Ik wil jullie vreugde niet ontnemen maar zo ging dat ook bij mij. Was steeds een korte nabloeding. Ik zou daarom gewoon naar de gyn gaan om alles uit te sluiten. Een bloeding is niet meteen gelijk aan een eisprong. Ik moet nog tot volgende week donderdag wachten voordat ik kan testen. 1e zinvolle test..Alleen komende vrijdag heb ik een afspraak staan voor een tattoo..Zouden jullie wel of niet gaan? Ik weet niet of ik zwanger ben en heb eerlijk gezegd de hoop al wat opgegeven, maar op internet staat dat een tattoo en zwanger zijn niet mag.
Hoi marjolijntje, Ik ook. Ben vanaf april gestopt met de pil. Ik werd maar niet ongesteld na 'n paar maanden dus ben ik naar de HA gegaan. Die zei dat ik vast aan het ontpillen was. Ikzelf dacht daar heel anders over. Ik was namelijk in 7 maanden tijd 53 kilo afgevallen. Dus dacht dat het daardoor kwam. 'n paar maanden later weer terug gegaan. En toen kreeg ik gelukkig een vervanger van mij eigen HA. Die heeft me doorgestuurd naar de gyn. Ik bleek PCOS te hebben. Dus had niks met mijn gewichtsverlies te maken. Inmiddels heb ik mijn eerste ronde met clomid gehad. En die slaat te lanzaam aan. Volgende ronde moet ik een hogere dosis. En paar symptomen van PCOS zijn. Acne en overbeharing, weet niet of jij hier last van hebt. Niet alle PCOS-ers hebben hier last van trouwens.
Hoi Lotte1986, Ik heb ook Clomid geslikt afgelopen maand. Ik had 2 eitjes. Welke dosis krijg je vanaf nu? Ik heb ook last van pukkeks die als paddestoelen tevoorschijn schieten. Wat knap dat je 53 kilo bent afgevallen!! Dat is een hele prestatie op zich! Ik hoop dat de volgende ronde wel aanslaat bij jou!
Hoi Lotte, Bedankt voor je reactie. Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat ik dat heb Maar ja, als je iets gaat Googlen kom je altijd wel ergens kenmerken tegen die je herkent Heb geen last (ook niet gehad) van overgewicht. Wel last van acne maar dat komt ook doordat ik gestopt ben met de Dianepil. Blijft dus de vraag; waar zit de oorzaak in? Hoop in ieder geval dat er snel duidelijkheid komt... Hoop ook voor jou dat de hogere dosis wel aanslaat!
H1985 Heb nu 50mg. Moet morgen weer voor een echo om te kijken of mijn ei gesprogen is. Ik denk zelf van niet. Dus volgende ronde denk ik 100mg. Heeft de gyn nog niets over gezegd. Denk dat ze eerst wil afwachten hoe lang het duurt voor dat deze nu springt. Marjolijntje Ik heb altijd al last gehad van acne, maar door de pil werd het minder ook de "overbeharing". Toen ik dus stope begon het ineens allemaal weer.
Bij mij is het heel langzaam gegaan dag 12 niets en dag 17 pas 14mmb en behoorlijk wat fm's later is dan nu waarschijnlijk mij ei gesprongen. afgelopen zondag heb ik ook een fm gehad en toen zei de gyn de we de volgende ronde 100mg gingen doen. Nu vandaag een andere gyn gehad en die zei dat ze nog een keer 50mg wilde doen, ze was bang voor overstimulatie. Baal behoorlijk dus.
Lotte, Kun je me ff helpen wat fm betekent? Bij mij was het eitje nog niet gesprongen, maar een echo kon niet meer vanwege mijn werk. Volgende maand weer kijken. Wat balen zeg!! Hopelijk verspil je hier niet nog een maand mee.. Wel gewoon geprobeerd deze maand zwanger te raken?
Hoi meiden, Zojuist jullie berichten gelezen, wat een gedoe allemaal. Ik ben vandaag voor de eerste keer bij de gynaecoloog geweest. - vragenlijstje doorgenomen, - inwendig onderzoek gehad, - bloed geprikt en - gestart met Provera kuur, voor 10dgn. Ik lees op internet dat velen na Provera kuur nog een ander medicijn krijgen om eisprong te stimuleren. Wordt dit in het beginstadium nog niet voorgeschreven? Nu afwachten, ben benieuwd.
Hoi IamSTERRE, ik denk dat ze eerst uit moeten zoeken wat er precies aan de hand is. De een is de ander niet namelijk. Dit zul je vast na de kuur en het bloedprikken horen.
Hoi H1985, Bedankt voor je reactie. Ik denk dat je gelijk hebt. In september heb ik via de huisarts al eens bloed geprikt, uitslagen zagen er goed uit. Gynaecoloog wilde nu opnieuw testen en uitslagen vergelijken.
Lotte1986, ben jij ook aangekomen door de clomid? Ik was een halve kilo aangekomen en mijn vochtgehalte is omlaag gegaan waardoor mijn vetpercentage omhoog... Ik baal echt vreselijk! Toch hoop ik stiekem dat ik zwanger ben. Had gisteren met hardlopen erg last van mijn borsten en ben steeds best wel moe. Zal vast tussen de oren zitten. Dinsdag kan ik pas testen.
H1985 Een FM is een follikel meting. Dus een echo waarop ze het eitje meten. Ben ook aangekomen. Maar weet echt niet of dot van clomid komt. Sterre Vind het eigenlijk wel raar dat je provera krijgt maar vervolgens geen clomid. Snap niet wat voor nut de provera dan heeft. Zou toch maar eens naar de gyn bellen om dit te vragen.
Lotte1986, dag 12 was mijn fm 17mm en dag 16 was mijn fm 25mm. We hebben als een idioot geklust. Moet nog wachten tot volgende week.
Volgens mij krijg ik eerst alleen Clomid om het lichaam te resette. Met als doel dat daarna het lichaam het zelf weer oppakt. Al lees ik weinig succes verhalen. Wacht het maar even af, bijna door de 10 pillen heen. En over 2wkn een telefonische afspraak.
Foutje, ik bedoel Provera om het lichaam te resette. Inmiddels door de kuur op dag 9 ongesteld geworden. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat.