He Femke, Sorry voor de late reactie. Gisteren een erg drukke dag gehad...dus geen tijd gehad om te bloggen. Maar gelukkig ben ik door naar de fertiliteitsafdeling. De HA deed niet moeilijk, gelukkig. Ze zag de uitslag en vroeg....zal ik jullie maar doorverwijzen? Gelukkig dat het zo ging. Ze was erg begripvol. Nu krijgen we een oproep...dus ben benieuwd. Wel spannend om nu echt te beginnen met de medische molen..., maar ook wel fijn dat het nu gewoon kan en mag. Zou het kunnen dat we een vragenlijst thuisgestuurd krijgen? (daar had jij het toen een keer over....). Hoop dat we niet zo heel lang hoeven te wachten....(lkkr ongeduldig he...hihi) Hoest daar? Vanavond testen??....of weet je het nog niet.. Spannend, spannend. Ik duim in ieder geval voor jullie! Tzou zo geweldig leuk zijn!! Ik hoor het wel weer van je!! Liefs, Miss me!
Ha Miss Me, Wat fijn dat jullie doorgestuurd zijn! Ik heb destijds geen oproep gekregen. Bij mij ging het als volgt: Ik kreeg een verwijsbrief en een telefoonnummer om zelf een afspraak te maken. Ik moest dus het eerste contact leggen en niet het ziekenhuis. Ik moest toen onze gegevens doorgeven. Een dag later kreeg ik die vragenlijst die we beiden in moesten vullen. Die heb ik teruggestuurd en toen moesten we wel wachten op een oproep van het ziekenhuis voor de eerste afspraak. Ik weet niet meer hoe lang dat duurde maar volgens mij ongeveer een maand. Heb je m'n eerste bericht van gisteren niet gelezen? Ik kon het niet laten en heb gisteren al getest, negatief. Ik ga nu pas dit weekend testen als er dan nog niks is. Groetjes
He! Oh...sorry,sorry. Heb je eerste bericht van gisteren kats over het hoofd gezien. Dom, dom, sorry!.... Balen dat het negatief was. Nu moeten jullie afwachten. Dat klinkt zo makkelijk, maar is o zo moeilijk. Ik blijf duimen aan deze kant voor jullie!...echt!! We zullen zien hoe het gaat bij ons. Volgens huisarts krijgen we een oproep...dus meer dan afwachten kunnen we niet. Verder nog steeds niet ongesteld. Ik zit al wel op dag 85 ofzo. Is wat he...pfff... Jullie succes en sterkte daar!! Liefs!!!
Hopelijk krijg je snel bericht van het ziekenhuis. En ik ken het, die lange cyclussen...... Geen pretje. Voor mij is testen niet meer nodig, ben net ongesteld geworden. Helaas niet zwanger dus maar weet nu wel weer waar ik aan toe ben. Heb meteen mijn volgende kuur Clomid gehaald bij de apotheek. En morgen bellen voor een afspraak voor een echo op dag 12. Nieuwe ronde, nieuwe kansen! Groetjes
He fem! Ach...wat jammer zeg!!!. Je had het gevoel al he??... Begin je nu gelijk weer met clomid??? Of hoe gaat dat?? Echt jammer!!...ma idd...nieuwe kansen. Zo moet je het wel zien...hoe lastig ook. Hoop dat je je er beetje bij neer kunt leggen... Khoop ook dat wij snel wat horen..... Lfs!!
Ha Miss Me, Ja ik voelde het inderdaad al aankomen, maar dan nog hoop je stiekem dat het niet zo is. Maar goed ik weet nu wel waar ik aan toe ben. En ik kan me er wel bij neerleggen, ik moet wel. Maar geloof me, ik heb woensdag wel de nodige tranen gelaten. Ik moet nu zaterdag weer beginnen met de Clomid, dag 3 t/m 7 van mijn cyclus. Donderdag was dag 1 omdat mijn menstruatie pas na 18.00 uur echt goed doorgebroken is en dan telt die dag niet mee. Op dag 12 (maandag 10 december) moet ik dan weer een echo laten maken in het ziekenhuis om te kijken of de Clomid aanslaat. Heb jij al wat gehoord? XXX
Ha Femke, Hier was ik weer...terug van weg geweest... Sorry voor late reactie, hebben een erg druk weekend gehad..met werken...verjaardagen..uitjes. Dus had geen tijd voor de computer. Hoe gaat het daar bij jullie? Nog steeds zo druk?? Hier gaat het verder goed. Heb het idee dat de diagnose is bezonken en we gaan er vol goede moed mee verder. Alleen zijn we nog steeds wachtende op het zh. Hoop deze week wel wat te horen...(jantje ongeduld hier, hihi). Jij inmiddels weer begonnen met de Clomid?? Heb je het zh al gebeld voor een afspraak?? Ik hoor het wel weer. Liefs, Miss me
Ha meiden, Mag ik me bij jullie aansluiten? Vorige week ben ik bij de huisarts geweest en tot mijn verbazing heb ik al een verwijzing voor de gyn gekregen Wij zijn nog helemaal niet zo lang bezig, dus ik had het eigenlijk niet verwacht. Ik heb de ziekte van Hashimoto (trage schildklier), en ben sinds september aan de medicijnen hiervoor. Verwacht was dat mijn cyclus hierdoor stabieler zou worden. Maar helaas is dat niet het geval. Om die reden ben ik vorige week naar de huisarts gegaan, om dit kenbaar te maken en te vragen of dit nog stabiel kon worden. Ook heb ik een chlamydia infectie gehad, door een 'leuke' ex, die trouw zijn niet zo belangrijk vond.. Maar de ha gaf aan dat ik daar waarschijnlijk niets aan overgehouden heb, aangezien het behandeld is. Doordat mijn cyclussen onregelmatig zijn, heeft de ha mij dus gewoon doorgestuurd en nu heb ik 2 januari de eerste afspraak. Ik heb vragenlijsten thuis gestuurd gekregen en al ingevuld. Ik moet zeggen dat ik het best spannend vind allemaal.. Wat gaat er allemaal gebeuren, wat is er mogelijk mis met mij? Maar aan de andere kant geeft het ook een soort van rust dat er naar gekeken gaat worden.. Ik gebruik ovutesten en sinds de vorige ronde ben ik ook gaan tempen. De afgelopen 2 rondes heb ik in ieder geval wel een eisprong gehad. En nog even een tip voor het tempen: dat moet je elke ochtend doen voordat je uit je bed stapt. Anders is het niet betrouwbaar. Dus zodra je wakker word, gelijk (in bed nog) temperaturen. Na je eisprong gaat je temp een paar tienden omhoog, waardoor je weet dat je je eitje hebt gehad.
Ha Flora, Natuurlijk mag jij je aansluiten...welkom.. Dus door een te trage schildklier kan je cyclus ook onregelmatig zijn??! Fijn dat je bent doorgestuurd. Dan weet je iig dat er gekeken wordt naar de oorzaak. Wordt je man/vriend ook nagekeken?? Zoals je kan teruglezen in de forum heb ik PCOS. Dit is kort gezegd een syndroom waarbij er heel veel eiblaasjes zitten, maar nauwelijks of niet tot rijping komen..dus gevolg...nauwelijks of geen eisprong. Ook wij zijn nog maar heeel kort bezig om zwanger te worden van ons 1e kindje. Gelukkig werd ook ik doorgestuurd naar de gynaecoloog. Hier hebben we 4 jan. onze eerste afspraak. Ook wij hebben een hele vragenlijst toegestuurd gekregen. Dus we zitten ongeveer in hetzelfde schuitje...alleen weet ik mijn diagnose al... @ Femke: Tis stil aan jou kant. Hoe gaattie??? Groetjes, Miss me!
Jaa, als je schildklier niet goed werkt kan het je hele hormoonhuishouding in de war schoppen dus ook een onregelmatige cyclus. Ik heb de bladzijden even terug gelezen, dus had idd al over je pco gelezen. In ieder geval fijn dat er een diagnose is en hopelijk word er dan snel een behandeling gestart. Hier wordt ML volgens mij ook gecheckt, want ze vroegen bij het maken van de afspraak of we samen konden komen. Ik ben benieuwd hoe het allemaal zal lopen. Op basis van m'n vorige cyclus is m'n NOD 5 januari. Het zou mooi zijn als ik de afspraak af zou kunnen bellen omdat ik zwanger ben haha
Hi! Lastig is dat he....die onzekerheid! En ook dat je niet weet hoe het allemaal in zn werk gaat. Ik zie het daar in tegen wel positief. Tegenwoordig kunnen ze veel....en dat is een geruststelling. Volgens mij worden idd mannen standaard meegenomen als je de MMM ingaat. Is ook niet verkeerd vind ik. Heb jij verder nooit geen onderzoeken gehad m.b.t. je onregelmatige cyclus? Groetjes
Nee verder heb ik nog geen onderzoeken gehad.. Ik ben in mei gestopt met de pil, die heb ik 8 jaar geslikt. Daarvoor had ik (zoals ik me kan herinneren) altijd een hele regelmatige cyclus.. En mannen worden inderdaad standaard meegenomen. En dat is ook niet verkeerd. Want als daar ook al iets mis is, dan kun je direct door daar een ander soort behandeling. Hopelijk is dat in ieder geval allemaal goed
Ha dames! mag ik met jullie mee kletsen? ik ben in april gestopt met de pil en geen een natuurlijke menstruatie gehad. vorige week een bezoek aan de gyn gebracht; en daar kwam pco uit. 8 januari 2e bezoek. hij had het al over clomid. spannend dus allemaal. Ik zit ook met veel vragen, heb al veel antwoorden. soms word je in ene heel onzeker ervan. ik weet ook dat afvallen goed is, ik ben te zwaar. de gyn heeft daar niks over gevraagd of gezegd. hopelijk is dit een goed teken. ik wil wel afvallen maar heb er momenteel echt geen 'zin' in. klinkt raar he, maar denk dat ik n dipje heb ofzo qua afvallen. ik hoop dat we allen snel een positieve test hebben! tot die tijd..fantaseer ik erover,,
Ha Muntje... Ook welkom op dit forum... Dus jullie zijn al wat verder in het traject dan wij?!... Wel ngoed teken idd dat de arts het al over Clomid heeft gehad. Daarnaast hoop ik dat je wel weer een opleving krijgt qua afvallen, want daar voel je je zoveel beter door. Ik weet het...afvallen is zo niet leuk en het is een hele strijd, helaas...en dat zal het altijd blijven, maar tis zo fijn als het wel lukt en das zo goed voor je zelfvertrouwen.... Mag ik vragen hoeveel je weegt? En gaan jullie voor een eerste kindje? Spannend he, die medische molen.... Gelukkig kunnen we hier van ons afschrijven... Tot snel! Groetjes!!
