Dat klopt niet. Als je uitslag van de combinatietest 1 op 200 of meer is, dan kun je een nipt laten doen. Dit staat los van de dikte van de nekplooi.
Wij hadden ook een verdikte nekplooi. 6 mm bij 12 weken. Met 12 weken een vlokkentest laten doen omdat dit de snelste uitslag gaf en je op meerdere afwijkingen getest wordt. Wij gaan deze keer voor de nipt, maar krijgen ook extra controles in het ziekenhuis als er weer een verdikte nekplooi zou zijn, dan weten we dat op tijd. Maar we hebben heel weinig kans op herhaling. Sterkte morgen!
Dat klopt wel hoor. Indien de nekplooi dikker dan 3,5 is kun je niet deelnemen aan de nipt in NL in het kader van de trident studie. Je kunt natuurlijk altijd op eigen verzoek en kosten naar belgie gaan. Hoe het daar zit weet ik niet. Kijk maar op NIPT en TRIDENT studie | Meer over NIPT
Ik lees het idd net... Het eerste wat ik weet! Hahahaha! Weer wat geleerd... maar hopelijk nooit meer nodig. Thanx!
Hmm, ik vind het raar dat de verloskundige en de echoscopist daar niks over hebben gezegd. Sterker nog, ze heeft verschillende metingen gedaan: van 3.1 mm tot 4.2 en ze zei dat ze de meest ongunstige had 'gepakt' zodat we een NIPT zouden krijgen. Snappen jullie het nog?! De echo was zo wazig pff
Dat lijkt me ook vrij heftig... Maar fijn daf er zoveel t zien was, ik hoop dat de baby er morgen goed voor ligt. Hebben ze daar ander apparatuur? Ik ben niet zo goed op de hoogte, weet alleen hoelaat ik ergens moet zijn.
van wat ik allemaal gelezen heb wordt de nipt uitgevoerd tot een nekplooi dikte van 3,5mm. waarom dit zo is weet ik eerlijk gezegd niet.
Vandaag in het ziekenhuis geweest. De nekplooi werd nog een keer opgemeten (2.7 mm) en alles zag er verder goed uit. Fascinerend hoe het hartje met nu al zo goed zichtbaar is, de hartkamers e.d. alles dus prima. Maarja die 4.2 mm van afgelopen zaterdag telt, de 2.7 mm niet. We hebben snel besloten voor een vlokkentest, dit kon ook een half uur later worden uitgevoerd. Nu afwachten. Maar oh zo fijn dat de echo goed was. Toch wel gek, van die nekplooi. Ergens denk ik dat hij afgelopen zaterdag niet goed is uitgevoerd. Ik weet het ook niet..
Oh Audrey, je bericht geeft toch wat verlichting! Hoe voel je je erbij? Je klinkt positief en met goede moed. Houd dat ook maar vol! Ze hebben vandaag echt nauwkeurig gekeken, dus dat lijkt me best een geruststelling. Wanneer heb je de uitslag?
Feli met de 13 weken! We moeten wel realistisch blijven... De kans dat.... Maar we moeten twee weken wachten, die twee weken ga ik niet doorkomen zonder positiviteit. Maar op zich wel een goed gevoel na die echo.
Hoi Audrey, het geeft hoop als alles er verder goed uitziet bij de echo. Ik had kans 1:13. Nipt laten doen. En gelukkig een gezond kindje. Maar vond het ook heel spannend toen. Bij mij kwam deze score eruit door afwijkende bloedwaardes. Er is nog niet bekend wat daar de reden van is. Dat zal ooit indde toekomst nog wel eens duidelijk worden.
De regels zijn veranderd waardoor wij nu niet in aanmerking komen voor de nipt. Bij 12 weken gaan we de combinatietest doen. Waarom moet je 2 weken wachten? Wij hadden 1 week na de punctie al uitslag. Ik heb zelf na de punctie een week lang heel rustig aan gedaan. Ons kindje is toen blijven plakken.
Jeetje wat een achtbaan voor jullie zeg! Ik hoop dat het allemaal goed mag gaan en dat de uitslag gunstig is! Met welke reden hebben jullie een combinatietest laten doen?
Audrey jeetje meis ik ben er gewoon even stil van, ik zie je naam ineens staan bij de onderzoeken wat heftig meis ik. Hoop dat er een hele positieve uitslag is over 2 weken dikke knuuf,en www kroep 🙏