Inderdaad op naar de volgende ronde, meer kunnen we niet doen helaas.... Ik had uiteindelijk een cyclus van 30 dagen. En mijn ongi valt helaas ook niet mee. Heb vreselijke buikkrampen, hoofdpijn, heel veel bloed (meer dan normaal) en heel mijn "muisje" doet zeer. Hopelijk duurt het niet al te lang. Heb 1 feb (op mijn verjaardag) een afspraak voor een echo, op dag 10 dus, omdat dag 12 op zondag valt en ze dan geen echo's maken. Hopelijk slaat de tweede ronde 100 mg ook aan. Ben wel een beetje huiverig aangezien de eerste ronde 50 mg ook heel goed aansloeg en de tweede ronde helemaal niet...... Maar goed, laten we positief blijven
Wat balen, MamaFemsie. Hopelijk mooi nieuws op je verjaardag. Ik ben ontzettend misleid door mijn eigen lichaam. Het leek er op dat ik ongesteld ging worden, maar het kwam maar niet. Ondertussen 2 keer getest, negatief. Vandaag beginnen met provera. Tot snel.
Nog ff een vraagje; Ik heb nooit mijn eisprong in de gaten gehouden, omdat dat met mijn cyclus een lastig klusje is. Maar nu ik binnenkort met clomid ga starten wil ik dat wel gaan doen. Hebben jullie tips voor mij? Gebruiken jullie ovulatietesten? Zoja welke en vanaf welke cyclusdag? En temperaturen jullie ook? Ik weet dat je dat 's ochtends moet doen voordat je opstaat, op een vast tijdstip. I.v.m. mijn werk gaat een vast tijdstip niet lukken, is temperaturen dan nog betrouwbaar? Alvast bedankt...
Ik doe allebei, ovutesten en tempen. Met ovutesten begin ik altijd vroeg, gezien mijn wisselde cyclus. Dan begin ik al op dag 10. Ik gebruik dipsticks van zwanger en kids en als ik denk dat die positief zijn doe ik nog een digitale van cb. Die geeft een rondje of een smiley. Als mijn zw&k positief is, dan heb ik ook altijd een smiley, dus dat klopt precies. Tempen doe ik dus ook en dat geeft de bevestiging dat je eitje ook echt is gesprongen. Na je ei stijgt je temp namelijk een paar tienden. Ik temp altijd voordat ML uit bed moet, om 7 uur. Daarna slaap ik altijd nog een uurtje door Belangrijk is dus om elke dag op dezelfde tijd te tempen, ook in het weekend. Daarna kun je dus wel gewoon weer doorslapen. Ik temp vaginaal, dat vind ik makkelijker dan rectaal.. En voor de betrouwbaarheid maakt het niet zoveel uit. Oraal is daarentegen weer niet zo betrouwbaar. Ik zorg er altijd voor dat de thermometer tegen de vaginawand aan zit en temp altijd aan dezelfde kant. Dus ik duw de thermometer een beetje naar rechts. Werkt prima, de rondes dat ik temp heb ik heel duidelijk een (laat) ei gehad!
Ik temperatuur ook. Elke ochtend om 5 uur voordat ik uit bed moet. Moet om 5.15 uur opstaan als ik een ochtenddienst heb en als ik niet hoef te werken slaap ik daarna gewoon door. Ben het zo gewend dus heb er geen hinder aan. Vervelend mamafemsie. Hopelijk is je ongi nu minder en slaat de clomid goed aan! Vandaag het ziekenhuis gebeld, had afgelopen dinsdag bloed laten prikken om de progesteronwaarde te bepalen. Weet niet of jullie dat ook hebben laten doen? Kwam uit dat mijn progesteronwaarde 103 is en ik heb dus netjes een eisprong gehad. Heb helaas niet kunne vragen wat de normaalwaardes zijn van progesteron dus ben op internet gaan opzoeken. Blijkt dat wanneer je een eisprong heb gehad je progesteronwaarde tussen de 50-60mmol is. Dus ik vroeg me gelijk af waarom die van mij dan zo hoog is! Komt dat doordat ik dan toch een dubbele eisprong heb gehad? Zucht.....al die vragen en onzekerheden......en als het nou uitmond in een zwangerschap....zou toch mooi zijn!
