doorverwijzing van de huisarts gekregen, wat kunnen we verwachten

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door junibloem, 30 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

Ja dan zou ik het ook wel weten :p
    zou zelf ook niet een week langer willen wachten, moest zelf nu 1,5 week wachten.
    eerste datum wat ze zijn was 29.okt om 09.00: jaaa doe maar haha:p
    dacht regel wel wat op het werk ga niet nog langer wachten.

2. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Gelijk heb je!
    Ik ben op dinsdag vrij dus dat scheelt.

3. roxannekuh

Heb morgen ook vrij gelukkig!
    De dag erna heb ik het meteen doorgegeven aan mijn leidinggevende ze heeft meteen vrij voor me opgeschreven.
    Het rooster was toch nog niet gemaakt dus dat scheelde alweer.

4. Rombely

Rombely Niet meer actief

Ik heb de vragenlijst opgestuurd en toen belde ze meteen voor een afspraak (1 nov om 8.45 was ook de eerste mogelijkheid :)), is bij de assistente en die gaat vanalles uitleggen en vertellen welke onderzoeken we krijgen. Doordat we de lijst al hebben ingevuld zijn we al besproken in het team en is er overlegd wat ze verder van ons willen weten. Na de onderzoeken komt er een afspraak met de arts en die heeft dan de uitslagen.
    Ik ga erheen omdat we inmiddels een jaar bezig zijn en de ha niks meer kon bedenken waarom het niet zou lukken of we iets anders zouden moeten doen (en ik ben 32, dus als we eventueel een derde willen zouden we nu niet meer te lang moeten wachten, voor het ideaal plaatje natuurlijk).

Jullie krijgen allebei uitslagen van zaad en bloed en huggybird jij krijgt nog een echo toch?

5. roxannekuh

Ohhh klopt ja weet het alweer!
    Jij was diegene die inderdaad eerst de vragenlijst moest opsturen en dan de afspraak pas kreeg en ik moet de vragenlijst morgen meenemen!
    Wel fijn dat ze bij jou van te voren al kijken wat een oplossing zou kunnen zijn, maar jij moet nog onderzoeken laten doen die ik waarschijnlijk de vorige keer heb gehad bij de gynaecoloog!
    Ik heb 1,5 maand terug telefonisch de uitslag van het bloedonderzoek gehad en van daaruit ben ik doorverwezen naar de fertiliteitsarts.
    Zaad onderzoek zal miss na morgen moeten denk ik.
    Elk ziekenhuis zal zijn eigen volgorde hebben denk ik dat ze alles doen.

6. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Dat schiet lekker op!

Ja wij hebben uitslagen van zaad en bloed een de echo om te kijken of het vocht er nog zit dat de vorige keer gezien is.....

7. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    hyggybird: mijn duimen draaien morgen voor jou dat het vocht weg is, en hopelijk goede resultaten voor de rest!

roxannekuh: ook veel succes morgen!

Ok nu ben ik weg (vandaar korte reactie) sorry als ik iemand ben vergeten maar 'k ga weer gaan spinnen :D

8. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Dank je bengelke.
    Spinze!

9. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Roxannekuh en huggybird heel veel succes morgen!!!

10. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Dank je wel!

11. roxannekuh

Dankjewel!!

12. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Succes dames!!
    Ik ga duimen voor een goede uitslag!!

13. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Dank je wel!

Ik ben een beetje onrustig...... Ga maar sporten denk ik.....

14. roxannekuh

Zo ben terug!
    hij had me uitgelegd wat pcos nu precies inhield en wat er met je eitjes dan gebeurd of juist niet.
    mijn vriend moet binnen nu en 2 weken zijn zaad inleveren.
    en als ik ongesteld word die dag moet ik even bellen dan moet ik een afspraak maken voor een echo. gaan ze kijken wat mijn eitjes nu precies doen.
    en erna als alles goed is zal ik clomid krijgen.
    de gynaecoloog had zoiets we kijken eerst het zaad na en dan beginnen we met de tabletten want mocht het bij je vriend niet in orde zijn moeten we iets anders doen anders hebben de tabletten geen zin.
    mijn bloeddruk was nu wat hoog dus mag deze week bij de huisarts ff opnieuw laten meten, maar kon door de spanning zijn zeiden ze al.
    dus hoop dat ik ook snel ongesteld word dat ik dan eventueel met de tabletten kan starten!
    Mijn vriend brengt volgende week zijn zaad kon ook maar op 2 dagen en deze week gaat helaas niet lukken.
    weet niet hoelang je op de uitslag daarvan moet wachten, hij zou deze telefonisch krijgen.

