doorverwijzing van de huisarts gekregen, wat kunnen we verwachten

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door junibloem, 30 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Welkom PapillonNoir,
    Slim dat jullie al iets eerder de stap hebben gezet. De eerste onderzoeken zijn zo gepiept (als de wachttijden niet zo afschuwelijk lang waren ;) en blijven "aanmodderen" is ook niets.

Als je een beetje terug gaat lezen in dit topic merk je al snel dat je beter een goede uitslag kan hebben. Ook mijn man zei tegen mij (omdat er niets uit de onderzoek kwam, en ik zat te klagen dat ze niet konden/wilde doen):
    'de vrouwen die iets hebben krijgen na een behandeling dezelfde kansen als die wij zonder behandeling hebben'. En gelijk heeft hij!

Wanneer mogen jullie voor het eerst langskomen?

@prikken
    Hoe gaat het met het prikken?? Zijn de bijwerkingen een beetje vol te houden? Opvliegers klinkt ook niet echt lekker met dit weer ;(

2. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    @meg, Gaat goed hoor maar het is niet mijn hobby zeker niet met die nare botte naalden en die logge gonal f pen (zit wel een fijn naaldje op maar hij houd niet fijn vast. Ik heb liever een ouderwets spuitje.

De opvliegers heb ik nog steeds en af en toe ben ik een monster! Gister kwam ik naar beneden en vergat VL helemaal een aai over zijn bol en goedemorgen kus te geven, liep naar de wc en begon bij terugkomst gelijk te mopperen over iets wat ie verkeerd deed (hij was mijn medicijnen aan het klaar leggen alleen een beetje te vroeg). Ik schrok er zelf van want zo ben ik helemaal niet! Ik ben eerder een knuffelmonster die VL plat kust en knuffelt morgens om daarna te gaan piesen. Maar niets er van....woest was ik en ik schaam me dood!

Verder de baas nog verteld dat "het" gaat gebeuren volgende week. Die man kwam weer met zo'n kansloze cliche dat ik het "los moest laten want dan komt het vanzelf goed" Ik dacht even bij mezelf ik zal eventjes wat op jou voorhoofd loslaten (ik was nog steeds in de monstermodes). Lukt nogal er niet mee bezig te zijn als je buik bont en blauw is, je opvliegers en aanvallen van onredelijkheid hebt en continu druk in je onderbuik met een punctie in het verschiet onder plaatselijke verdoving en van alles wat er vanonder naar binnen moet steeds...nee dan wil ik hem het wel eens zien los laten als hij in mijn schoenen stond.

Maar goed, goed nieuws ik heb maandag mijn eerste echo en ik hoop zo dat ik een beetje een leuk aantal eitjes heb gemaakt!

3. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Dat 'loslaten' is nog niemand gelukt! Vind dat altijd zo'n onzin...
    Toen ik vrienden het goede nieuws vertelde dat het gelukt was kreeg ik te horen 'zie nou wel, als je het hebt opgegeven dan komt het'.
    Uhhh... ik was er al maanden eerder klaar mee!! En toen gebeurde er niets! Zelfs de gynaecoloog gaf me gelijk!

Dus wees maar lekker een draak... de hormonen doen dus lekker hun best om veel eitje te produceren! Ben erg benieuwd naar je echo maandag!

Wij hebben vandaag een echo gehad... it's a boy!!!

4. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    Aaah Meg wat leuk! Gefeliciteerd! Ben je er blij mee?
    Dus nu lekker shoppen? Begin je al een beetje een buik te krijgen trouwens? Ben niet nieuwsgierig hoor maar ik wil gewoon alles weten:D.
    Wat is het hier ontzettend stil trouwens :(. Iedereen is een beetje gewieberd lijkt het wel.

Maak me ook niet druk over zulke opmerkingen hoor, het komt uit een goed hart maar ze begrijpen er gewoon niets van. Maakt dat ik me soms wel eenzaam voel hoor, het is echt mijn gevecht en alhoewel mensen het wel proberen te begrijpen helemaal snappen doet niemand het.

