Welkom! Je mag zeker gezellig met ons mee kletsen! Voor mij was de keus niet moeilijk ben dan nog wel pas 25 maar toch had zelf het idee er klopt iets niet en dat wilde ik ook weten en niet een jaar wachten. toen ik doorgestuurd werd was ik pas een half jaartje bezig. uit de onderzoeken bleek dat ik pcos heb. nu heb ik dinsdag een afspraak bij de fertiliteitsarts gehad en hij zei al dat ik waarschijnlijk in die 8 maanden geen eisprong heb gehad dus ben zelf wel blij dat ik doorgegaan ben. maar snap je wel liever word je op de natuurlijke manier zwanger zonder dat je allemaal onderzoeken moet doen en steeds naar het ziekenhuis moet. Je moet zelf kijken wat je zelf het fijnste vind. Zelf zou ik me door laten verwijzen maar dat is jou eigen keuze was je moet maken.
Welkom erminea, balen dat jullie ook al zo lang bezig zijn..... Moeilijk om te beslissen of je wel of niet door wil naar de gyn.... Volg je gevoel....
welkom erminea! Is niet makkelijk hé, ik zelf ben net 30 geworden en wou zo graag voor mijn 30e zwanger worden, heb nu ook het gevoel dat mijn klokje tikt en elke maand een maand verloren is, ik zou me laten doorverwijzen als ik jou was. Je kan altijd eens horen wat de opties zijn, daar doe je niet verkeerd mee, je kan dan nog altijd zeggen dat je wilt wachten of niet.
Dank allemaal voor het warme welkom! Ik zie ook wel erg op tegen al die onderzoeken moet ik eerlijk zijn. Ik ben gewoon niet zo'n held. Maar het blijft raar want ik heb een prima cyclus en het zaadonderzoek was goed (50%). Maar zonder mmm hadden we dit jaar 37% kans op een zwangerschap. En echt hoog vind ik dat niet. Het enige waar ik wel last van heb is dat ik maar 1 tot 2 dagen ongesteld ben. En ergens ben ik bang dat ik misschien asherman heb. Ben blij dat ik mee mag kletsen!
Lief dat jullie voor me duimen!! Hier vanmorgen weer een test gedaan met ochtend urine, maar helaas weer negatief. Ik snap er niks van de buikkrampen blijven maar, gespannen borsten maar mijn menstruatie blijft uit heel raar.. ik wacht dan nu maar af maar voel me er toch behoorlijk klote onder weer een dikke teleurstelling! Spannend dames ik duim ook voor julie
Welkom erminea! Wat balen dat het bij jullie het zwanger worden ook niet succesvol is. Ook ik zal een gesprek aangaan met de gynaecoloog. Wellicht kunnen ze je eileiders doorspuiten zodat je zeker weet dat daar geen blokkade zit. @love, wat frustrerend dat je testen nog steeds wit zijn. Er zijn vrouwen die heel laat pas positief testen. Alles is nog mogelijk, geef het nog niet op hè. @bengelke, ik wilde ook graag voor of op mijn 30ste moeder worden. Zwanger worden kan nog... maar moeder worden ga ik niet meer redden. Ik heb in mijn hoofd dat ik niet oud moeder wil worden. Mijn angst is dan ook dat we nog jaren moeten wachten op een kindje... Of dat het helemaal niet lukt Ik ben al aan het stressen voor mijn operatie. Aahhh! En het is pas donderdag hahah. Vind het zo eng :S Ik probeer me steeds te bedenken dat het voor de artsen echt een operatie van niets is. Ben bang voor de uitslag... heb al 101 scenario's bedacht... de een nog erger dan de ander. Ook ben ik bang om missellijk te worden van de narcose en dat ik moet overgeven. Heb echt een enorme fobie! Ook andere mensen die overgeven trek ik niet dus neem een iPod mee en heb aan ML gevraagd of hij het gordijn wil dichttrekken als ik op de zaal lig Ze stoppen iig een middeltje in mijn infuus wat de misselijkheid moet tegen gaan. Ben zo blij als het volgende week zaterdag is!!
