Doorverwezen naar gynaecoloog

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Miss me, 8 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Vandaag ongi geworden, dus dinsdag beginnen met clomid! Spannend!

Bij ons weten er ook best wat mensen van. Onze ouders, broers en zussen en mijn beste vriendin en haar vriend.. Toch wel fijn dat wever over kunnen praten en dat t jammer genoeg niet vanzelf gaat.

2. Amely86

Amely86 Actief lid

13 sep 2012
    433
    0
    0
    Zuidholland
    Fijn dat je ongi is doorgezet Flora! Begin je nu voor de eerste keer met clomid?

Muntje: wat voel je dan in je baarmoeder? Ik had daar geen last van, had geen bijwerkingen van de provera.

Hier weten alleen mijn vriend zijn nicht met aanhang dat we serieus aan het proberen zijn. We gaan best close met hen om. Onze ouders weten wel dat we bij de gyn lopen maar die denken dat we alleen voor gecontroleerde cyclus daar zijn.

Vandaag weer een echo gehad. De gyn zag dat links en rechts beide eitjes 23mm waren en dat ze waarschijnlijk gesprongen waren. Er zat nl een klein beetje bloed in de eitjes. Nu moet ik volgende week bloedprikken om te kijken of ze ook echt gesprongen zijn. Dus duimen maar!

3. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Wouw amely, dat is snel op dag 12 :D hopelijk is er raak geschoten ;)

Voor mij idd de eerste ronde met clomid, dus ben erg benieuwd wat t gaat doen.

Hebben jullie last van bijwerkingen gehad? Tegen mij is gezegd dat ik ze voor t slapen gaan in moet nemen, zodat je overdag dan minder last hebt.

4. Amely86

Amely86 Actief lid

13 sep 2012
    433
    0
    0
    Zuidholland
    Spannend! Hopelijk slaat het goed aan! Vind je het ook zo spannend, ik had nu voor het eerst een eisprong. Dus net zoveel kans als "gewone" mensen!

Ik had niet echt last van bijwerkingen, heb ze ook gewoon overdag geslikt. Het enige waar ik een beetje last van had was van warmtewisselingen ofwel opvliegers. Maar goed ik dacht er maar bij van dat de kachel hoger moest in mijn lichaam zodat de eitjes te laten groeien. :)

5. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Nja weet niet , steken enzo voel ik.. Maar gister dan de laatste pil genomen.. Hoop zo dat ik snel ongesteld word.

Amely krijg je ook op zondag echo's? Op welke cyclusdag krijg je de eerste echo?

6. Amely86

Amely86 Actief lid

13 sep 2012
    433
    0
    0
    Zuidholland
    Ik hoop het ook voor je, ik werd pas na vijf dagen ongi en dat duurde 3 dagen. Echt kort! Ja vond het ook bijzonder, echo's op zondag. Anders was het morgen maar dan moeten mijn vriend en ik werken. Dus toen zeiden ze dat ze ook op zondag echo's maken dus voor ons handig. Maar wel vreemd, ziekenhuis is bijna verlaten.

Ik heb op dag 9 een fm gehad en vandaag 2e fm (dag12). Erg vroeg maar dat komt dat ik goed reageer op de clomid.

7. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik moet morgen bellen voor controle op dag 10 of 11. Neem aan dat ze dan een echo gaan maken. Dus spannend!
    Geen idee of ze hier ook op zondag echo's maken, ik denk het niet eigenlijk.. Nu valt t bij mij op een dinsdag of woensdag :)

@amely: had jij nooit geen eisprong? Gek, omdat je toch een paar mooie cyclussen hebt van 28-32 dagen!

8. Amely86

Amely86 Actief lid

13 sep 2012
    433
    0
    0
    Zuidholland
    Je krijgt denk ik een inwendige echo om te kijken of er een eitje of eitjes groeien. Daarna krijg je nog een echo om te zien of ze gesprongen zijn of dat ze gegroeid zijn. Als ze gesprongen zijn dan 12 dagen later bloedprikken om te zien of er een eisprong is geweest. Althans zo was het bij mij. Bij mij viel dag
    12 in het weekend, dus alleen maar fijn dat ze dan ook echo's maken.

Heb je al bijwerkingen van de clomid?

Ik heb waarschijnlijk wel paar keer een eisprong gehad. Alleen in februari vorig jaar sloeg ik oppeens over, dacht dat het kwam door stress (zat in een verhuizing) daarna ging het tot juni prima en daarna is het pas bagger geworden. Raar! De gyn zei dat het heel goed kon dat ik ook al werd ik ongesteld dat niet van een eisprong was maar soort van intrekkingsbloed was.

9. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik heb vanochtend gebeld en ik mag 22 januari weer naar de gyn! Spannend, hopelijk is er al een eitje te zien :D

Morgen moet ik beginnen met Clomid, dus weet nog niet of ik bijwerkingen ga krijgen of niet.. Hoop van niet natuurlijk :)

Gek ja, jouw cyclus! Dat het ineens kan veranderen.. Maar de korte cyclussen die ik heb gehad, die van 18 en 23, waren bij mij ook zonder eitje. Dat merkte ik gelijk aan mijn ongi.
    De cyclussen daarvoor weet ik niet of ik een ei heb gehad. De eerst cyclus gewoon afgewacht. De 2e cyclus ovutesten gebruikt, maar werden niet positief.
    De laatste 2 cyclussen heb ik sowieso wel een eitje gehad, omdat ik toen ben begonnen met tempen :D Maar volgens de gyn waren dat waarschijnlijk slechte eitjes.

10. Miss me

Miss me Actief lid

30 okt 2012
    250
    10
    18
    NULL
    NULL
    He meiden.....
    Hoe is het bij jullie.
    Ik vanmorgen ongi geworden....dus morgen bloedprikken. Nheel geregel met het werk...ma tis gelukt. Wel lastig hoor.....
    1 febr zou de arts bellen (want ik zou pas volgende week bloed moeren prikken aks ik niet ongi was geworden)....maar zou ik kunnen bellen of de arts mij eerder de uitslag zou kunnen geven....of is dat raar/opdringerig????!
    Wachten duurt zo lang.....:(

Groetjes!!!

11. Amely86

Amely86 Actief lid

13 sep 2012
    433
    0
    0
    Zuidholland
    Nee joh, ik zou ook gewoon lekker de gyn bellen! 1 februari duurt nog hartstikke lang en dan weet je waar je aan toe bent. hihi!

Hier gaat het goed. Nog 10 dagen tot ik kan testen! Dus ik kan je beaamen: wachten duurt lang! :D

12. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @missme: nee is niet raar, gewoon bellen hoor :D het duurt allemaal al lang genoeg!

@amely: jaa de wachtbank is nooit leuk :( hihi. Spannend hoor! Zou super zijn als het gelijk de eerste ronde met Clomid raak is :D

@hier: toch wel last van bijwerkingen.. Veel hoofdpijn en erg vermoeid. Hopelijk zakt dat snel weg als de kuur af is..
    Ook merk ik dat mijn temp hoger is als anders voor mijn ei. Normaal zit ik rond de 36.4 en vandaag tempte ik 36.7 :$

13. Amely86

Amely86 Actief lid

13 sep 2012
    433
    0
    0
    Zuidholland
    Kan heel goed hoor, de temperatuurverhoging. Had ik ook last van! Ik zat altijd heel laag met temperatuur: rond de 35.2/35.3 en met de clomid zat ik op 35.9!

14. Miss me

Miss me Actief lid

30 okt 2012
    250
    10
    18
    NULL
    NULL
    He!
    Dus bellen voor een eerder belafspraak met de gyn is niet raar?...kzal het er eens met manlief over hebben.....
    Spannend hoor amely. Nog geen vage klachten???;)

Gr

15. Amely86

Amely86 Actief lid

13 sep 2012
    433
    0
    0
    Zuidholland
    nee, helemaal niet raar! Gewoon bellen en anders hoor je vanzelf wel of hij de uitslag heeft ja of nee!

En klachtjes....hihi! Ja best gisteren en die paar dagen daarvoor best wel last van mijn maag en baarmoeder. Had kramp in mijn baarmoeder en liezen alsof er een elastiekje eromheen zat. Maar vandaag weer nergens last van.....we gaan het zien!

16. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Dames!!!! Ik ben ongesteld. Vandaag om 12 uur is het 'begonnen'. Is dit cyclus dag 1 dan? Please ja.. Ik wil zo graag beginnen :p
    Al lees ik net hier dat t geen pretje is. Flora hopelijk is t snel over!
    Had gister een depri dag, de eerste x .. Zag t niet meer zo zitten geloof ik.. Bah.

Amely spannend! Rot he dat wachten! Duimen!!!!

17. Amely86

Amely86 Actief lid

13 sep 2012
    433
    0
    0
    Zuidholland
    Als je ongesteldheid doorzet en niet alleen bruinverlies is dit inderdaad cyclusdag 1! Spannend!! Ga je nu beginnen met clomid? Heel veel succes!!

18. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Oké t was net nog aardig bruin.. Ik ben dit wachten nu al beu. Erg he .. T is zo onzeker. En t duurt zo lang.. Ben niet de enige dat scheelt ..:)

19. Miss me

Miss me Actief lid

30 okt 2012
    250
    10
    18
    NULL
    NULL
    Spannend muntje.....succes!
    Ook voor jou ist spannend amely! Hoop dat het zo mag zijn! Duim...duim...duim.
    Ik bel morgen naar de fert.afdeling of de afspraak
    vervroegd kan worden. Hoop het zo!!

Gr

20. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Hoop t ook voor je!!!

Ik twijfel of gister nou cd 1 was. Omdat t niet heel nieuw bloed was zeg maar. Vanmorgen bij ochtend urine wel..
    Ik reken het gewoon als dag 1. Zal niet veel kwaad kunnen toch?

Deel Deze Pagina