doorverwijzing van de huisarts gekregen, wat kunnen we verwachten

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door junibloem, 30 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    :)Ik. Vind het ook fijn om met meiden te praten die in het zelfde schuitje zitten:)
    Zijn er bij jullie mensen die weten dat jullie voor onderzoek gaan?
    Wij hebben het mijn ouders vertelt dat we bij de ha geweest waren, de dag er na. En de dag na het bezoek aan de gyn heb ik mijn broer en zus gebeld. Twee collega's weten het en mijn beste vriendinnetje.
    Oh, en mijn baas..... Was niet de bedoeling maar ik kwam donderdag op mijn werk, net mega ongesteld geworden met alle lichamelijke klachten van dien, en zo emo als wat na dinsdag, ziet hij me binnen komen en zegt " wat loop jij zwaar meis, gaat het wel goed met je? Zo kan ik je niet" pffff foute vraaaaag boehoe.... Daar kwamen de tranen....:) hij schrok zich rot haha vroeg of ik er over wilde praten maar ik heb gezegd dat ik dat later wel wilde dus hij gaf me de ruimte en heeft me naar huis gestuurd. Super lief, heb maandag met hem gepraat.

2. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Gelukkig dat het dan 'maar' vier weken zijn. Wachten duurt lang maar we moeten allemaal maar aan het resultaat denken. Je hebt er iig alles aan gedaan om het wachten zo kort mogelijk te maken ;)
    Fijn dat mensen het weten. Ik zal het ook niet snel aan mijn baas vertellen maar als de situatie er naar is... ach waarom niet. Het is ook fijn om een beetje begrip terug te krijgen. En het is ook wel handig als je weer naar het ziekenhuis moet.

Wij hebben het na de eerste afspraak in het ziekenhuis aan iedereen verteld. Erg fijn om te doen... mensen kunnen er zo weinig op zeggen behalve 'ontzettend vervelend'. Maar het lucht wel op om je verhaal te kunnen delen. Kreeg vandaag ook lieve berichtjes om me succes te wensen.

Je bent al een week in een nieuwe ronde... geloof je er nog een beetje in dat het deze ronde misschien wel raak kan zijn?

3. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Gelukkig heb ik wel een super lieve meelevende baas dus dat is fijn...

wachten.... waar een potje huilen al goed voor kan zijn....;)
    het blijft lang natuurlijk....
    ik wil gewoon weten waar we aan toe zijn.... we hebben voor dat we naar de ha gingen uitvoerig besproken wat we wel en niet willen, we hebben al een prachtige dochter die het super goed doet en waar we helemaal trots op zijn, we zijn met ons drietjes helemaal happy, moeten we dan wel tot het uiterste willen gaan voor nog een kindje??
    Nu moeten we eerst weer afwachten wat hier uit komt....
    Als we nu voor ons eerste kindje zouden gaan zouden we alles aangrijpen om een kindje te mogen en kunnen krijgen, maar kunnen we het nu nog aan om eventueel door die molen te gaan? we zijn beide 38, niet de jongste.... wat zijn alle risoco's die er bij komen kijken....? wat gaat dit alles met ons doen.... met ons als gezin.... we willen wat we hebben niet op het spel zeten... rust voor ons meisje houden, we hebben de laatste jaren al zo veel onrust gehad...
    moeten we ons er misschien bij neer gaan leggen dat het niet meer gaat gebeuren, en is dat dan onze eigen keus of kan het gewoonweg niet meer....
    ik wil antwoorden...... en ben bang voor alle onrust,verdriet en toestanden die het met zich mee zal brengen....
    het ene moment ben ik er heel nuchter onder, we hebben een prachtig kind, en we moeten misschien tevreden zijn met wat we hebben.... het andere moment zit ik vol emotie en zit ik te snotteren bij het idee dat het misschien niet meer kan....

of ik er in geloof dat het deze ronde raak kan zijn....het is zo dubbel.... aan de ene kant hebben we zoiets van "als we ons best niet doen is er zeker geen kans"....als er echt vocht uit mijn eileider lekt is er ook geen kans.... maar dat weten we niet dus mogen we de kans niet laten liggen.... toch?

Ik denk dat ik vooral af wil van alle onzekerheid.....