@meg ja ik neig er ook wel naar hoor om toch te gaan. Ik heb er vandaag over nagedacht en ik denk dat ik gewoon kerst en nieuwjaar nog 'uit zit' en in het nieuwe jaar de mmm maar in ga. Die twee maandjes tellen ook niet zo zwaar. En dan maar vol goede moed er tegen aan. Moeilijk hoor dat iets wat je zo graag wilt zo lang op zich kan laten wachten. Al had ik vroeger eigenlijk nooit gedacht dat ik kinderen zou willen. Klinkt spannend die operatie, wat gaan ze precies doen? (ik heb niet alles terug gelezen).
@xxlove06: Jammer meisje, wie weet is je ei wel wat later geweest of zo, ik blijf hier nog duimen voor jou! @meg: Ja een operatie blijft een operatie hé, voor de dokters iets van niets, maar je wordt toch in slaap gedaan hé, is wel eng, maar dat komt allemaal wel goed!
@ love: wie weet is inderdaad je ei nu later geweest wat iemand hier boven al zei. maar sommige vrouwen testen ook later pas positief! dus er is nog steeds een kans zolang je niet ongesteld geworden bent! maar is inderdaad wel vervelend als je verder altijd netjes ongesteld bent en nu 4 dagen overtijd met een negatieve test dat je wel heel erg teleurgesteld bent dat zou ik ook hebben. maar er is nog hoop @ bengelke: spannend zo een operatie! maar gelukkig word je onder narcose gebracht en merk je er niks van. zou het zelf ook wel eng vinden ondanks je er niks van merkt dat je toch niet weet wat ze doen of wat gebeurd. maar we duimen dat alles goed komt! en dat de uitslag goed is! hopen dat middeltje tegen misselijkheid ook werkt wel vervelend als je erna zo misselijk bent!
Oh meg, spannend hé???? Is dit de eerste keer dat je geopereerd wordt? Ik ben een keer aan mijn schouder geopereerd en toen ben ik totaal niet misselijk geweest, is me echt heel erg mee gevallen. Maar vannde week overviel me opeens het idee dat je buik wel even iets heel anders is dan een schouder Maar goed..... Het moet gebeuren dus ik ga proberen het straks over me heen te laten komen..... Heb er toch geen invloed op en mezelf bang maken helpt niet.... Maar ik denk ook steeds.... Wat zit er nog als ik weer wakker ben... Wat haalt ze eventueel weg...... Raar idee dat je dat niet van tevoren weet..... Ik snap wel dat als je een overgeef fobie hebt dat dat het nog weer lastiger maakt..... Sterkte meis!!
Bedankt dames voor de opbeurende woorden. @erminea, ze gaan in mijn buik kijken of er verklevingen zitten. Vanwege mijn geknapte blindedarm is die kans volgens mij wel groot. Mijn gynaecoloog zoog wat lucht in toen ik het haar vertelde. Ze wil me niet eerst een HSG geven. Dat doen ze namelijk ook tijdens de kijkoperatie, dus nu heb ik twee in een. Vanwege de tijd ben ik hier mee akkoord gegaan. Al had ik liever alleen de HSG gehad @huggybird, hoe gaat het bij jou? Zie jij al op tegen de operatie?
Meg, ik vind het heel spannend..... Maar aan de andere kant wil ik heel erg graag duidelijkheid en dit is de enige manier om dat te krijgen.... Daar houdt ik me maar aan vast... Het scheelt dat er bij mij nog geen datum is.... Tegen de tijd dat ik nog maar 5dagen hoef te wachten krijg ik zeker ook de kriebels..... Heb nog wel een vraagje, heb jij voor de operatie nog met de arts besproken wat ze eventueel wel en niet mogen weg halen? Wij hebben dat 12 november en ik heb zo het idee dat hier een afspraak voor is gepland omdat de kans met die cyste en dat vocht toch wel heel groot is dát ze wat weg moet halen...... Dat heeft ze zo niet gezegd hoor maar dat vermoeden heb ik..... Anders hoeft zo'n gesprek niet plaats te vinden lijkt mij..... Of het is gewoon de procedure....
Ik heb geen gesprek ervoor gehad over wat ze gaan doen. Ik denk omdat mijn echo niets liet zien en dat jij dat wel krijgt omdat ze het vocht hebben gezien. Iets anders kan ik niet bedenken... vooral omdat we in hetzelfde ziekenhuis zitten :S Misschien moet je het positief bekijken, als er iets gevonden gaat worden lossen ze het meteen op. Niets lijkt me vervelender dan straks nog een keer een operatie te moeten ondergaan.