Vind maandag ook super spannend! Ben zo benieuwd! Kan inmiddels mijn buik niet meer inhouden zo vol voelt het, best een gek gevoel trouwens. Al met al kan ik zeggen dat icsi me tot dusver 120% meevalt. Heb nauwelijks last van de meds en voel me prima.

5. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Sweetblondy hoe gaat het met jou nu? Nog last van de deca? Wanneer mag je met gonal beginnen?
    @Love hoe is het met jou? Goed gevoel over deze maand?

6. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Welkom nieuwe dames!

Meg: gefeliciteerd!!! Wat leuk een jongen! Jongens zijn echt zo leuk 😁
    Ik ben natuurlijk bevooroordeeld...

7. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

Welkom nieuwe dames!

@ erminea spannend nog 2 dasgjes en dan heb je de eerste echo.hopen dat er al veel eitjes gegroeid zijn :D

@ meg leuk een jongen :D had je dat zelf ook gedacht of was het een verrt :D nu kun je gericht gaan shoppen :D wij zijn maandag maar prenatal geweest en hebben de halve winkel leeggekocht haha wel allemaal dingen die we nog nodig hadden. En im had van te voren zoiets nouwww zoveel blauw/roze hoeft voor mij niet zo. Maarrr uiteindelijk heb je toch veel dingen in de kleur haha :p

en wat betrefthet 'loslaten' jaa er zijn sommige die kunnen echt een knopje omzetten en er gewoonweg niet mee bezig zijn en dan lukt het.
    Maar bij iemand van ons is dat niet mogelijk. Hoe wil je dat doen als je constant naar het ziekenhuis moet voor onderzoeken en dergelijke. Voor iemand anders is het makkelijk om te zeggen je moet er niet zo mee bezig zijn.maar als je iets heel graag wilt is dat moeilijk.

8. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    En het is maandag!! D-day is gekomen :) heel veel succes vandaag Erminea. Hopelijk zien ze heel veel zwarte bolletjes in je buik!!

Ik heb dit weekend een leuk jongens broekje gekocht en wat kleren voor mij. Mijn broeken beginnen toch echt te knellen en de strakke modellen krijg ik niet meer dicht. Ik vind dat ik een gigantische buik al heb. Maar dat komt meer omdat ik vroeger helemaal geen buik had ;)
    Ik had mezelf nooit als jongensmoeder gezien.. dus het is even schakelen. Maar het maakt me geen zak uit! Ik wil gewoon ontzettend graag een kindje.
    Mijn schoonmoeder vertelt altijd dat mijn man zo'n lief rustig jongetje was. Hopelijk krijgen wij ook zo'n schatje!

Ohh Lara, jij bent er echt bijna!! Ben je al klaar met de zwangerschap? Of kan je nog wel een beetje genieten van je verlof?

9. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Jaaaa Erminea heel veel succes vandaag!!!

Meg jongens kleren zijn zo leuk!!! Ik dacht ook nooit dat ik een jongensmama zou zijn. Maar echt dat groeit.
    Ik ben er helemaal klaar voor. Laat de kleine meid maar komen.

10. SweetBlondy

3 mei 2013
    61
    0
    0
    Hey lieve mensjes,

Ik ben vandaag eindelijk een beetje soort van opgelucht ofzo...
    Vanmorgen is onze startecho geweest en mag woensdag beginnen met de Gonal F, van binnen zag het er allemaal goed uit! Er waren heel veel eiblaasjes te zien dus ik ga 100 eenheden spuiten, wat blijkbaar best weinig is? Maar omdat het zoveel eiblaasjes waren was dit waarschijnlijk genoeg... Nu is het een kwestie van wachten (of we dat nog niet genoeg doen XD) en volgende week woensdag mogen we weer langskomen :) spannend!!!

@Erminea ik moet zo lachen om je monster modus ik herken mezelf precies erin op het moment :p Ben benieuwd hoe het jou gegaan is vandaag!

