iemand die dit herkent?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ons wondertje, 16 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ons wondertje

19 jun 2013
    77
    0
    0
    Afgelopen donderdag mijn menstruatie gekregen en deze heeft tot en met zondag geduurd.
    Was korte cyclus voor mij, dag 10 eisprong en dag 20 start van mijn menstruatie.
    Maar omdat ik vorige maand een vroege miskraam heb gehad was dit normaal volgens de verloskundige.

Zondag dus laatste dag van menstruatie en vanaf maandag avond zo raar heb ik echt last van volle en zware borsten en ook zijn ze erg gevoelig :(

Op advies van de verloskundige vandaag nog zwangerschapstest gedaan, (dat het misschien innestelingsbloeding was geweest) maar deze gaf negatief aan.
    Meteen ook een ovulatietest gedaan (Sensitest) omdat ik ook sinds gisteren behoorlijk vruchtbaar slijm heb en die gaf al licht positief aan.
    Zit nu op dag 7 van mijn cyclus en de test zal waarschijnlijk naar donker oplopen dus verwacht weekend mijn eisprong te krijgen.

Maar waar ik zo aan moet denken zijn mijn borsten; iemand hier ervaring mee toevallig dat je voor je eisprong dit al hebt gehad?

Bedankt alvast voor jullie reactie :)

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een licht positieve ovulatietest bestaat helaas niet.
    Veel vrouwen hebben namelijk de hele cyclus door een licht tweede streepje op hun ovulatietest. LH zit namelijk de gehele cyclus in je lichaam, maar piekt op een bepaald moment.Tot die tijd kan het LH flink schommelen waardoor de ene dag het streepje donkerder is dan de andere dag. Het is dan ook niet te zeggen wanneer je eisprong plaats zal vinden als je een licht tweede streepje op je ovulatietest ziet.

Een ovulatietest is pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn. En daarna vindt binnen 24-48 uur je eisprong plaats.

Na een (vroege) miskraam kan je cyclus van slag zijn.

Je zegt dat je de vorige keer een korte cyclus hebt gehad. Dus ik neem aan dat je normaal langere cyclussen hebt.
    Mede daardoor is het al helemaal niet gezegd dat je deze keer weer zo'n korte cyclus zult hebben.

Om je eisprong niet te missen, zou ik vanaf nu dagelijks testen en wachten tot je ovulatietest positief is.

Die pijnlijke borsten kunnen nog komen door de hormonen van je vroege miskraam.
    Of nog door je menstruatie komen.
    Of inderdaad door een naderende eisprong.

3. ons wondertje

19 jun 2013
    77
    0
    0
    dank je wel voor je reactie en uitleg, heel erg fijn.

Vandaag was mijn ovulatie test alweer wat donkerder en denk morgen dat het de echte positieve ovulatie test zal zijn, ik blijf gewoon doortesten inderdaad kijken hoe het verloop is van de testen :)

We gaan er weer voor in volle vertrouwen en staan er positief weer in.

Bedankt.

Deel Deze Pagina