doorverwijzing van de huisarts gekregen, wat kunnen we verwachten

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door junibloem, 30 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

@ huggybird fijn dat je het de komende weken zo druk hebt! dan gaat de tijd ook lekker snel om! En met kerst en oud op nieuw in het vooruitzicht is het alleen maar gezellig!

@ bengel oww meen je niet weer niet goed :( balen zeg! hoop dat ze de 20e meer voor je kunnen doen. zodat je weet wat ze precies gaan doen en dat je weet waar je aan toe bent! had zo gehoopt voor je dat het deze keer wel beter was!

@ lara oww wat een heftige tijd ook bij jullie :( is niet niks euthanasie, en dat vlak voor de feestdagen! wat kan het allemaal snel gaan! heel veel sterkte ermee!!

@love die huilbui maakt toch helemaal niet uit! kan soms ook wel eens even opluchten het er allemaal uit te gooien! snap je ook heel goed hoor. Zag vandaag ook alweer de 6e zwangerschap ofzo op facebook van mensen die ik ken. Dat is inderdaad echt niet leuk om te lezen als je het ook zo graag wil en het dan niet lukt om de een of ander reden! gelukkig heb je een lieve vriend die je ook zo steunt!

2. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij word je niet vergeten hier hoor :). Lekker van genieten meis!

3. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    @love Ook ik snap het hoor die huilbui, ik heb er het weekend net eentje op zitten (moest twee uur rijden naar mijn nichtje van 5 mnd) en het werd mij ook even te veel met de terugreis dus ben huilend terug gereden. Het is niet niks allemaal en je hebt er zo weinig grip op. En zeker als de rest van de wereld jou voorbij vliegt is het soms moeilijk om de moed er in te ouden. Dikke knuffel en kop op meis, wij broeden langer op onze kids dus die zijn vanzelfsprekend leuker dan die van hun :D.

@all Ik heb even een dipje, last van de winter denk ik en op mijn werk liep het even niet zo lekker. Ondertussen ook nog wat last van spanning omdat we dinsdag te horen krijgen of we definitief iui gaan doen (word nog 1 test gedaan). Maar ik denk dat dat wel goed komt. En volgens mij heb ik ook ergens een ziekte opgelopen (griep of verkoudheid).
    Ik kan het me ergens ook gewoon nog even niet voorstellen dat we hier een kans mee maken, het lijkt zo klein allemaal. Denk dat ik me dood zou schrikken als ik straks een keer zwanger mag zijn.

Dat wachten ook he...krijg er wat van...twee weken hier, twee weken daar, dan weer twee weken afwachten en dan nog twee weken voor je weer opnieuw mag en dan....

4. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    @erminea: Mijn duimen draaien voor jou dat je snel met een behandeling kan starten! Ik denk dat we straks beter met zen alle hier een potje samen kunnen huilen :D Had het daarstrak op men werk ook even moeilijk, was vlak na mijn telefoontje weer gaan werken, en een paar uur laten begon het nieuws pas echt aan te komen van het telefoontje, ik heb op mijn tanden zitten bijten om geen traantjes te laten op men werk... Nu spinning se, kan ik me eens goed afreageren ;) En dat doodschrikken dat ga ik ook hebben, als ik ooit zwanger ben denk ik, ik denk niet dat ik het dan zou kunnen geloven ik kan het voor het moment gewoon niet meer geloven dat die droom ooit mag uitkomen (sorry ben misschien beetje pessimist maar zo voel ik mij voor de moment)

5. xxlove06

xxlove06 Fanatiek lid

10 jun 2012
    1.137
    0
    36
    Dankjewel meiden voor jullie lieve woorden, doet me goed en vooral om soms ook even je hart te luchten dat lucht soms zo erg op, net als die fikse huilbuien soms. Het moet af en toe gewoon even, maarja daar zijn we ook vrouwen voor met al onze hormonen hihi..

Bengelke
    Aaah jeetje, wat ontzetten k*t, had zo gehoopt voor jullie dat het iets beter mocht zijn als de vorige keer. Dan vaart soms echt even de hoop weg, maar niet opgeven hoor. Wie weet kunnen jullie het ook met behulp van goede hulp ook al is dit soms niet fijn..

