Regelmaat bij baby van 2 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nele87, 30 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Hoi,

De eerste maand dat mijn dochtertje thuis was, sliep ze altijd van voeding tot voeding, met soms savonds een huiluurtje.

Ze viel overdag in de box in slaap, of in mijn armen, dan legde ik haar in de wandelwagen in de woonkamer, of in de box.

De laatste dagen sliep ze echter overdag bijna niet meer, hoogstens 2 uurtjes.
    Snachts slaapt ze wel altijd nog goed (meestal 2.5 of 3u aan 1 stuk).
    Ik had het gevoel dat ze overdag echt moe was, maar niet in slaap geraakte.

Ik ben nu sinds gisteren begonnen met haar in haar kamertje te laten slapen, en met een beetje regelmaat.

Ik doe het nu zo:
    - wakker worden
    - meteen voeden
    - knuffelen / spelen
    - verschonen
    - inbakeren, in mijn armen wiegen tot ze slaperig wordt, dan in bedje, muziekdoosje aan

Ik vind het moeilijk om te zien wanneer ze moe wordt.
    Daarom kijk een beetje op de klok, ik zorg ervoor dat ze na maximum 1 uur terug in haar bedje ligt.

Het lukt echter niet altijd om haar in haar bedje te leggen, meestal begint ze terug te wenen!

Denken jullie dat die regelmaat al zin heeft voor haar? Of hebben jullie nog andere tips om haar overdag wat beter te laten slapen?

Bedankt!

2. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Ik geef mijn meisje zo veel mogelijk regelmaat:

Wakker worden
    In de ochtend in bad
    Eten
    Spelen En knuffelen tot ze moe word (is bij haar heel duidelijk te zien, dan gaat ze gapen of word heel druk)
    Naar bed met een dikke knuffel van mij of mn man, een kusje, gordijnen dicht, lampje aan en dan slapen.

Ze jengelt bijna altijd voor het slapen gaan, maar slaapt dan wel heel goed. Heb wel echt t idee dat ze het heel goed doet met deze regelmaat. Als ze wakker is is zee vrolijk en makkelijk. Ze huilt ook weinig. Alleen jengelen voor t slapen gaan en om aan te geven dat ze wakker is en wil eten.

3. tuc

tuc Niet meer actief

ik denk dat regelmaat heel veel zin heeft, maar dat moet je haar leren, kan idd niet in 1 keer gaan. Een duidelijke volgorde aanhouden wat je doet is al heel goed.
    En qua slapen...baby's hebben een slaapcyclus van 3 kwartier....ik hoor vaak van ouders dat ze maar hazeslaapjes doen, maar je moet je kindjes ook leren om langer te slapen. Ik bedoel dus niet in bed laten krijsen, maar er heen gaan, troosten, speentje geven of zoiets. Zodra ze langer leren slapen komt er ook makkelijker een ritme in.

Sommige baby's moeten juist te slapen gelegd worden voor ze echt moe zijn..mijn oudste was er zo 1. Bij de jongste deed ik dat in het begin ook zo, maar hij was dan dus niet moe genoeg en was dus ook zo weer wakker. Hem leg ik dus pas als hij echt heel moe is. Maar dat is per kindje even uitvissen;)

4. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Tuc,
    Ik hoop dat je gelijk hebt, dat ze het moet leren..

Ik heb het gevoel dat ik vandaag niets anders heb gedaan dan haar troosten.
    Nu ook weer, op mijn arm ligt ze lekker in te dommelen, zodra ze het gevoel heeft dat ik haar ga wegleggen, begint ze weer te gillen.

Pfff..

5. tuc

tuc Niet meer actief

echt waar, ik heb inmiddels met 2 kids ervaring. En wat je omschrijft van vandaag, die dagen zitten er ook echt bij, maar ze zijn ook nog maar zo klein he...ze willen vaak ook nog veel bij je zijn. Gewoon aan toegeven, voor je het weet lopen ze rond.;)

6. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Ik had met 6 weken een ritme, heerlijk!
    Ik ben heel erg van de ritme en regelmaat, heb ook wel moeten leren om dit weer een beetje ls te laten;)
    Tip; hier hielp het heel goed om het bedje voor te verwarmen met een kruik zodat ze niet in een koud bedje kwam.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.136
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Voor mij hielp het juist enorm om niet bezig te zijn met regelmaat en het ontdekken van een schema. Als ik al meende iets van ritme te ontdekken in het patroon van eten en slapen, was het de dag erna toch weer anders. Dus ik ging maar gewoon mee in hetgeen onze zoon aangaf. Werkte goed voor hem en was voor mij ook een stuk rustiger.

Deel Deze Pagina