Spannend Erminea! Hoop dat je snel kan starten met de behandeling! Huggybird wat een geweldig lieve dochter heb je! Loslaten als ze groter worden lijkt mij zo moeilijk! Kan mij heel goed voorstellen dat je haar niet graag alleen laat gaan
Die kleine meis is een super schat! Als ik niet lekker ben is ze ook niet vervelend of daagt ze me niet uit maar gaat ze helpen, brengt ze de ontbijtspullen uit zichzelf naar de keuken enzo.... Echt lief. Normaal kan ze ook flink klieren en uitdagen hoor haha maar ook dat is gezond. Is echt heel lastig, ik vertrouw er wel op dat zij geen gekke dingen zou doen, ze zal bijvoorbeeld niet zo maar de weg op rennen ofzo, heeft ze ook nooit gedaan toen ze kleiner was, maar ik vertrouw de grote boze buitenwereld niet zo..... Er zal maar een gek voorbij rijden die haar mee wil nemen..... dan is ze weerloos.... *begint acuut weer te twijfelen....* Maar ik wil haar ook zelfvertrouwen geven..... Misschien loop ik mee tot de hoek..... Dan kan ik als ik aan de overkant ga staan zien dat ze het schoolplein op gaat.....
Roxanne Ben benieuwd! Ik hoop het echt voor je.. Erminea Jeetje spannend zeg!! Ik hoop dat jullie door mogen gaan met alles en idd de prikles lijkt mij dan ook wel heel spannend. Ik spuit elke dag mensen maar als je het bij je zelf moet doen lijkt het me zo anders. En idd ik denk er ook vaak over na, waarom zou het met de behandelingen wel gaan lukken? Vast niet? En dan heb ik ineens even weer moed en heb ik vol de kracht dat het ons wel gaat lukken, mijn gevoelens zijn zo raar en in de war de laatste tijd, soms weet ik echt niet meer wat ik er mee aan moet. Wat fijn dat de communicatie tussen jullie weer beide goed is, ook erg fijn vooral als je de behandelingen in gaat, moet je er vaak samen over praten en je gevoelens op tafel leggen Huggybird Ja kleine meisjes worden groot hé hihi.. lijkt mij ook heel moeilijk zou bij ons ook tijd kosten vooral denk ik omdat we zo lang voor een kindje gevochten hebben dan ben je er zuiniger op. Soms denk ik daar wel eens over na en ben ik bang dat ik het klein zal houden aah wie weet komt dat ook wel weer goed haha Maar wat geweldig dat ze zelf inziet dat ze die stap graag wil maken om alleen naar school te gaan Hier Gynaecoloog heeft gisteren gebeld (had zelf een late dienst, mijn man heeft opgenomen). Die arme schat wist niet wat hij ermee aan moest en mijn man heeft gezegd dat ik morgen wel terug zou bellen Hij wilde de afspraak verzetten naar donderdag. Ben daar best boos over. Donderdag heb ik weer een late dienst en ik kan niet nu gaan verschuiven dat is te kort. Ik had al speciaal met iemand geruild omdat ze graag bij de kerstviering van haar kindjes wilde zijn, kan niet ineens zeggen dat ik dan niet meer voor haar ga werken. Aanstaande vrijdag kwam het hem moeilijk uit en dat horen we nu pas??? Beetje raar vind ik dat. Ik kan hem vandaag na 4 uur bellen, ga zeggen dat ik hier totaal niet op zit te wachten en dat dit niet kan. Ik moet vrijdag ook werken en heb speciaal die 2 uur daarvoor opgenomen.. heb al niet zo veel uren meer over dus hoe dan ook ik wil dat die afspraak van vrijdagmiddag door gaat..
