Ha Miss Me, Bedankt voor je compliment, ik wordt er verlegen van. En ja ik ben ook heel rustig en heb er alle vertrouwen in dat het goed komt, ook voor jou. Dit had ik de eerste keer niet. Maar dat kwam ook omdat het allemaal nieuw voor me was en ik niet wist wat me te wachten stond. Ik had destijds ook geen lotgenoot om mee te praten. Ook ben ik er nu van overtuigd dat je houding het verschil maakt of het psychisch zwaar is. De eerste keer heb ik me erg druk en zorgen gemaakt. En ja dat is zwaar. Ook met de teleurstellingen van negatieve testen ging ik niet goed om. Het koste me heel veel tranen en verdriet. Echt genieten deed ik eigenlijk niet meer. Ik deed van alles maar het zwanger worden had altijd de overhand. En daar heb ik nu spijt van. Stress is sowieso heel slecht maar zeker als je zwanger wil worden, stress maakt dat alleen maar moeilijker. Ik sta er nu heel positief in zoals je gemerkt hebt. Het ziekenhuis zie ik niet als een last maar als een MEGAkans. Met hulp van die mensen kan ik zwanger worden. En ja daar gaan wat ziekenhuisbezoekjes mee gepaard, nou en? Je krijgt er zoiets moois voor terug! En zonder die hulp is het praktisch onmogelijk of in ieder geval heel erg moeilijk. Ik ben er nu van overtuigd dat als je er een drama van maakt, dat het ook een drama wordt. Ik zeg DIMmen (Denken In Mogelijkheden) en niet DIPpen (Denken In Problemen)! Ik weet dat ik makkelijk praten heb, maar het is echt waar. Ik heb het mezelf de eerste keer zo moeilijk gemaakt, dat leed wil ik je besparen. En natuurlijk is en blijft het moeilijk, ook voor mij. En voor elke negatieve test zal ik een traantje laten, maar ik laat me niet meer uit het veld slaan. Ik blijf positief en zal met volle teugen van het leven blijven genieten. Ik snap dat je benieuwd bent naar de uitslag. Dan heb je ten minste duidelijkheid en weet je waar je aan toe bent. Je kunt dan ook makkelijker naar de toekomst kijken omdat die dan niet zo vaag meer is. Ook kan er dan concreet wat gedaan worden. Ze kunnen een behandeling starten en als die aanslaat heb je gewoon elke maand een eisprong en een kans om zwanger te worden. Net als elk ander koppel wat geen 'problemen' heeft. Nog even geduld meis! X Femke
He Fem! Niet verlegen worden...tis gewoon een feit!... Kvind het zo fijn om het eens van een positieve kant te lezen. Idd...het is een megakans...en zo moeten we het blijven zien. Ookal zullen er tegenslagen komen! Tis fijn om zo te kletsen...egt! Dus jij mag maandag weer naar het ziekenhuis toch?!?!...Spannend ook weer. Ik ga zo verschrikkelijke duimen... Ik hou het nu even kort. Ga zo lkkr mn bedje opzoeken!.. Tot snel spreeks meiss!! Lieve groet!
He Femke, Tijdje niets gehoord. Je moest vandaag toch bloedprikken? Heb je daar al de uitslag van?? Spannend hoor!! Groetjes, Miss me..
Ha Miss Me, Ja ik ben inderdaad even stil geweest, maar i'm back! Ik vind het ook erg fijn om te kletsen. Ik heb vanochtend bloed laten prikken en morgen rond 12.00 uur krijg ik de uitslag........ Ik hou je op de hoogte. Is er bij jou nog wat gebeurd? Nog 3 dagen en dan weet je gelukkig meer. Groetjes Femke
He Fem, Welcome back... Oh..spannend morgen zeg!! Ben je erg zenuwachtig?? Hier alles rustig. Nog steeds niet ongesteld...., ondertussen dag 76 ofzo..uit mijn hoofd.... Ben benieuwd naar donderdag. Zie er aan de ene kant tegenop aan de andere kant wel fijn om duidelijkheid te hebben. We moeten het afwachten... Hoor twel weer van je! Groetjes!!
Hoi hoi, Ik ben niet echt zenuwachtig, ik ben natuurlijk wel erg benieuwd. Ik probeer gewoon 'neutraal' te blijven en het gewoon op me af te laten komen. Je kunt je wel druk maken maar daar schiet je niks mee op. Er is wel een eisprong geweest of er is geen eisprong geweest. En daar kun je toch niks meer aan veranderen. Ik snap je gevoelens over donderdag. Destijds vond ik het ook niet leuk om te horen dat er iets mis is met mij, aan de andere kant was ik zo ontzettend opgelucht dat ik duidelijkheid had. De onzekerheid was veel erger dan het feit dat ik Paco's heb. Ik had van tevoren trouwens nog nooit van Paco's gehoord. Ik heb trouwens mijn vorig bezoek aan de gyn ook gevraagd of het erfelijk is? Zoals je weet heb ik een dochter. En ja helaas het kan erfelijk zijn. Maar gelukkig weet ik de symptomen nu te herkennen. Hopelijk heeft ze het niet, maar ik ben wel blij dat ik haar eventueel voor kan lichten. Marja dat is van veel latere zorg... Ik laat je morgen wel weten hoe de uitslag was. En ik ga heel hard voor je duimen dat donderdag alles goed gaat en dat jullie ook snel 'echt' aan de slag kunnen. GrXXtjes Femke
Ha Miss Me, Ik wilde je even laten weten dat de uitslag goed was en dat ik dus een eisprong heb gehad Nu hopen dat één van de zwemmers van mijn vriend er op tijd bij was Maar daarvoor moeten we nog even minimaal een week geduld hebben....... Groetjes!