4. Lm13

Lm13 Lid

2 okt 2013
    46
    0
    0
    wondertje in de maak :)
    utrecht
    wij 1,5 jaar bezig 17 okt eerste keer ziekenhuis heel benieuwd man traag zaad bij mij tot nu toe alles goed.

5. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Lm13, is bij jullie het zaadonderzoek door de huisarts gedaan?
    Spannend de 17e......

6. Lm13

Lm13 Lid

2 okt 2013
    46
    0
    0
    utrecht
    huggybird,

ja bloedonderzoek bij mij en zaadonderzoek voor mn vriend dokter deed voorwerk.
    Schildklier en chlamydia.
    Nu ziekenhuis omdat mn vriend te traag zaad heeft en we al 1,5 jaar bezig zijn.
    Iedere x teleurstelling als ik ongesteld word :( en je word onzeker.

7. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ellendig he? Hier ook hoor, elke keer met tempen en ovulatietesten in de weer en dan zeggen we, "als het nou niet raak is weet ik het ook niet meer.... Volgens ovu en temp hebben we het goed gedaan..... En dan.....temp daalt en.....Weer die %&>^}”±»÷ menstruatie:x
    Enorm frustrerend......
    En om ons heen..... Oeps zwanger.... De eerste ronde raak, goed he van ons:$:x .
    Echt de een na de ander...... En ik gun het iedereen hoor en het gaat ook niet om de boodschap, maar het is zo ellendig om die triomfantelijke toon aan te moeten horen....
    Ze weten denk ik niet dat dat echt naar is voor mensen waarbij het niet zo snel wil lukken..... En dan mag ik misschien niet eens klagen met ons lieve grietje.....

8. Lm13

Lm13 Lid

2 okt 2013
    46
    0
    0
    utrecht
    ja joh 1,5 jaar lang tempen ovutesten.
    alles goed om de dag werk aan de winkel :)
    cyclus bijhouden foliumzuur ect...
    Ja erg he bij ons ook hoor leven niet op orde net gestopt onverwachts pff drama. Soms is het niet te bevatten.
    mensen denken dat het iets heel normaal is wat zo even gebeurd.
    Wij krijgen ook steeds vaker de vraag al aan het oefenen of schiet eens raak denk ik hallo jullie moesten eens weten haha.

9. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Hier vragen mensen ook zo maar of er nog een tweede komt, ik vind het nogal een vraag eigenlijk.....
    Als mensen mij nou heel goed kennen oke, maar bijna vreemden, niet eens kennissen zeg maar. Gaat ze toch ergens niets aan.....
    En wat zeg je dan?

10. Lm13

Lm13 Lid

2 okt 2013
    46
    0
    0
    utrecht
    ik zou zeggen wie weet in de toekomst we zien het wel :)

11. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Zoiets mompel ik ook altijd, maar voor mijn gevoel klinkt het zo slapjes.... Hihi

12. Liesie

Liesie Lid

26 jan 2013
    24
    0
    0
    Ter info. Voor de meiden die in een soort zelfde schuitje zitten.
    Vandaag ook de uitslag gehad van bloedonderzoek en zaadonderzoek. Alles was goed! Ben echt wel opgelucht.
    Aangezien ze geen aanleiding hebben tot verder onderzoek mogen we het nog een jaar proberen... Toen ik wat moeilijk ging kijken zei ze dat we ook na een half jaar terug mocht komen. Hoop zo dat dit niet nodig is!
    Ze hebben onze kans op zwangerschap in het komende jaar berekend op 43%. Daar gaan we dan maar voor.
    Verder heb ik nog gevraagd naar een mogelijkheid tot een te zuur milieu, samenlevingstest etc. De uitslagen van zo'n test en behandelingen ( spoelingen) zijn wat dubieus. Niet evidence based. Dus dit raadde ze me niet aan. Helpt niet mee in de spontaniteit, zei ze... De spontaniteit is soms al wat ver te zoeken,haha. Maar goed, ben erg blij dat er op dit moment geen verdere onderzoeken nodig zijn. Lijkt me heel zwaar om echt in de mmm te zitten. Petje af voor deze dames ( en heren!).
    We hebben nu een volgende afspraak staan op 2 april 2014 en hoop zo dat ik dit binnenkort mag gaan afzeggen!
    Iedereen veel succes en sterkte!

