Iemand ervaring met veel follikels?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Muzieknootje, 17 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Lieve allemaal,

Vanaf 1 februari ben ik begonnen met decapeptyl te spuiten. Dit moest ik dan 7 dagen spuiten. Vanaf 3 februari moest ik gonal f gaan spuiten 150 IE.
    Dinsdag 10 februari had ik de eerste FM. Tussen de 8 à 10 follikels van rond de 13 mm. Prima dus.
    Na de tweede meting afgelopen vrijdag was ik al minder blij. Deze 8 à 10 waren niet veel gegroeid maar wel weer veel kleine follikels erbij. In totaal zat ik toen op ongeveer 18.

Jullie raden het al, gisteren waren er in totaal nog meer en nog steeds maar weinig groei in grootte. Ik zit nu rond de 25 follikels. Er is bloed geprikt en dat zag er nog redelijk uit. Dus ik moet door blijven stimuleren en morgen terug.

Wie van jullie heeft er ervaring in zoveel follikels voor een punctie en hoe is dat bij jullie gegaan? Ik ben bang dat het wordt afgeblazen :(.

2. Tunisiana

Tunisiana Bekend lid

3 nov 2014
    550
    146
    43
    NULL
    NULL
    dat is inderdaad wel erg veel. bij mij waren er iets minder maar ze wouden ook niet doorgroeien. toen is het inderdaad maar afgeblazen. alleen was er toen een stoer eitje die zelf bedacht door te groeien en daardoor nu soort van spontaan zwanger.
    oftewel er is altijd hoop ;) moet je 150 blijven spuiten trouwens ?

3. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Ja ik blijf 150 spuiten. Volgens de gyn zou het niet uitmaken om dat te veranderen. Minder zou betekenen dat ze helemaal niet zouden groeien en meer eenheden dan zou de kans te groot zijn op nog meer eitjes.

Ik baal ontzettend. Die 25 zijn de meest grootte, volgens de gyn zullen er nog wel wat kleintjes zitten. Maar die heeft hij niet gemeten.

Op dit moment kan de punctie sowieso niet doorgaan. De grootste follikels zijn 19,2 en 19,6 mm. En daarna nog twee van 18 mm. Die andere 22 follikels zijn rond de 13 mm.

Ik snap het risico op overstimulatie wel, maar stel dat deze poging wordt afgeblazen, is er dan een garantie dat m'n lichaam bij een volgende stimulatie dan beter reageert?

4. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Tja t ligt aan je bloed ook, 1e keer had ik 11 grote en veeel kleine en werd het afgebroken omdat mijn bloed waardes torenhoog waren, was ook echt zo ziek.

Laatste icsi de 3e had ik 17 eitjes maar bloed was iets te hoog maar moest kalm aan doen en veel drinken.. Echt kalm aan!! Bij mij was het de 3e dus was met blij met die 17 goede eitjes. Voelde me daarna wel verslagen zeg jeetje, gelukkig niet lang zo gevoeld. 1e en 2e punctie niet zo gevoeld.

5. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    En weetje mij is uitgelegd dat elke cyclus anders is en je altijd anders kan reageren, ik heb totaal 5 pogingen gehad waarvan 2 mislukte (afgebroken)

Eerste keer afgebroken ivm overstimulatie. Met 150 menopur.
    Tweede keer op 75 menopur en maar 1 ei, escape iui.
    Derde keer op gonal F overgestapt en dan 100IE , punctie 5 gezien op echo en maar 2 eitjes gevonden.
    Vierde keer 125 gonal en 8 eitjes.
    Vijfde keer 150 gonal (dus weer uitkijken ivm 1e keer en 17 eitjes..

T is soms zo zoeken wat bij je past

6. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Bedankt voor je berichtje!
    Sow dat is even zoeken geweest naar de juiste afstemming voor je lijf. Ik blijf het gewoon vreemd vinden dat de follikels die er zitten maar niet groter worden... Grrr. Alleen maar steeds meer en meer in aantal.

Ik doe het maar rustig aan nu, het is afwachten tot morgen. Ik vertrouw op de juiste beslissing van de artsen.

7. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Ik had 22 follikels en in totaal 20 eitjes. Ze hebben bij mij gewoon geprikt. Ik mocht alleen geen terugplaatsing. Na 2 maanden rust, was het vocht uit mijn lijf en de follikels weg. Van de 20 eitjes waren er 10 bevrucht, ik had dus 10 cryo's.
    Sterkte en hopelijk gaat alles gewoon door!

8. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Twee maanden rust? Echt complete bedrust zonder te werken? Dat is wel erg zwaar dan..
    Misschien overwegen de artsen morgen om inderdaad wel een punctie te doen, maar geen terugplaatsing.. ik ben er zelf nogal 'gestrest' onder.. Pff en dit zijn nog niet eens de wachtweken haha

Wel fijn om te zien dat je al een mooie dochter en zoon hebt dankzij de cryo's. Veel succes met je volgende terugplaatsing!

9. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Hihihi, nee geen bedrust. Na de punctie ben ik 2 weken thuis geweest. Het vocht deed gewoon zeer en ik had een dikke buik vol vocht. Daarna ben ik gewoon gaan werken en we zijn toen voor we op zomervakantie gingen, langs Dusseldorf gereden voor een tp.

Het is gewoon erg stressvol. Ik vond het toen ook heel erg dat ik niet meteen een tp mocht. Medisch gezien wel te snappen, maar emotioneel gezien niet leuk. Je hebt zo hard gewerkt de weken ervoor, met spuiten en de fm's en punctie...
    Ik duim voor je dat alles goed komt!