15. roxannekuh

ohja en hij zei nog dat ik waarschijnlijk al die tijd ook geen eisprong gehad zou kunnen hebben. als het zolang duurt steeds heb je meestal geen eisprong. dus dan kan het inderdaad wel eens lang duren voor ik zwanger ben zonder hulp.
    mijn LH hormoon was te hoog is normaal rond de 5 en bij mij 13,4.
    maar is niks ernstigs zij hij.

16. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Fijn zeg dat er meteen van alles gaat gebeuren.
    Volgens mij is de uitslag van het zaad binnen een uur bekend in principe, het moet binnen een uur na zaadlozing bekeken worden dus dan is het ook snel bekend. Dat zei de gyn vorige keer. Alleen voor het bij de arts is die jullie de uitslag geeft duurt dan weer een dag of twee ofzo.

Wat gebeurt er dan met je eitje ,of niet, bij pcos?

17. roxannekuh

Binnen 2 uur moet het zaad op de afdeling zijn staat bij ons op het formulier.
    hoe hij het vertelde is dat er meerdere eitjes vrijkomen maar niet 1 er echt uitspringt tot een eisprong. ze blijven bij elkaar zitten. dus je hebt dan niet een eitje wat springt en dan bevrucht kan worden. hij vertelde het met een verhaal over wielrenners haha was wel leuk maar snapte het wel :p
    maar wel snel als je al zo snel de uitslag krijgt, hij zou als hij het gaat inleveren meteen een afspraak moeten maken zei de gynaecoloog. ben eens benieuwd hoop dat alles goed is, maar denk het wel.
    Ben straks eens benieuwd bij jou, krijg jij je uitslag en de echo hoop dat het vocht weg of een stuk minder is.

18. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Haha fijn als ze zo.goed uitleg geven!
    Ben ook benieuwd vanmiddag..... Heb er hoofdpijn van.....:p

19. roxannekuh

Ja dat is wel fijn!
    Maakt niet uit hoe als je het maar snapt :p
    ahahah ja denk ik. nog 2 uurtjes dan weet je iets :D

20. xxlove06

xxlove06 Fanatiek lid

10 jun 2012
    1.137
    0
    36
    @Roxannekuh: Wat fijn dat er gelukkig niet iets ernstig met jullie aan de hand is maar dat het misschien dingen zijn wat opgelost kunnen worden.
    Clomid slik ik ook om de eitjes aan de gang te krijgen (ik had geen eispong) en de uitslag van het zaad kun je gelijk de volgende dag al over bellen, dat kunnen wij altijd wel.
    Hoop voor jullie dat het zaad ook goed mag zijn :)

@Huggybird: Succes hoor! Hoop echt dat bij jullie alles goed mag zijn met de uitslagen!!

Hier: De gynaecoloog opgebeld en een afpsraak gemaakt. Bah wat had ik een vreselijk brok in me keel toen ik die afspraak maakte. Zo ontzettend definitief en zo raar van binnen.. dit wil je gewoon absoluut niet, maar goed als er geen weg meer is om het natuurlijk zwanger te worden dan moet het maar zo. Ik zeg wel altijd ik heb er alles voor over om een heel mooi kindje te mogen krijgen dus dan ga ik er ook echt voor ;)!
    20 december is de afspraak (soort van intake) Kon al 2 datums eerder maar helaas had ik net op die 2 datums cursus, vandaar dat we het pas achter in december hebben.

Vandaag trouwens ook 1 dag overtijd. Normaal zit ik altijd echt standaard aan een cyclus van 30 of 31, maar vandaag dag 32 en nog geen ongi. Heb nog niet echt voorteken gehad en ben dus echt heel benieuwd. Maar ik blijf gewoon afwachten
    ;)

Deel Deze Pagina