au au au, tussenribspieren??!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tlc81, 23 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Hoi dames,

ik herken het totaal niet van mijn vorige zwangerschap, maar wellicht 1 van jullie wel?
    Sinds een week of 2 schopt de beeb me vaak op 1 plekje rechts van de ribbenboog. Die plek is helemaal beurs. Maar nu doen de ribben/spieren ook zo'n pijn zonder dat de baby schopt. Voelt als een soort van messteekjes op een stuk van zo'n 10 cm. Ik kan dan echt niet rechtop blijven zitten, probeer tegendruk te geven ( dat verlicht wat) of pak een warme kruik. Maar kan natuurlijk niet de hele dag zo blijven zitten/ liggen. Ik ben niet iemand die gauw klaagt, maar dit doet gruwelijk pijn helaas. Paracetamol helpt niet zoveel en wil ik eigenlijk ook niet dagelijks slikken.

Iemand de gouden tip? Alleen al herkenning zou fijn zijn....

2. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Ik herken het wel. Ik heb daar nu al een lange tijd last van, sinds week 24 en ben nu 37 weken. Al is het nu wat minder doordat de kleine is ingedaald. Wat mij hielp was medical taping. Dat deed de fysiotherapeut erop plakken, en na 5 dagen haalde ik het weer af om de huid rust te gunnen. Door de tape krijg je wat tegen druk en voel je de schoppen minder goed. Zo krijgen ook de spieren wat rust.
    Paracetamol heb ik nooit gebruikt omdat ik het alleen voor het slapen gaan mocht nemen volgens de vk.

Deel Deze Pagina