Doorverwijzing gynaecoloog

Discussion in 'Zwangerschap' started by Malika1989, Jan 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

Feb 19, 2014
    815
    59
    28
    Female
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Goedemorgen dames,

Gister naar de vk geweest ivm de controle en groeiecho.
    Nou is de kleine uk 2 weken 'verder'.. Hij groeit dus sneller dan zijn termijn.
    Ik ben door de vk doorverwezen naar de gynaecoloog en heb as dinsdag een afspraak.

De vk wilt van de gynaecoloog weten hoe en wat, of de baby eerder wordt gehaald, ed.

Nog meer dames die in deze situatie zitten/zaten?

2. lilly90

lilly90 Actief lid

Sep 11, 2012
    140
    22
    18
    Female
    Ondernemer
    Mijn zoontje lag bij de groeiecho ook voor op schema (P97 geloof ik). Bij mij hebben ze de groeiecho twee weken later herhaald, want een paar millimeter kan al dagen schelen. En dat bleek maar goed ook, twee weken later lag hij nog steeds iets voor, maar niet meer zó dat ze er actie op zouden ondernemen. Een groter kindje zou ook wel bij ons passen (mijn man en ik zijn beide groot), dus kreeg wel de optie om bij 40 weken te strippen en afgesproken dat ik uiterlijk bij 41 weken ingeleid zou worden. Uiteindelijk spontaan bevallen met 40+4. Wel een flinke knul, 4345 gram. Maar die groeiecho's, het blijft schatwerk en ik lees veel te vaak dat ze er vaak ver naast zitten!

Raar dat ze jou meteen doorsturen naar de gyn!

3. videlsje

videlsje Bekend lid

Dec 21, 2011
    636
    0
    0
    dingetjes maken, naaien en wat frutselen
    brabant
    Hier hebben ze ook continu gezegd dat de baby ver op groei voor lag. Heb met 35 weken bij de gyn extra controle gehad en toen was het nog een beetje maar niet meer zoveel als eerst. Ze hoeven maar verkeerd te meten en ze zitten er al flink langs. Of de kleine heeft missi net een groeispurtje gehad dan kan het ook al. Het enigste wat bij mij nou nog is is dat het een flinke baby is.
    Dus niet gelijk druk maken komt helemaal goed, meten is nog steeds hoor ik overal gewoon natte vingerwerk. Hoor vaak dat ze er toch best langs zitten

4. gitta

gitta Fanatiek lid

Oct 22, 2013
    2,625
    427
    83
    Hier om andere reden drie groeiecho's gehad. Die vielen altijd 'normaal' uit. Mijn gevoel en 1 VK zeiden iets anders en ja hoor: met 39+4 is onze dochter geboren met 4300 gram. Ietsjes uitgescheurd, maar dat kwam omdat ze haar handje voor haar gezicht hield :))
    Moraal van het verhaal: voorspellen is moeilijk en een groot kind hoeft niets uit te maken.

5. kim1889

kim1889 Lid

May 14, 2014
    74
    0
    0
    verpleegkundige
    belfeld
    Ook ik ben deze week doorgestuurd ivm dat de kleine 3.5 week voor ligt. Hij ligt al vanaf de 20 weken echo voor maar het word steeds meer.
    Ik sta nu onder controle bij de gynaecoloog en krijg nu elke week een groeiecho.
    Ook is er besloten om mij niet langer dan 39 weken door te laten lopen. En per week word er nu bekeken of dit zelfs eerder word mocht de kleine zich niet zelf aandienen

6. Truelove

Truelove Fanatiek lid

Mar 30, 2014
    3,006
    0
    0
    Wij krijgen geen groei echo's alleen net 35 weken nog een liggingsecho..

7. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

Feb 19, 2014
    815
    59
    28
    Female
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Ik heb vanaf week 20 al een 'grotere' baby, moest toen ook de OGTT (suikertest) doen.. was alles in orde. Verder ook geen suikerziekte in de familie :]

Kleine uk is al vanaf begin aan de grotere kant, vandaar dat ze me doorstuurde gister. 'Voor het geval dat'.. watvoor geval, geen idee. Even afwachten van de gyn zegt. :)

8. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

Jun 17, 2014
    1,316
    0
    0
    Mijn beeb loopt ook een beetje voor, maar net niet genoeg om doorverwezen te worden. Ik ben benieuwd naar de cm van jouw buik wat ze bij jou gemeten heeft... bij mij was het met 35 weken precies 35 cm.

9. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Met mijn jongste gehad.

Ik heb met 20 wk een glucose test gehad uitslag was goed geen suiker.
    Toch bleef hij flink voorlopen op de groei dus ben ik na de groei echo weer voor een glucosetest geweest weer goed.
    Toen doorgestuurd naar de gyn. Extra echo daar uit bleek dat hij alweer 600 gram aangekomen was in 1 week tijd.

Toen hebben ze besloten in te leiden. Ik ben met exact 39 wk bevallen van een baby van 4710 gram.

10. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    1,148
    3
    38
    Drenthe
    Mijn zoontje lag 2.3 weken voor op groei en heb geen extra groeiechos gehad en hij is ook niet eerder gehaald, ik ben op 39,4 natuurlijk bevallen en mijn zoon was 3950 gram en 53 cm, dus wel iets boven gemiddeld maar niet onwijs zwaar oid. Mijn dochter (waar ik nu zwanger van ben) werd 3 dagen geleden al op 1750 gram geschat dus ook weer meer als een week voor op groei (ik moest aan de ctg en toen heeft ze voor de zekerheid het vruchtwater opgemeten) maar ook nu niet gehoord dat ze haar extra in de gaten willen houden.

Maar ik blijf het altijd domweg schatten vinden wat ze doen, vaak hebben echoscopisten toch geen gelijk wanneer het aankomt op gewicht.

Een kennis van mij werd 2 keer verteld een kleine baby te hebben en dje kreeg kindjes van 54cm en meer dan 8pond, die hadden nooit op de natuurlijke wijze geboren mogen worden gezien haar lichaamsbouw.

11. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Ik loop al bij de gyn (zwangerschapssuiker) en met 31w6d was bij mijn kleine de buikomtrek 29cm. Dat kwam overeen met 32w4d.

Share This Page