Meg
    Veel plezier in engeland!! Even lekker genieten!!

Erminea
    Ja dat heb ik ook wel eens vaak ja. In de auto kom je weer van een feestje op iets dan heb ik er het ook altijd even niet meer naar staan en kan ik huilen. Gelukkig gaat het daarna wel weer... Haha ik hoop het dan onze kinderen dan spontaan leuker worden hahah :D

Hier
    Vanmiddag heerlijk met manlief geshopt, wat is dat fijn als je even uit de sleur wilt komen zeg. Was erg gezellig doet me erg goed. Voel me al weer stukken beter :) We zijn voor de winter weer goed voorzien en de knip is weer lekker leeg gekocht hahah.. :p
    Morgen op kraamvisite bij een oud-klasgenootje van mij. Vandaag de prenatal ook even in geweest om te kijken naar een kado voor hun. Jeetje moest wel even een aantal keer slikken om de brok in de keel weg te krijgen best even moeilijk als je alles ziet hangen.. je wilt het zo graag allemaal voor je eigen kleintje kopen, maar helaas dat kan nog niet..hopelijk mag ons moment gauw komen :) Morgen maar even slikken en groot houden, maar het is wel weer even gezellig.

6. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    @love: Ja die hormomen haha. Zo eens een gezellig namiddagje kan wel eens deugd doen hé?

Wij hebben hier gisteren eens een nogal pijnlijk gesprek gehad toen ik vertelde dat zijn zaad weer hetzelfde was. Ik hoop dat ik jullie nu niet verkeerd overkom, maar ik heb van in het begin dat ik mijn vriend ken gezegd tegen hem: Ik wil kinderen ik heb hier nog jongens voor afgewezen die er geen wilden, als je bij mij blijft dan dan moet je kinderen willen, of anders mag je altijd weg bij mij.
    We hebben het hier gisteren nog eens over gehad, hij zij, dat als ze bij hem echt niets meer vinden, hij wilt echt geen donor, of adopteren of zo, en het gaat gewoon niet meer, als we zo ver komen wilt hij mij niet tegenhouden in mijn droom, en hij vind dat ik daar eens over moet nadenken wat ik dan wil, bij hem blijven of weggaan (pff dit doet mij zo veel pijn om dit te schrijven). Ik heb tegen hem gezegd dat ik liever nog niet zo ver wil nadenken, maar dat de keuze dan tussen een heel leven ongelukkig (geen kinderen) of misschien een paar jaar ongelukkig (de breuk tussen ons) denk ik wel wat ik kies :(
    Ik hoop dat dit niet raar bij jullie overkomt dat ik niet eeuwig bij mij vriend wil blijven als we geen kinderen kunnen krijgen, we zijn binnenkort 7jaar samen, hebben een leven samen opgebouwd en dit doet voor mij heel veel pijn, al die onzekerheid :x.
    Met als gevolg dat we gisteren avond eens in de drank zijn gevlogen (wij drinken heel weinig) en we hebben er een lollige avond opzitten ;) Even onze zorgen vergeten...

7. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Lekker is dat he, even je gedachten verzetten en iets leuks doen samen! Helemaal goed!
    Succes met de kraam visite, moeilijk is dat dan..... Ik ben al lang niet op kraam visite hoeven gaan omdat er al een poosje geen babytjes geboren zijn in onze naaste omgeving maar kan me voorstellen dat ik het niet droog zou houden met zo'n klein hummeltje in mijn armen......*schiet bij het idee al vol....:)*

8. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    #1208 huggybird, 15 dec 2013
    Laatst bewerkt: 15 dec 2013
    Meis, ik heb ook altijd gezegd " als ik een kerel tref die geen kinderen wil ga ik zonder pardon een blokje om" nu heb ik een aantal mannen in mijn leven gehad waarbij ik er optijd achter kwam dat ik geen kinderen met hen wilde omdat ze niet goed voor mij waren en waar ik achteraf blij van ben dat het zo ver niet gekomen is.... Bij mijn huidige man (eigenlijk vriend want we zijn niet getrouwd) heb ik al snel gevraagd of hij een kinderwens had, we waren bijna 30 toen we elkaar leerde kennen dus enige zekerheid was wel geboden vonden mijn hormonen en ik.....;)
    Als hij had gezegd dat hij geen kinderwens had gehad was het zeker weten niets geworden tussen ons...... En was ik misschien wel bam geworden...... Ik heb namelijk vanaf mijn 27e geroepen " als ik voor mijn dertigste geen kerel tref die kinderen met mij wil en goed genoeg is voor mij dat ik kinderen met hem wil ga ik naar de spermabank!"
    Een maand voor ik dertig werd hebben wij elkaar ontmoet...
    Ik begrijp je wel, en het lijkt me enorm moeilijk! Zeker omdat jullie al een tijd bij elkaar zijn en het bij jou man geen kwestie van niet willen is...... Dat is zoooooo moeilijk...... Dikke knuffel voor jullie beide......
    Ik hoop zo dat er nog ergens iets moois en goeds gaat komen bij jullie, een soort wonder.....

En ik ben er van overtuigd dat we hier in ons fijne clubje elkaar niet veroordelen over hoe we over bepaalde dingen denken, iedereen is anders en iedereen heeft haar eigen beweegredenen om bepaalde keuzes te maken, volgens mij is daar hier respect voor en laten wij iedereen in haar waarde.

9. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Ik ben blij dat je me begrijpt, en me niet voor gek verklaard. Het is voor mij mijn ergste nachtmerrie kinderloos blijven, mijn vriend weet dat, daarom gunt hij mij dit, en wil hij al die onderzoeken laten doen. Bij ons is de vraag ook snel gesteld toen we elkaar net kende, ik wou er ook nooit te lang met wachten met kinderen, mijn vriend twijfelde, toen heb ik gezegd is niet erg, zo lang je maar weet als je bij mij blijft komen er kinderen :D Hopelijk komt dit ook uit, ik wil echt niet alles opgeven wat we al hebben opgebouwd...

10. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

Ik snap helemaal wat je bedoeld.
    Ik heb ook wel eens tegn mijn vriend gezegd op het begin als je geen kinderen wil ja dan spijt het me maar dan zoek ik iemand anders die dat ook wil. Dit was ook super belangrijk voor me. Maar ik wist vanaf het begin ook al dat hij dat ook wilde maar nog te jong was en er nog niet aan toe.hij was net 20 dusja snap dat wel.maar nu paar jaar later wil hij eindelijk :) maarja wil het niet lukken helaas.
    Maar vind het niet raar dat je er zo over denkt.
    Wat heb je liever bij iemand zijn maar ongelukkig omdat hij geen kinderwens heeft of bij iemand super gelukkig en je hebt uiteindelijk je kleintje.
    Denk dat veel vrouwen dit wel denken als ze zo graag een kleine willen.
    Het is wat huggybird al aan geeft hier op het forum oordelen we niet over elkaar maar respecteren we elkaar mening.en ieder zal zijn goede redenen hebben waarom ze hier zo over denkt.
    Maar nog niet te veel vooruitkijken. Uiteindelijk zal het denk ik bij jullid ook wel lukken, al moeten ze alles uit de kast halen ervoor!
    Duim voor jullie!

11. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Poeh, ben vanmorgen terwijl ik liep te piekeren over het feit dat ik last van mijn onder rug heb (cd 23 al weer) de onderste treden van de zoldertrap af gestuiterd...... Ik weet nu hoe ik mijn man snel uit bed kan krijgen en onze dochter snel boven;)
    Ik had me gelukkig goed vast aan de trapleuning en denk dat ik er alleen een flinke blauwe bil aan over zal houden......
    Moet ik niet op mijn sokken van die gladde trap af gaan.... Dom, dom, even snel een wasje aan zetten......
    Onze dochter moest er van huilen zo was ze geschrokken, arm ding.....

12. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Wat fijne dat jullie zo'n heerlijke dag hebben gehad. En inderdaad geld moet rollen ;p
    Kan mij voorstellen dat de kraamvisite moeilijk is. Weer zo'n über blije mama met een klein baby'tje. Terwijl je zelf zo graag die blije trotse mama wil zijn.
    Jouw dag voor de prenatal leeg kopen komt vast en zeker.
    Dikke knuffel

13. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    @bengelke
    Ik kan mij jouw gevoel heel goed voorstellen. Vor mij is een babbywens ook altijd een big issue geweest. Ik ken mijn man al vanaf de middelbare school. Maar als hij mij ooit had verteld geen kinderen te willen, was ik zeker opzoek gegaan naar een ander.
    In jouw geval ligt het natuurlijk iets gecompliceerder want het is geen kwestie van willen maar kunnen. Maar ook hierin zou ik waarschijnlijk dezelfde keuze maken. Niet de rest van mijn leven kinderloos. Gelukkig kunnen ze tegenwoordig heel veel met icsi ed.
    Over icsi hoor ik veel positieve verhalen. Dus geef de moed zeker nog niet niet op.
    2014 wordt het jaar dat we dit toppic kunnen sluiten. Daar ga ik voor duimen!
    Ik hoop dat jullie de keuze nooit hoeven te maken! Ik vind ook dat NIEMAND jou hierom mag veroordelen! Jouw keuze, jouw leven!
    Digi knuffel

14. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    En huggybird doe jij voorzichtig! Sokken en vloerbedekking of iets anders glad op een trap zijn levensgevaarlijk ;) hier ook maar al te vaak baar beneden gestuiterd.

15. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Thx lara.

Ai ai huggybird, al geluk dat je niet helemaal naar beneden bent geleden,

16. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Nou zeker bengelke, ik vond de onderste 5 treden ook meer dan genoeg.....

17. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Doet mij aan iets denken toen ik kind was. Mijn mamma had ooit onze houten trap geboend. Ik schoof de 1e trede al uit op mijn kousen, voor ik het wist lag ik helemaal beneden. Ze heeft nooit de trap meer geboend ;)

18. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ai, dat.is niet best.... Snap dat je moeder de trap nooit meer geboend heeft.

19. Lexy1987

Lexy1987 Actief lid

12 aug 2013
    161
    0
    0
    Hallo dames,

Sorry dat ik zo bij jullie tussen kom. Maar weet even niet meer hoe verder.

Vorige week voor intake bij de gyn geweest.
    Omdat ik hevig ongesteld was hoefde ik de inwendige echo nog
    niet te ondergaan.
    Semenanalyse wees uit dat mijn man goed zaad heeft. Dat was een meevaller.

Maar na het hele gesprek ben ik heel erg onzeker geworden.
    Misschien zelfs bang. Ik durf er gewoon niet meer naar toe.
    Het inwendige onderzoek maakt mij ook bang. Vooral omdat er ook een stagiair bij is die alles mee kijkt (Leuk dat dat nou net iemand is die je kent).
    Mijn man is bij dat onderzoek er niet bij vanwege zijn werk. En ik weet niet
    Of ik durf te zeggen dat ik die stagiair er liever niet bij heb.
    Het apparatuur dat er stond zorgde er ook niet bepaald voor dat ik rustig werd.
    Dat waren allerlei gereedschappen die men vroeger gebruikte bij bevallingen en operaties, oud, verroest en scherp. Doodeng als men daar voor hulp komt.

Herkent iemand de angsten na het bezoek aan de gyn? Of vonden jullie het rustgevend omdat er eindelijk hulp is?

Maak ik een verkeerde keuze als ik de afspraak afzeg en het gewoon opgeef? Na 3,5 jaar zal het wel niet meer op de natuurlijke manier gebeuren. Of het was steeds 'pech'.

Ben echt de weg kwijt......

20. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Welkom Lexy,
    Wat zijn jullie al lang bezig! Naar dat jet nog steeds niet is gelukt!
    Ik heb alleen een inwendige echo gehad aan het begin van mijn zwangerschap. Net zwanger geworden voor wij de mmm in gingen. De inwendige echo stelt niet zoveel voor. Het is een dun ding...
    Kan je misschien je moeder of een vriendin meenemen? En van de stagiair gewoon melden hoor! Anders van te voren bellen dat het een bekende is en dat je hem/haar er niet bij wil hebben.
    Ik zou zelf niet 'opgeven' nu er bijna hulp onderweg is.

Succes!

Deel Deze Pagina