Heey allemaal. Mijn vriend en ik zijn al bijna anderhalf jaar bezig.. Maar het lukt niet om zwanger te worden. 2 maand geleden al naar de dokter geweest. Bij mij bloed onderzoek en op chlamydia getest.. alles was in orde geen chamydia en ook niet in de overgang. Sperma van me vriend ook onderzocht en helaas is dat niet optimaal.. toch nog 2 maanden geprobeerd. Maar nog steeds niks.. vandaag weer naar de dokter geweest en doorverwijzing maar gynaecoloog nu.. mijn vraag wat kan ik nu verwachte wat voor testen en onderzoeken ze allemaal gaat doen? Ook bij mij wss.. Dankjewel alvast.. xxx
Bij jou waarschijnlijk een cyclusanalyse. Dan kijken ze inwendig een cyclus mee om te kijken of je eitjes goed groeien en ook echt springen. Verder krijg je een bloedonderzoek op ziektes en ze kijken naar je hormonen, vaak op verschillende tijden in je cyclus. Zo zullen ze rond dag 3 bloed afnemen om te kijken of er aanwijzingen zijn if je in de overgang zit, rond je eisprong kijken ze of je eitje inderdaad rijp is en of je LH piek in gang is gezet en na je eisprong prikken ze nogmaals bloed om te kijken of je eitje daadwerkelijk is gesprongen. Bij je vriend zullen ze waarschijnlijk eerst het zaadonderzoek herhalen.