NOD

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Anoniem2626, 3 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoniem2626

15 okt 2018
    19
    1
    3
    Vrouw
    Hallo dames,

Ik ben nieuw hier op dit forum :) Ik ben nu 6 maanden van de pil en ben nu sinds 2 maanden ovulatietesten gaan gebruiken.
    Deze ronde twijfel ik of ik donderdag 21 april al de LH piek had of op vrijdag 22 april pas? (zie foto) We hebben vrijdag op zaterdag nacht 'geklust' en zaterdagochtend. Was dit nog optijd? :(

Ook had ik een vraagje over NOD. Ik ga er vanuit dat ik weer een cyclus van 27 dagen heb. Aankomende zaterdag 7 mei moet ik ongesteld worden. Is dit dan NOD of is dit de dag erna (zondag) dan pas? Misschien wat domme vragen.. ik twijfel of ik nu 5 of 6 dagen voor nod zit..

6BB604AA-0FCD-40B3-8C88-E1D8168FEA34.jpeg

2. Bam1981

Bam1981 Actief lid

26 apr 2022
    371
    290
    63
    Vrouw
    Hoi! Welkom,

Aan je testen te zien heb je vrijdagmiddag je piek gehad. Wil je het helemaal zeker weten dan kan je de volgende keer rond de piek misschien een clearblue test nemen met wel of geen smiley. Dan weet je het "zeker".
    In jouw geval prima op tijd geklust. Want je ei springt na je piek gemiddeld genomen na 24-48 uur. Spannende dagen voor je!

Nod staat eigenlijk voor niet ongesteldheidsdag. De dag dat je eigenlijk ongesteld moet worden, maar dat je menstruatie dan uitblijft. Dus dan is in jouw geval, uitgaande van jouw verhaal, 7 mei je NOD.

3. Anoniem2626

15 okt 2018
    19
    1
    3
    Vrouw
    Bedankt voor je antwoorden! :)
    Ja dat dacht ik ook maar ik twijfel nu toch een beetje. Vorige maand had ik volgens mij ook 2 dagen dat de testlijn even donker was als de controlelijn. Ik heb nog een foto met flits.. de testen waren wel een week oud toen ik de foto's nam dus kan ook weer anders lijken. Denk als ik donderdag dus wel de LH piek had dat we te laat zijn geweest? Ohja goed idee ik zal die van clearblue ook even halen als het nog nodig is volgende maand haha.

Dan ben ik vandaag dus 4 dagen voor nod tenzij ik donderdag wel de LH piek had dan is mijn cyclus deze maand weer 28 dagen waarschijnlijk en is zondag mijn nod. Spannende dagen weer inderdaad maar ik reken er maar niet op. Is nu al 6x een teleurstelling geweest. :( Afwachten maar weer maar duurt lang!

Bijgevoegde bestanden:

4. Anoniem2626

15 okt 2018
    19
    1
    3
    Vrouw
    Oeps foutje, ik bedoel als het vrijdag wel de piek was ipv donderdag ik waarschijnlijk die zondag de eisprong pas had en dan aankomende zondag mijn nod is

5. Bam1981

Bam1981 Actief lid

26 apr 2022
    371
    290
    63
    Vrouw
    Je hoeft dan niet per definitie te laat te zijn hoor. Ik denk het zelf van niet.
    Mocht je donderdag je LH piek gehad hebben dan zal de eisprong zelf op zaterdag ongeveer geweest zijn. (Uitgaan van 48 uur)
    Mocht ie al wel vrijdag geweest zijn , dan is een eitje ook na de eisprong nog een aantal uur bevruchtbaar.

6. Anoniem2626

15 okt 2018
    19
    1
    3
    Vrouw
    Ah oke! :) nou er zit niks anders op dan wachten helaas haha. Maar heb altijd een cyclus van 27 of 28 dagen dus het kan beide. Wel heb ik nog 1 vraagje waar ik best wel mee zit. Sinds het stoppen met de pil een halfjaar geleden heb ik tot nu toe elke cyclus al 5 dagen bruinverlies voor de menstruatie begint. Soms wat roze. Als dat begint weet ik gelijk al dat de ronde mislukt is. Ik vraag me af of dit ook invloed heeft op de innesteling. Het is maar een heel klein beetje in de afscheiding en dan na 5 dagen barst het los om het zomaar te zeggen. Vraag me af of dit normaal is..

Deel Deze Pagina