Haha zou het zo zijn dat je dan "zuiniger" op je kindje bent? Al zeggen mijn man en ik wel eens tegen elkaar dat wij zuiniger zijn op onze dochter dan mijn broer en schoonzus op hun drie kinderen omdat wij er maar 1 hebben. Zij maken ze in een wip(woordspeling) en laten ze voor mijn gevoel wel erg makkelijk los.... Ik probeer mijn dochter wel heel bewust los te laten en niet te betuttelen. Ik wil niet dat ze te kwetsbaar is en wel dat ze sterk in haar schoenen komt te staan, ook wil ik geen "verwend enigst kind" van haar maken. Er zijn nog steeds vooroordelen over maar een kind hebben en dat die dan automatisch verwend zouden zijn. Ik denk dat iedereen bewust moet opvoeden, of je nou 1-3 of 10 kinderen hebt en los van het feit of je een lange of kort weg hebt moeten bewandelen om een kindje te mogen krijgen. Voor wij onze dochter kregen hadden we al best veel gesproken over opvoeden en natuurlijk gaat het niet altijd zoals je van te voren had bedacht maar aan een doel voor later kun je wel werken. Wij wensen dat onze dochter een zelfzekere, sociale, zorgzame(voor zichzelf en anderen) meid zal worden die wel overwogen en verstandige keuzes kan maken. Dit zal met vallen en opstaan gaan en aan ons de schone taak om haar hierin te begeleiden, loslaten en haar vertrouwen horen hier ook bij..... Soms moet je dan tegen je eigen grenzen aan om je kind niet te verstikken..... Voor mijn idee begint het al met normaal praten tegen je kind, niet truttig praten tegen je kind bedoel ik dan, ik ben niet van de verkleinwoorden bijvoorbeeld, "heb je koude handjes?" "kijk eens in mijn oogjes!" ieuw!!! Dat.doet mijn schoonzus dus, krijg ik echt de kriebels van.... Mijn dochter begrijpt " kijk mij eens aan" heel goed, ook toen ze twee was al haha
Even heel snel tussen het werken door. Uitslag is binnen. Na bewerking blijven er 1.8milioen goede cellen over en de ondergrens is 1miljoen. Genoeg voor iui dus maar toch wel erg weinig voor mijn gevoel. Maar de iui gaan we dus eind deze maand starten!
Ik herken het. ergens weet je dat je ze wat "verantwoordelijkheid" moet gunnen maar vind het zelf doodeng. Maar jullie hebben beiden een stap gezet toch?
Ik kreeg vorige week een berichtje van iemand dat ze zwanger is van een tweeling ( ze heeft al 2 kinderen en de jongste is anderhalf) dus ik reageerde " gefeliciteerd wat leuk en jullie gaan wel hard hihi" bleek dat de jongste en deze tweeling ook allebei met behulp van de mmm zijn gekomen. ik kijk dus de volgende keer wel uit met mijn snelle conclusies.... Tevens geeft het me dan wel weer hoop.
Dat is goed nieuws zeg dat jullie het einde van de maand kunnen starten ga je toch nog een beetje met een fijn gevoel de feestdagen in. Ga heel hard duimen dat het maar snel mag lukken
Ze.stond om 12:00 helemaal te gillen toen ik haar vertelde dat ze.om 13:10 alleen naar school mocht lopen en rende meteen naar de juf om het te vertellen haha. Goede afspraken gemaakt en ik ben op de afgesproken plek gaan staan en ze is bij het hek naar me komen zwaaien. Dat blije kopie was een foto waard! Wel nog even goed duidelijk gemaakt dat ze alleen maar zelf naar en van school mag als papa of mama dat met haar en met de juf afspreken en dat we er op vertrouwen dat ze zich daar aan zal houden omdat de juf en wij anders niet weten waar ze is en we ons dan zorgen gaan maken. Ook als ik te laat ben mag je niet alleen naar huis komen, dan blijf je bij de juf tenzij we hebben afgesproken met de juf dat je alleen naar huis mag. "oke, mama,is goed" Pfieuw, hebben we ook weer overleefd..... Loslaten is nog niet zo simpel haha
Oeps.....haha zo zie je maar er zijn misschien meer mensen dan je denkt die via de mmm kindjes krijgen.....
Hier op het werk is de hele dag een foto shoot voor kindjes aan de gang van uit een bedrijf. Super leuk om te zien En wat zijn de kleinste ohhh zo liefff!! Maar pfff wel moeilijk hoor je wilt hetbzo graag en ziet dan zoveel andere voorbij komen. Zit net aan de kassa waar ze ook naast staan! Kan er uren naar kijken maar wel moeilijk hoor!
Ahh het is toch goed gegaan gelukkig! ! Jaa is toch wel lastig als je altijd gewent bent om met ze mee te gaan en nu ineens hoeft dat niet percee meer. Maar jullie hebben goede afspraken gemaakt dan komt het wel goed
Dan komen de kindjes ook wel aan je neus voorbij de hele dag..... Ik zag in de winkel een jonge slanke vrouw met een heel mooi zwanger buikje, over duidelijk zwanger. Zei een collega van haar " je kunt het al goed zien he?" zegt ze "ja, overal, ik word wel dik hoor" Haha nou echt niet!!! Het lag op het puntje van mijn tong om te zeggen "meid, draag dit kindje met trots! En maak alsjeblieft je niet druk over een beetje rondingen!" heb het niet gedaan want ben veel te emo nu om zoiets er zonder te gaan janken uit te krijgen.....
Even een korte reactie van mij. Onze afspraak staat vanavond al gepland om 18.30 moeten we er zijn.. ben echt heel zenuwachtig en benieuwd wat er uit het gesprek komt.. Jullie horen het vanavond