Doorverwijzing gynaecoloog

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door COG, 3 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. COG

COG Lid

10 jul 2019
    50
    12
    8
    Vrouw
    Beste allemaal,

Mijn man en ik zouden het mooi vinden om een tweede kindje te krijgen. Sinds twee maanden zijn wij gestopt met anticonceptie maar tot nu toe nog geen resultaat en daar maken wij ons absoluut geen zorgen over.

Wat ik mijzelf afvraag wanneer mag je een doorverwijzing vragen naar een gynaecoloog als je eerste kindje met medische hulp is gekomen?
    Wij hebben 1,5 jaar op ons eerste kindje moeten wachten en ik ben zwanger geraakt na een combinatie van clomid en utrogestan. Dit zou ik eigenlijk wel weer willen ipv een jaar te proberen terwijl mijn lichaam die medicatie nodig heeft om een zwangerschap tot stand te brengen.

Alvast bedankt!

Groetjes,

COG

2. flothe

flothe Bekend lid

27 dec 2017
    540
    334
    63
    Volgens mij kun je direct een verwijzing van de HA vragen, je bent tenslotte al bekend bij de gynaecoloog!

3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    Ik heb gelijk gebeld met de huisarts en ze heeft doorverwijzing dag later geregeld :) ik had bij de 2e ook hulp nodig dus had nu zoiets van, ik ga niet wachten en gelijk doorverwijzing regelen. September doorverwijzing geregeld en oktober gestart in traject weer.

4. momim

momim Actief lid

21 feb 2019
    343
    213
    43
    Is er een oorzaak gevonden waarom het niet spontaan lukte? Zeker als je can jezelf een onregelmatige cyclus of soms geen eisprong hebt zou ik huisarts gewoon bellen. Wanneer er geen oorzaak was kun je overwegen om het nog een aantal maanden zo te proberen, maar mag je volgens mij ook gewoon om een verwijzing vragen

5. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Volgens mij mag je in zo’n geval direct weer bellen en hoef je zeker geen jaar te wachten.

denk dat je wel een cyclus hebt ondanks de medicatie? In dat geval zou ik een gesprek aanvragen met de gynaecoloog om te bespreken of zelf een tijdje proberen zinvol is.

Ik heb zelf pcos en na mijn eerste zwangerschap een cyclus. Iom gynaecoloog afgesproken een jaar te proberen. In dat jaar twee miskramen gehad en toen ik de letrozol in huis had gehaald bleek ik op de valreep zwanger. Ik vond het het wachten wel waard en fijn dat ik niet weer de medische molen in hoefde, maar dat zal voor iedereen anders zijn.

Deel Deze Pagina