En we zullen zien hoe de tp voor ons gaat uitpakken. Ook weer spannend!

10. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Oh gelukkig niet complete bedrust.. Dat zou anders wel erg lang zijn.

Ik weet ook wel dat er zoveel momenten zijn in deze hele icsi-behandeling waarop het fout kan gaan, maar voor mijn gevoel ben ik net pas begonnen en ik zou het zo erg vinden als ze het dan zouden afblazen.

En die stress, ja ik zou willen dat ik me er minder druk om zou maken, maar ik denk alleen maar van: hoeveel follikels zien ze morgen? Zijn ze gegroeid? Wat beslissen de arts? Wat als de punctie door gaat? Wat als de punctie niet door gaat? Etc etc..

Nu maar even mijn gedachten op wat anders zetten, ik kan toch niks anders doen dan afwachten haha.

Spannend jullie volgende cryo. Ik zie dat jullie er in mei voor gaan? Dat is ook al weer snel! De maanden vliegen voorbij dus nog eventjes en dan is het zover. Succes!!

11. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Het is en blijft elke keer weer een zware tijd. Elke keer ben je weer blij dat je een stationnetje verder bent. En elke keer heb je er emotioneel al zoveel ingelegd. En daar komt de tijd, het geregel en energie nog bij. Het maakt niet uit of je net komt kijken in het traject, of al verder bent, het blijft zo lastig. Inderdaad het wachten.
    Het werkt het beste als je je tijd snel laat gaan met veel dingen plannen.

Ik vind de tp ook weer spannend. Of we nog een ICSI zouden doen, weet ik nog niet. We hebben al meer dan we ooit hadden durven dromen. Maar de emotionele 8 baan zal ik nooit vergeten.

12. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Laat je nog even weten hoe het gaat? Kom ik af en toe even spieken en je een hart onder de riem steken. Rustig aan! Hier draaien de duimen!

13. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Aaaah wat ontzettend lief van je! :) bedankt voor deze woorden! :)

14. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Ik had ook 22 eiblaasjes met er zijn toen 19 eitjes gevonden. Grootste waren 22 mm. Heb 7 dagen 225 gonal f gespoten. Had geen overstimulatie en wel tp gehad en ben nu zelfs zwanger. Wel nog steeds af en toe steken in mijn eierstokken. Ik was tijdens stimulatie 2 kg aangekomen maar na de punctie gelukkig niet nog meer.

15. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Pfoe, dat zijn er echt veel!
    Ik hoop voor je dat de punctie gewoon door kan gaan, maar misschien moet je dan wachten met een tp om je lijf te laten herstellen.
    Het is echt afwachten hoe je op de hormonen reageert. Ik heb zelf daarom maar 100 eh gekregen, omdat ze hier wisten dat ik er steeds heel erg op reageer. Gelukkig had ik daarom ook niet zo veel als jullie...

Ik hoop dat je bloedwaarden goed blijven en je overal alsnog groen licht voor krijgt!

16. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Erg herkenbaar. Ik begon met 5 follikels. De keer erop waren deze wel iets gegroeid maar er waren ook kleinere bij gekomen. Tot ik op zo'n 30 stuks zat. Een aantal waren al te ver gestimuleerd en weg, er bleven kleintjes bij komen. Uiteindelijk wel een punctie gehad maar slechts 6 eitjes gevonden van meer dan 30 aangeprikte follikels. Het schijnt idd iedere cyclus anders te zijn maar ik heb nog maar 1 gehad dus daar kan ik nog niet over mee praten.

17. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Gefeliciteerd MMM1979 met je zwangerschap! Ik zal duimen voor een mooi plakbeebje!

Kaila: bedankt voor je berichtje! ik hoop ook dat alles door kan gaan, even afwachten nog..

@unicorn: ik lees al een tijdje mee op je wordpres. Hoe herkenbaar wat je schrijft! En meid; ik wil jou ook even een hart onder de riem steken! Tis niet makkelijk! Digi-knuf!

18. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Hey allemaal,

vanmorgen terug geweest naar het ziekenhuis. Pick-up gaat door, minstens 25 follikels worden er aangeprikt.. M'n bloedwaarden waren vandaag verdubbeld tov eergisteren. Daarom moet ik vanavond niks spuiten en pas morgen Ovitrelle.
    Ook krijg ik tijdens de punctie een extra zak vocht toegediend en ik moet na de punctie veel drinken, elke dag op hetzelfde tijdstip me wegen (ok dat moet iedereen wel denk ik) en ik mag de eerste dagen na de punctie zeker niet werken.
    Daarnaast zit de kans er dik in (volgens de gyn) dat de terugplaatsing een maandje wordt uitgesteld. Dat is dan wel weer jammer, maar ergens ben ik toch wel heel blij met de punctie.

Vanavond even helemaal niks spuiten, morgenavond pas de Ovitrelle en dan zaterdagochtend voor de pick-up naar Gent. Spannend zeg! Maar ik ben er wel klaar voor!

19. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Oh wat spannend! Gelukkig wel een punctie dus. Het is even een domper om geen tp te hebben, maar het is echt levensgevaarlijk anders. Gelukkig nemen ze in het ziekenhuis wel goede maatregelen om je vochthuishouding op pijl te houden.
    Hopelijk gaat alles meevallen zaterdag en neem echt je rust daarna.
    Op een goede oogst!

20. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Spannend en fijn dat het toch doorgaat. Ik hoop voor je dat ze veel goede eitjes vinden tussen die berg met follikels :)

Veel succes!!

Deel Deze Pagina