Ha Femke!!! Yes...wat een goed nieuws! Oh...ben zo blij voor je/jullie!! Heerlijk nieuws om te horen! En idd...nu hopen dat het raak maar wezen. Wanneer mag/kun je testen? Over precies 1 week?? Spannend meid!! Voel je je nu ook anders dan anders?? Of helemaal niets...? Tegen mij zeiden ze dat PCO niet erfelijk is. Maargoed...vond ik al een beetje raar, aangezien het ook echt in mn familie voorkomt. Dus het is echt erfelijk? Kan me voorstellen dat je duidelijkheid gevraagd hebt..ook omdat je ndochter hebt. Hopelijk dat ze het niet heeft. Verder kijken wij aan de ene kant uit naar donderdag. Het klinkt misschien raar. Maar duidelijkheid..dat is nu wat we willen. En dan idd 'echt' aan de slag kunnen voor zo'n klein wondertje. Volgens de HA is er ook de kans, ookal heb ik het PCO dat de gynaecoloog ons naar huis stuurt voor een jaar, omdat we nog maar zo kort bezig zijn. Lijkt jou dat reeel?? We kunnen toch niet meer dan afwachten... Maar oh...wat spannend daar bij jullie!! Liefs, Miss me!!
Ha Miss Me, Ja ik ben heel erg blij met de uitslag. Ze hebben aangeraden om over ruim een week te testen. Ik voel me niet anders. Ik ben wel wat moe, maar ik heb het ook zo druk en krijg ook gewoon te weinig slaap, dus heel verklaarbaar. Over die erfelijkheid maak ik me nu nog niet druk. Maar ik weet wel waar ik op moet letten bij mijn dochter als ze later groot is. Zodat ik haar indien nodig voor kan lichten. Ik snap heel goed dat je uitkijkt naar donderdag. Ik zou het wel raar vinden als ze je naar huis sturen met je pcos. Zeker gezien de lengte van je cyclus. Met zulke cyclussen is het bijna onmogelijk zonder hulp zwanger te worden. Je weet dan gewoon nooit wanneer je vruchtbaar bent en het is dus eigenlijk maar doelloos in het rond 'schieten' in de hoop 'raak' te schieten. Maarja je weet het natuurlijk nooit. Ik weet ok niet of het beleid in ziekenhuizen verschilt? Ik hoop voor jullie dat jullie duidelijkheid krijgen en dat ze jullie meteen gaan helpen, indien nodig. Nog maar 2 nachtjes slapen. X Femke
Ha Fem! Oh...nu wordt het een week wachten. Spannend! Tjah..drukte...wie kent het niet? . Werk je veel uren? Hier ook al ndrukte met werk en geplande afspraken. We zijn er zelf bij, maar plannen wat raak, hihi! Over de erfelijkheid moet je je ook nog niet druk maken. (Misschien makkelijk gezegd door mij). Nu moeten jullie lekker genieten van jullie meisje die jullie al hebben. Heerlijk genieten elke dag van haar!! Stel dat het PCO is, zou ik het ook heeeeeel raar vinden als de gynaecoloog zegt dat we het eerst zelf moeten gaan proberen. Maar volgens de HA was die kans wel aanwezig. Ik heb toen niet verder gevraagd waarom ze dat dacht. Dat vind ik dus nog wel spannend. Telkens de vraag: krijgen we hulp?..ondanks dat we nog maar zo kort bezig zijn. Maar dat moet ik voor nu even naast me neerleggen. Voor mezelf lijkt het me ook niet dat ze dat zullen zeggen in het ziekenhuis, met zo'n onregelmatige cyclus. Mensenlief...je weet gewoon niet wanneer en of je een eisprong hebt. We willen er echt voor gaan! Groetjes!!