Hoi! nou zijn niet veel verder hoor. 1e gesprek alleen nog gehad. ben erg benieuwd.. pff! ja wij gaan voor ons eerste kindje. ik ben 21 jaar en mijn man 26, en zijn er helemaal klaar voor. ik ben 1.70 meter en weeg 94. ik weet het , te zwaar. kwam van 100 af, en was 7.5 afgevallen. t blijft een strijd. en ik heb ook nog fibromyalgie, dus vaak als ik een dip met m'n lichaam krijg, wil het lijnen ook niet meer. heb ook n klein beetje besloten deze maand alles achter me te laten. niet teveel overal over nadenken.. lukt alleen niet zo haha.. nieuwe jaar nieuwe kansen.. hoe is de leeftijd hier ongeveer? fijne avond!
@muntje: welkom hier! Hopelijk kunnen de artsen snel wat voor ons betekenen! Het is in ieder geval goed dat je al wat bent afgevallen! Zeker met fibromyalgie erbij zal het niet altijd even makkelijk zijn. Ik heb geen overgewicht, ik ben 1.68 en weeg rond de 54 kilo. Verder ook geen andere sypmtomen van pco. Maar toch ben ik bang het ik het heb Verder ben ik 24 jaar en mijn man is 28 jaar. Ik hoop graag nog voor mijn 25e moeder te worden Dan moet het deze of de volgende 2 rondes raak zijn haha. Dat zou leuk zijn natuurlijk, maar ben er bang voor dat het geen reele gedachte is.
Hé dames! Hoe is het met jullie? Hier alles z'n gangetje.. Alleen inmiddels alweer op cd 24 en nog geen ei gespot donderdag moet ik weer bloedprikken voor m'n schildklier. Waarschijnlijk moeten mijn medicijnen bijgesteld worden. Dat hoop ik in ieder geval, want dan is er in ieder geval een oorzaak van mijn steeds langer wordende cyclussen. T schiet niet echt op zo in ieder geval. Volgende week woensdag naar de gyn, hopelijk weten we dan ook gauw wat meer! Hele fijne feestdagen in ieder geval!!!
Ha flora... Fijne feestdagen gehad?.... Ik ben weer terug van weggeweest...hihi. Was erg druk.....sorry... Hier gaat het zn gangetje. 15 dec (na 103 dagen!! ) weer ongesteld geweest. Verder moeten we vrijdag na de fertiliteitsarts. Best spannend. Ben benieuwd aat er gaat gebeuren nu de diagnose poos al is vastgesteld..... Hoest met jou schildklier??? En muntje......hoe ist met jou?.? Ik wens jullie allemaal een goede jaarwisseling en hoop dat we in 2013 een mooi jaar mogen krijgen! Gr. Miss me
Hoi meiden, Ik heb jullie verhalen gelezen en ik zoek een plek waar ik kan praten met lotgenoten. Ik ben 28 jaar en zoals je kan zien sinds april gestopt met de pil. Ik ben nog maar 2 keer ongesteld geweest, vorige week voor het laatst. 7 januari gaan mijn vriend en ik naar het ziekenhuis, we hebben de vragenlijsten al ingevuld en opgestuurd. Ik heb geen (uiterlijke) symptomen van PCOS, maar toch heb ik het gevoel dat het dat is. Ik hoop dat ze dat 7 januari gelijk kunnen zien op de echo. Ik laat jullie weten hoe het was. Groetjes!