13. junibloem

junibloem Lid

30 sep 2013
    34
    0
    0
    Fijn liesie dat alles goed is bij jullie, hoop ook voor je dat je de afspraak kan afzeggen.

Ik ben altijd heel open over onze kinderwens geweest, dus mensen gaan der vanzelf naar vragen hoe het zit.
    Ook over mijn 2 miskramen ben ik open geweest, ben nogal een prater, vond het fijn om het van me af te praten, heeft me erg geholpen.

14. Lm13

Lm13 Lid

2 okt 2013
    46
    0
    0
    utrecht
    huggybird, ja dat heb ik ook hoor het is niet echt een antwoord.
    En als ik het iedereen vertel krijg ik iedere x de vraag en en? nou dan barst ik in huilen uit :(
    Liesie wat goed en wat een opluchting wel fijn dat jullie wel over half jaar terug mogen maar hopelijk mag je die afzeggen 43% is goed probeer daar aan vast te houden en toch positief te blijven en ja half jaar jeetje dat klinkt ver weg maar ga er weer positief in :) ik ga duimen voor iedereen.
    Junibloem snap jou wel hoor maar wil niet teveel de vragen krijgen en en? hoe zit het nu. maar jeetje 2 miskramen :( ik ook ben je nu miss zwanger? of al mooi wondertje?

15. junibloem

junibloem Lid

30 sep 2013
    34
    0
    0
    Lm13 ooh jij ook 2 miskramen hoever was jij? Bij mij ongeveer met 5 weken en de andere 1 dag na nod, dus allemaal erg pril...

We gaan voor ons 1e kindje, zit nu ongeveer 9 dagen voor nod dus nog even afwachten .:(
    En jij?

16. junibloem

junibloem Lid

30 sep 2013
    34
    0
    0
    Ooh zie nu 2 dagen voor nod bij jou, spannend altijd he die laatste dagen....
    Al een test gedaan?

17. Lm13

Lm13 Lid

2 okt 2013
    46
    0
    0
    utrecht
    @junibloem,

ja eerste x 3 maanden 2e x 7 weken.
    wij ook eerste kindje maar na 1,5 word je zo onzeker.
    iedere maand weer een teleurstelling :(
    spannend.
    Nou voel alles al wat ik normaal voel als ik ongesteld word helaas.
    Durf er ook niet meer vanuit te gaan.
    Heb nu zoiets 17 okt ziekenhuis kijken wat ze te vertellen hebben en aan optie's maar had dit echt nooit verwacht.
    om ons heen raakt iedereen zo zwanger 1 maand na de pil al of mensen met leven niet op orden :( best frustrerend :(

Zijn jullie al in ziekenhuis geweest?

18. junibloem

junibloem Lid

30 sep 2013
    34
    0
    0
    Jeetje heftig, zeker als je al wat langer zwanger was, wel een plekje kunnen geven,?
    snap heel goed dat je onzeker word ervan.
    Ook om ons heen mensen die zo zwanger worden, ben echt blij voor ze, geniet ook van de kleine kindjes om me heen, maar gun het ons ook zo :)

Wij gaan maandag naar het ziekenhuis voor het eerst, kijk er best naar uit eigenlijk, fijn dat iemand naar me gaat kijken, me vriend is al getest en dat was goed..

Balen dat je waarschijnlijk ongi gaat worden...

19. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Hoi meiden wat vervelend dat het bij jullie allemaal niet wil lukken!
    Bij ons helaas ook niet. Zijn nu voor mijn gevoel al zo lang bezig voor nummer 2. Als het deze cyclus niet lukt mogen we van de ha naar het ziekenhuis.
    Ha heeft bij mij al hormonen en schildklier getest. Beide waren gelukkig goed. Ik wordt er zo langzamerhand een beetje gefrustreerd van. Nummer 1 was hier ook in de eerste ronde raak. Dus nu duurt het zooooo lang...
    Hoe snel konden jullie voor de eerste afspraak terecht?

20. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Hoi karakter, ik ben 14 augustus bij de ha geweest en kon pas 24 september bij de gyn terecht..... En pas 29 oktober voor de tweede echo...... Het is lang wachten allemaal..... Daar uit blijkt maar dat we niet de enige zijn.... Weet niet naar welk ziekenhuis je gaat natuurlijk, misschien gaat het bij jullie wel sneller.

Deel Deze Pagina