Daarom vroeg ik het aan jou, zelfde ziekenhuis wellicht de zelfde procedures. Het zal idd zijn omdat er bij mij van alles te zien is, logisch ook natuurlijk. Neeeee zeker liever geen tweede operatie, 1 is meer dan genoeg. Ben ook blij met het gesprek hoor, al is en blijft het wel lastig dat ik straks de operatie in ga en niet weet wat ze precies gaan doen... Wat heb ik er nog zitten als ik weer wakker ben...... Heb geen duidelijkheid over hoe lang het herstel zal duren... Kan 1 tot wel 3 weken zijn.... Wel handig om te weten ivm mijn dochter.... Zal de operatie vlak voor de kerstvakantie zijn.... Is eigenlijk lastig met opvang dan is mijn dochter hele dagen thuis..... Dan denk ik daar.over na.... En dan denk ik meteen... Loslaten huggybird........ Heeft geen zin om over te piekeren, helpt toch niets...... Het komt wel goed met alle hulp die we nu al aangeboden hebben gekregen..... Zijn zo veel lieve mensen om ons heen!!
@Meg: Ja kan me goed voorstellen dat je zo zenuwachtig bent voor de operatie. Ik weet nog heel goed dat ik 2 jaar geleden onder narcose moest voor 3 verstandkiezen verwijderen... oohh wat was ik zenuwachtig.. dat gevoel wat je hebt is zo rot en je gaat idd van alles in de hoofd halen heel vervelend. Ik ben ook een rustgevend middel toen gehad gelukkig hielp dat echt maar ik werd er zo suf van dat ik veel dingen niet meer heb opgevangen daarvoor haha.. Ik duim echt voor je dat alles goed mag gaan!! Gaat manlief met je mee? Gisteren is de ongesteldheid doorgebroken. Ik werd wakker van de vreselijk buikpijn en toen wist ik al genoeg en ja hoor ongesteld en niet zo'n beetje ook! Jeetje wat balen & wat voel ik me rot gisteren lekker een mega potje lopen janken moest er gewoon weer uit!! Weer een ronde verder elke keer als ik weer ongesteld ben geworden geef ik de moed weer even op en denk ik '' zal ik ooit mama worden?? '' ''Zal ik ooit mijn man vader zien worden??'' nou en ga zo maar door, ik heb soms zoveel vragen waar ik geen antwoord op kan krijgen zo frusterend is dat We gaan nog voor 1 ronde onze laatste kans zonder medische hulp erbij hopelijk mag deze dan wel raak zijn, anders weet ik het niet meer...
love wat jammer! Zo overtijd gaan is echt niet goed voor je emoties hé, zo zitten stressen en dan uiteindelijk ongesteld worden. Het komt allemaal wel goed! Ooit zal je wel mamma worden maar het neemt alleen wat meer tijd in beslag . Zo hou ik mij toch een beetje positief...
Ach xxlove, wat balen zeg. Ga je nu maar lekkef focussen op je vakantie en daar van genieten! Ik snap heel goed dat de mmm niet leuk is, maar misschien heb je een beetje hulp gewoon nodig en is het dan heel snel raak. Hoop het zo voor je! Kop op meid!
Love het is inderdaad allemaal frustrerend! Vooral als je zoveel dagen over tijd bent en de andere keren niet dan heb je toch al veel hoop dat het deze keer raak is. Maar jullie worden wel papa en mama al duurt het wat langer en dadelijk met medische hulp mocht dat nodig zijn! Ik kreeg te horen dat ik sinds ik gestopt ben met de pil geen eisprong heb gehad omdat de cyclus steeds zolang was. Toen ik dat hoorde was ik toch heel blij dat ik na een half jaar als naar de huisarts gestapt was en niet tot een jaar gewacht had. Ben nu 8 maanden verder en ja dat is eigenlijk voor niks geweest achteraf gezien. Ben blij als ik dadelijk clomid krijg, al is dat niet wat je je van te voren van zwanger worden voor had gesteld. Misschien dadelijk als je naar de dokter gaat en dan misschien de oorzaak hoort waarom het steeds iet zo mocht zijn dan ben je wel opgelucht dan kunnen ze er wat aan doen en kan het snel gaan! hoop tuurlijk voor je dat komende ronde raak mag zijn dat het ziekenhuis niet nodig is.