@amely: dat is een mooie waarde! Je hebt in ieder geval een goede eisprong gehad. Maar het hoeft verder niet zoveel te zeggen. Met echt hele hoge waarden ben je vaak zwanger Hopelijk over een paar dagen een mooie test! Morgen moet ik weer naar de gyn voor een follikelmeting, dus ben benieuwd.. Ik hoop zooooo dat m'n eitjes mooi gegroeid zijn! Denk dat ik zaterdag pas iets kan laten weten, want na de gyn moeten we meteen weer weg en blijven bij vrienden logeren. Dus jullie horen nog van me!
He Meiden, Hoe is het daar? En met al het geduld? Nou...ik mag nog een week wachten. We tellen af, hihi!! Spannend hoor Amely. Wanneer ga/kan je testen?? Kben benieuwd Flora. Hoop dat er mooie eitjes te zien zijn! Idd Femke....proberren positief te blijven, al valt dat lang niet altijd mee. Groetjes!!
Bij mij is er nog niets te zien op de echo, woensdag weer terug. Dan is het cd 14. Is er nog hoop??? Of niet?
Ja er was geen groter eitje te zien alleen allemaal kleintjes . Bms was n halve cm, dat was wel goed? Geen idee wat dat moet zijn in cm.. Jammer hoor heb zelf t idee dat t n hogere dosering gaat worden..
Ha dames, Ff snel een berichtje, want we hebben een druk programma voor vanavond Bij de gyn was het dus niet zo goed.. Eitje was 0,0 gegroeid baarmoederslijmvlies was gelukkig wel goed. Nu moet ik dinsdag weer terug, om een nieuwe echo te maken. Het kan zijn dat het eitje dan wel wat gegroeid is. Maar de clomid had nu al wel een reactie moeten geven. Dus volgende ronde moet ik 100mg gaan slikken. Dus nog even afwachten tot dinsdag. Als er dan nog geen groei te zien is, dan wordt het denk ik deze cyclus afbreken, zodat we weer snel door kunnen. Is het eitje wel wat gegroeid, dan wil ik denk ik het eitje door laten groeien, zodat we deze ronde toch nog een kans hebben. Ook heb ik de bijwerkingen besproken. De gyn gaf aan dat sommige daar idd veel last van kunnen hebben. Ik moest met mijn eigen gyn even bespreken of ik misschien op een ander medicijn over kan stappen. Maar ze zei ook dat het de volgende keer minder kan zijn, omdat je lichaam er dan meer aan is gewend. ML had het er vooral moeilijk mee, hij zag het net echt ff niet meer zitten. Arme jongen... Nu dus weer afwachten tot dinsdag, maar ik verwacht er niet meer zoveel van. Ook dit keer zat m'n gevoel weer goed hopelijk de volgende ronde dan maar weer meer geluk..
Hoi dames, Flora, dat is echt balen zeg. Ik ben heel benieuwd hoe het er dinsdag uit ziet. Nog bedankt voor je antwoord wbt de ovulatietesten en temperaturen. Amely, wat spannend! Jij ook nog bedankt voor je antwoord. Muntje, wat vervelend dat je weer moet wachten tot woensdag. Missme, succes met wachten! Hier ook nog aan het wachten. Vandaag 3e provera 10 mg genomen, nog 2 dagen te gaan. En dan wachten tot ik ongesteld wordt... Ik heb tot nu toe gelukkig geen last van bijwerkingen. Aankomende maandag moet mijn vriend zijn zaad inleveren. Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat je daar de uitslag van kreeg? En op welke manier doen ze dat (telefonisch/gesprek)? Fijn weekend.
Ah flora; dan hebben we hetzelfde te horen gekregen vandaag!! Shit he.. Soms word ik wel ongeduldig hoor..