@Meg WHoehoe leuk!!! Nu kun je pas echt gaan shoppen en de winkels leegkopen :D

11. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    @Sweetblondy,
    Woehie... wat gaaf dat er zoveel eiblaasjes zijn! Dat is echt een goed vooruitzicht. Gefeliciteerd meid!!!
    Dit goede nieuws geeft zeker weer een dosis hoop voor de toekomst!
    En wanneer verwachten ze nu ongeveer de punctie?

12. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier even een dipje jongens, sorry even geen vrolijke monstersokkenmodus bij mij.

Heb vanmorgen een echo gehad en die was goed, links 5 blaasjes van rond 14mm en rechts veel kleintjes maar die eierstok reageert niet lekker. Dus het kan best zijn dat ik met 5 eindig en dat viel me toch een beetje tegen (kan nog dat er meer gaan groeien hoor maar dat zien we woensdag dan heb ik weer een echo).

Verder gewoon slecht geslapen vannacht (zenuwen, ben laat thuis gekomen na een weekendje weg dus veel te druk in mijn hoofd om te slapen) en ik kom thuis en het is hier zo'n bende. Het hele huis moet eigenlijk nog schoon (VL is het hele weekend thuis geweest en die vertelde trots dat hij de leuning van de bank stofgezogen heeft) heel lief hoor maar doe dan ff de hele bank. Of neem eens een vensterbank af met een doekje.

Afijn het is hier een bende, en ik heb gewoon even geen energie meer...ben oververmoeid en zit hier de hele dag al te huilen omdat ik niet meer weet waar ik de energie vandaan moet halen. Moet nog dweilen, opruimen, afstoffen, badkamer en wc, hal moet nog en de keuken....argggg. Wou dat die mannen dat zelf eens zagen. Maar hij wilde nog wel even accentueren dat hij ook genoeg doet. Ik zit er gewoon even door jongens, sorry.

@sweetblondy, klinkt goed meis...spannend! Wanneer moet je weer?

13. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Ik weet niet wt normaal is aan eitjes Erminea. Maar ik hoop voor je dat de 5 eitjes woensdag op springen staan!
    En mannen.... Tja, het zijn mannen. Ze zien het vaak echt niet! Die van mij niet iig. Ik heb mijzelf aangeleerd dat als er iets gedaan moet worden in huis en ik heb een veel leukere optie omdat bijvoorbeeld een vriendin belt. Dan ga ik dat lekker doen 😁
    Maar ik snap je hoor! Niets zo vervelend als dat jij alles kan doen.
    Digi knuf!!!

14. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Sweetblondy wt een goed nieuws!!!

15. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Ach meis toch! Snap dat vijf niet het resultaat is waar je op hoopt. Hopelijk gaat rechts ook nog mee doen en kom je op een hoger aantal uit. De eitjes groeien nog wel twee dagen onder het genot van veel hormonen dus wie weet krijg je er nog een paar bij!

En het huishouden... laat lekker de boel de boel. En rust wat uit. Het minst belangrijke in het leven is schoonmaken! Zorg eerst maar voor jezelf en dan weer voor het huis.
    Misschien kunnen jullie een avond een uurtje vinden om samen door het huis heen te gaan. Kost het jou niet zoveel energie en weet VL ook weer even wat opruimen betekent ;)

16. xxlove06

xxlove06 Fanatiek lid

10 jun 2012
    1.137
    0
    36
    Welkom PapillonNoir!
    Groot gelijk dat jullie al op tijd naar de huisarts gestapt zijn, minder dat jullie ook zoveel moeite moeten doen voor een kindje, ik hoop dat er snel iets uit komt.

Erminea
    Ja soms ben je helaas gewoon anders als anders door al die hormonen, het is wat dat spul dat giert door je lijf. Ik ken mezelf soms ook helemaal niet terug, gelukkig kan ik het later toch wel inzien als ik dingen echt fout heb gedaan, dan krijg manlief altijd nog wat van me te goed hihi :p

Jeetje wat jammer van vandaag. Je had zoveel hoop en ik kan me heel goed voorstellen dat het dan allemaal even tegen valt.. vooral als je alles op alles zet. Ik weet ook niet wat normaal is, maar ik hoop ook echt voor je dat die andere 5 eitjes echt op een knallen komen en dat het genoeg is.