Ha Miss Me, Ik werk drie dagen in de week. Maar mijn vriend is zelfstandig ondernemer en dat brengt een hoop stress en drukte met zich mee op dit moment. Ik wilde je nog even heel veel succes wensen vandaag!!!! Ik ga voor jullie duimen!!!! Ik hoor nog wel hoe het afgelopen is. X Femke
He Femke! Net terug uit het zh...en het is overduidelijk hoor! Ik heb PCOS... Mijn baarmoeder zag er keurig netjes uit...maar mijn eierstokken...erg veel eiblaasjes. En dus heb ik geen/amper een eisprong. Kheb een brief met de uitslag meegekregen en nu moet ik dinsdag naar de HA, want die moet mij doorsturen naar de gynaecoloog. (Deze van vanmorgen was een echoscopiste). Eigenlijk baal ik er nbeetje van, omdat ik de vorige keer ook zo heb moeten praten. Hoop echt niet dat ze ons zomaar weer naar huis stuurt... Tis goed en apart om te weten dat het nu 'echt' zo is en dat je het zelf gezien hebt...al die eiblaasjes. We weten nu dat we het zonder de medische malle molen waarschijnlijk niet gaan redden om zwanger te worden. Het moet nog wel ff bezinken, ondanks dat het vermoeden er al was. Gelukkig weten ze veel van PCOS en dat geeft weer moed.. en dat het nu duidelijkheid is, is wel prettig. Hoef je niet meer zo te gissen.... Dus kortom:....we wachten dinsdag af! Hoest bij jou??? Liefs, Miss me!
Beste Miss Me, Wat fijn voor je dat je nu duidelijkheid hebt. Niet leuk natuurlijk dat je ook pcos hebt. Maar zoals je zelf al zegt weten ze er heel veel van en kunnen ze het heel goed 'behandelen' Ik weet precies wat je op de echo gezien hebt. Wist niet dat je dat ook door een echoscopist onderzocht kon worden. Bij mij heeft de gyn de eerste echo gemaakt. Hopelijk stuurt de HA je dinsdag meteen door naar de gyn. Ik zou het heel raar vinden als dat niet het geval is. En als het toch gebeurd zou ik een second opinion vragen aan een andere HA. Bij mij gaat alles goed. Nog steeds moe maar ik heb dan ook nog steeds geen echte goede nachtrust gehad...... We wachten maar gewoon af tot volgende week. Groetjes
Hi Fem! Tmoest vooral gisteren wel ff bezinken hoor. Je vermoed het al wel..maar als het dan toch definitief wordt vastgesteld...is het zo definitief!... Maargoed..nogmaals...ze kunnen veel tegenwoordig. En das ngrote steun! We wachten het af dinsdag. Ik denk ook niet dat ze ons zomaar laat gaan zonder verwijzing. Kan ze eigenlijk niet maken vind ik. Wel dan??! Bij jullie nog steeds rustig? Spannend hoor! Hoop dat je nbeetje rust krijgt komende dag...en dat je ook goed kunt slapen!! Groetjes
Ha Miss Me, Met mij gaat alles goed. Ik voel nog steeds niks bijzonders. Ik heb nog niet echt goed kunnen uitrusten..... Vrijdagavond vriendinnenavond, zaterdagochtend Sinterklaas op mijn werk, zaterdagavond verjaardag in het café, zondagmiddag babyborrel..... Druk, druk, druk....... Bij jou alles al bezonken? Ik ga voor je duimen morgen! Ik hoor wel hoe het afgelopen is. Groetjes Femke
He! Ik lees het...druk,druk,druk!!! Nog niet ongesteld?? En wanneer gaan jullie testen?? Ik duim echt voor jullie! Hier alles bezonken hoor. En nu op naar morgen. Ben echt benieuwd... Tkan haast niet anders. Kga gewoon niet eerder weg dan dat ik doorgestuurd wordt... Groetjes, Miss me.
Hoi, Nee nog niet ongesteld. Maar dat zou pas eind van de week zijn. Ik zou wel graag willen testen, maar denk dat het nog te vroeg is. Tis beter om nog even te wachten, maar ook wel heel erg moeilijk. Maar nog even volhouden, ik denk dat we woensdagavond gaan testen. Dat is de eerste avond van de week dat we de hele avond samen thuis zijn. En door de week is het niks om smorgens te testen. Dus of woensdagavond en anders in het weekend....... Wat een goede instelling!!! Laat je niet wegsturen!!! Maar het komt vast goed, zeker met de symptomen die je hebt. Maar ik zal heel hard voor jullie duimen. Groetjes
Oh....dat zal dat kriebelen bij je!! Je wilt graag testen..maar ook niet te vroeg.... Ik kriebel zo mee! Spannend, spannend! Je hoort het wel hoe het morgen gaat. Verder eigenlijk weinig nieuws vanaf deze kant, saai he?! We zijn wachten op de dingen die komen gaan, hihi! Geniet nog van jullie avondje samen! X
Kon het niet laten en heb net getest, negatief natuurlijk Ik heb wel allemaal gerommel in mijn buik, dus ik vrees het ergste. Ach ja we wachten maar gewoon af. Als het zondag nog niks is test ik weer wel een keer. Wil mezelf niet meer kwellen dan nodig. Wel raar dat je gevoel en je verstand precies het tegenovergestelde zeggen.... Jullie heel veel succes!!! Groetjes