Jaa ik ook... ML die baalde er ook echt enorm van. Hij had niet verwacht dat m'n eitjes helemaal niet gegroeid zouden zijn...
Hoelang werkt clomid eigenlijk door? Met bijwerkingen dan? Kreeg vandaag een woede aanval haha nou ik had mezelf echt niet in de hand.. Herken mezelf hier niet in hoor haha!!!
Shit hè.. Ben benieuwd morgen naar je echo flora.. Jammer dat dat niet zo werkt van/ als ik last ervan heb werkt clomid ook.. Laat je het even weten? Ik moet woensdag, ben nu wel wat rustiger .. Was zo zenuwachtig !! En dan moet je ook nog is 3 kwartier wachten in de wachtruimte .,.
Jaa echt balen... Had echt verwacht dat 50mg wel aan zou staan... Ik heb van mezelf namelijk wel een eisprong, alleen te laat.. Dus dacht dat 50mg wel genoeg zou zijn, om m'n eisprong op tijd te laten komen. En dan ook die stomme bijwerkingen voor nix dus de gyn gaf al aan dat ik met m'n eigen gyn kon bespreken of ik een ander medicijn kon krijgen (had vrijdag een ander). Ik denk dat ik clomid in ieder geval de volgende ronde nog wel een kans wil geven. Die gyn gaf ook aan dat t minder kon worden, omdat je lichaam er dan meer aan is gewend. Ik moet morgen weer terug, dus ik ben benieuwd... Hopelijk is m'n eitje toch wat gegroeid en hebben we deze ronde toch nog een kans
Ooh wat ontzettend balen dat de clomid niet doet wat het moet doen, Muntje en Flora! Hopelijk geeft de echo vandaag beter nieuws en is er toch nog een mooi eitje gegroeid! Vervelend dat jullie zo last hadden van de clomid! Zijn er geen andere middelen waar de bijwerkingen minder zijn? Hoe is het met de rest van jullie, meiden? Ik wil hier toch even mijn hart luchten, denk dat ik dat bij jullie wel kan doen aangezien we in het zelfde schuitje zitten.... toch? Heb het gevoel dat iedereen maar met een poep en een zucht zwanger wordt. Sommige hoeven er maar naar te kijken of ze zijn al zwanger voor de eerste/tweede/derde/vierde keer! Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar knap jaloers om kan zijn! Natuurlijk weet ik dat dit pas de eerste ronde met clomid is, maar ik heb nu net zoveel kans als ieder ander, maar mijn testen zijn nog steeds wit. Voel dat ik elk moment ongesteld kan worden. De hele cyclus is gecontroleerd door de gyn, had 2 eieren, dus dubbele kans, een dijk van een eisprong (volgens de bloedtest) en het werd nog net niet opgedrongen om seks te hebben.... simpeler kan het bijna niet! Wil niet zeurderig en ongeduldig overkomen, maar het is zooo moeilijk! Hebben jullie dit ook en hoe gaan jullie hier mee om? Hebben jullie tips/trucs om het 'zwanger' worden wat los te laten? We hebben gisteren trouwens aan mijn ouders en schoonouders verteld dat we in dit traject lopen. Ze waren heel begripvol, was heel erg fijn! Kan er gelukkig nu ook met mijn moeder over praten, was erg stressvol om dit traject "stiekem" te doen. (Althans, niemand wist dat wij bezig zijn met kinderen krijgen) Sorry voor dit lange zeurderig verhaal! (lucht wel op )
Amely zeuren mag hoor.. Al vind ik het niet zeuren.. Want ik snap je 100%. Mijn buurvrouw vertelde vorige week dat ze zwanger is van de 4e, hier in de buurt zijn er dan al 3. Ik heb geen tips, denk ook niet dat ze helpen. Haha Vind t wel lekker om te wandelen met muziek op. Lekker doorwandelen. Maar ze zullen allemaal zeggen zoek afleiding maar hoe? Vertel het maar Ik snap je! Lucht hier je hart maar...!!!