Dat je op bent en niet meer weet waar je, je energie vandaan moet halen dat ken ik helaas ook, heb het echt ook even een tijdje gehad. Wat voel je, je dan rot. Je wilt misschien zoveel doen en je hebt zoveel in je hoofd en dan werken mannen soms ook niet mee zoals je dat het liefst zou willen of dat ze eens mee voelde met ons.. Probeer ondanks dat zoveel mogelijk leuke dingen te doen met elkaar ik hoop dat je daar nog een beetje energie voor hebt.. en we gaan voor goed nieuws en goede eitjes woensdag!

Meg
    Wauw wat leuk nieuws een jochie!
    Nu maar mooie blauwe spulletjes kopen hihi :D

Roxannuh
    oooh wat lekker dat shoppen voor je kleintje! Wat zou ik dat ook zo graag willen doen maar het zal vast nog wel komen (hoop ik ;)
    ) Elke keer als ik bij ons in de stad langs de prenatal loop doet me het van binnen heel zeer, maar ook die drang is soms zo hoog om er eventjes naar binnen te stappen en even lekker te snuffelen daar :)

Sweetblondy
    Wat fijn dat alles goed was bij de startecho en je nu kunt gaat beginnen, spannend he! Maar eindelijk is het zo ver, ik hoop dat er snel mooi nieuws uit mag komen :)

Hier
    Nog 2 dagen voor de test datum (woensdag)
    Ik heb een gevoel dat dit ook een verloren kans is en dat het weer niet gelukt is, ergens voel ik het gewoon!
    Ik heb al een aantal keer van die menstruatie-achtige krampen gevoeld en meestal is het geen goed teken, maar een teken van dat de menstruatie er weer gaat aankomen.. ik weet dat ik nog even hoop moet houden, maar die heb ik soms echt niet meer en ik baal er zo van, hoe kan het nu toch weer mis gegaan zijn??
    Ben bang dat ik straks net als de andere dames ook op ivf of icsi uit kom, mijn man is verschrikkelijk bang ervoor. We wachten de 2 daagjes nog even af, maar ik denk dat we woensdag wel kunnen bellen naar het zh.

17. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    En toch blijf ik duimen love06!!! Ik gun het je zo!!

18. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

@ erminea owww balen meid dat het er maar zo weinig zijn! Maar probeer hoop te houden dat het er nog meer kunnen worden. Ik weet niet wat normaal is hoeveel ze meestal ongeveer wegnemen!

@ love toch blijven we duimen. Je weet maar nooit he. Ik had ook niet gedacht dat het raak was maar was wel zo ;) je weet maar nooit.

jaaa zo leuk spulletjes kopen. Voor jou komt dit ook nog wel ;) dat weet ik zeker!

19. SweetBlondy

3 mei 2013
    61
    0
    0
    @erminea hej meis, hele grote digitale knuffel van mij voor jou! en beetje balen van je echo :( hopelijk gaat de andere kant ook nog gezellig meedoen, zodat ze er genoeg eitjes uit kunnen halen, maar komt goed meis! En mannen... zucht, heel begrijpelijk dat je nu ff eigenlijk geen zin hebt om te poetsen en dat VL niet verder komt dan de bank... Laat de boel ff lekker de boel en denk eerst even aan jezelf, dat is belangrijker nu!
    Ik moet volgende week woensdag terug ;)

@xxlove06 meis, we blijven nog even voor je duimen! Wie weet is het deze keer toch anders! Laten we het hopen.

20. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Goedemorgen dames!

@love,
    heb je al getest? Of had je voorgegevoel gelijk?
    De stap naar ivf lijkt me ook ontzettend eng. De plus is wel dat de slagingskansen veel groter zijn dan met IUI. Wat vind je man het engste aan IVF?

@erminea,
    Veel succes vandaag! Ik ga voor je duimen dat er meer eitjes zijn gegroeid!!

Deel Deze Pagina