dat alles goed was. Ook zagen ze geen problemen met zwanger worden + een Niche. Maarja, inmiddels zijn we weer veel maanden verder en we hebben besloten om te vragen om een HSG. Maar dus weer eerst een OFO. Achja, dat doen we dan maar weer. Hopelijk is het allemaal niet nodig en raak ik nog zwanger voor die tijd... maar ik heb er een hard hoofd in Mijn NOD is uiterlijk woensdag 10 juli (met een lf van 14 dagen, al heb ik dit sinds de geboorte van mijn zoontje niet meer gehaald)