doorverwijzing van de huisarts gekregen, wat kunnen we verwachten

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door junibloem, 30 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Wat zal ze trots zijn geweest! Ben blij dat die van mij pas 2 is ;)

2. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ze vond het heel stoer om alleen naar school te gaan janken, de juf Zei dat ze met een grote grijns voor haar stond om een hand te geven zo van "kijk ik ben alleen gekomen" :D

3. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Xxlove, hoe was het?

4. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

Xlove enne hoe is het gegaan? Spannend!

5. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ik ben al ongesteld geworden......

6. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Goedemorgen!
    Weer een ronde verder huggybird :( mooi balen! Is de pijn beheersbaar?

Love, ik ben ook benieuwd! Vertel vertel!

7. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    #1267 huggybird, 18 dec 2013
    Laatst bewerkt: 18 dec 2013
    Tja, ronde 15 al weer.....
    Het gaat, ik heb nu advil feminax en daar had ik er gisteravond 2 van genomen en vannacht geen pijn gehad, ik dol blij want ik heb niets gemerkt van het doorbreken. Had gelukkig al wel voorzorgsmaatregelen genomen:D vanmorgen om half zes 1 feminax gdnomen, dit was eigenlijk een uur te laat en heb nu wel flink last helaas.... Het scherpste is er af gelukkig, dat is al fijn natuurlijk. Dat maakt me minder labiel heb ik het idee, dat is ook wat waard.....;)

8. roxannekuh

Oww balen zeg :( nouww weer vol goede moed naar de volgende ronde!
    Idd goed dat je van te voren al wat gepakt had zodat je er nu minder last van hebt.

9. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Niet naar de volgende ronde helaas..... Ik mag niet zwanger zijn voor de operatie dus niet of met voorbehoedsmiddel, ook wel weer eens leuk gewoon voor de gezelligheid.....;)

10. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ huggybird niet leuk meis. Maar ben blij te horen dat de pijn beheersbaar is.

@all ik heb net naalden in mijn buik zitten steken...ieieieieeeeeh wat is dat naar! Het stelt echt niets voor maar het idee he.... Nou werk ik zelf bijna dagelijks met spuiten dus dat ging wel gelukkig maar jeetje wat spannend. Dus nu staat er een tas vol meds klaar. Ben wel heel blij dat ik dit achter de rug heb.

11. xxlove06

xxlove06 Fanatiek lid

10 jun 2012
    1.137
    0
    36
    Sorry meiden. Ik wilde hier mijn verhaal typen gisteren toen kregen we onverwachts visite, daarna waren we zo moe dat we door naar bed gegaan zijn. Nou gisteren had ik dus met de gynaecoloog gebeld en hij vertelde dat hij gisterenavond nog een plekje vrij had vandaar dat we al mooi gelijk konden komen, daar was ik wel heel blij mee.

We hebben een goed gesprek gehad en is voor nu voor ons duidelijk. Ik moet nu wachten tot mijn menstuatie komt en dan moet ik gelijk bellen voor een afspraak voor een baarmoeder foto. Ze spuiten dan met een katherter contrast vloeistof in de baarmoeder en eileiders Zo kunnen ze zien of mijn eileiders en baarmoeder ook door gangbaar zijn.
    Daarvan krijg ik de uitslag en moet ik telefonisch bellen met onze gynaecoloog en daarna gaan we verder met de behandelingen. We komen uit op IUI wat ze dus al eerder gezegd hadden. De behandeling word 3 tot 6 keer uitgevoerd en daarna als er nog geen zwangerschap is gaan we bekijken of een andere behandeling mogelijk is. Hopelijk hoeft het niet zo ver te komen. Manlief en ik moeten nu alleen samen even goed over hebben hoe wij het willen met de behandeling. Ik kan zo doorgaan met de clomid of ik kan er voor kiezen om zwaardere hormonen te krijgen (doormiddel van injecties als ik dat goed begrepen heb) en de kans op zwangerschap ligt dan wat groter omdat, de eitjes dan meer gestimuleerd worden. Alleen het nadeel de bijwerkingen worden anders die kunnen heftiger worden. Gisteren goed er over gehad met manlief en gevraagd wat hij graag zou willen. Hij wilde het liefst dat ik de zware hormonen zou pakken en daar gelijk mee starten. Ik was het gelijk met hem eens, want ja als er toch iets meer kans is op zwangerschap waarom zouden we die kans dan niet pakken?

12. xxlove06

xxlove06 Fanatiek lid

10 jun 2012
    1.137
    0
    36
    Avon
    Ja word je best wel onzeker van, normaal kan ik er echt goed mee overweg maar nu? Het is een beetje raar allemaal, mag ze van de gynaecoloog nu ook niet meer gebruiken haha :p

Huggybird
    Jeetje wat balen weer zeg, weer een ronde verder daar word je hopeloos van. Fijn om te horen dat de pijn dit keer iets draagbaarder is.

13. xxlove06

xxlove06 Fanatiek lid

10 jun 2012
    1.137
    0
    36
    Wat goed nieuws van jullie uitslag! Hopelijk gaat alles goed en zijn jullie snel zwanger :)

Aaaii dat lijkt me idd ook zo anders! Ik heb er ook al veel over gefantaseerd hoe dat zou zijn. Ik dacht ik prik hem er zo in omdat, ik het ook bijna dagelijks doe, maar toch vind ik het nu anders..
    Moet je veel spuiten? Kan me voorstellen dat je graag wilt dat het voorbij is ;) Zijn het lange of korte naaldjes hihi.. wat een vragen he, vast voorbereiden wat er komen gaat ;)

14. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Oeh, dat lijkt me gek om te moeten doen zeg!
    Fijn dat het wel gelukt, op naar een mooi beebje voor jullie!

15. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Spannend Love, ik kan me ook voorstellen dat je dan voor grotere kansen gaat door zwaardere hormonen te nemen.
    Eerst hopen dat "de boel" open is en dan aan de slag, spannend!

16. roxannekuh

oww klopt ja sorry had ik even niet bij nagedacht!
    maar voor de gezelligheid kan het zeker wel ja ;) even geen druk dan!

17. roxannekuh

Ik zou het zelfde doen als jullie dan zou ik ook de zwaardere hormonen pakken. Mocht deze 100mg clomid niet aanslaan en erna 150mg ook niet dan krijg ik ook die spuiten maar daar ga ik even niet vanuit!
    Een grote kans op een meerling is er wel met die spuiten werd mij verteld. Het kan vaak zo zijn dat er dan een stuk meer cellen rijpen. Dat werd mij verteld! maar weet niet of het over dezelfde hormonen gaat wat je krijgt!
    Hoop dat je dan maar snel ongesteld mag zijn zodat jullie snel kunnen beginnen!

18. roxannekuh

Dat zou ik ook raar vinden hoor het bij mezelf doen, denk dat het de eerste keer zelf doen niet zo snel zal gaan. wel..niet..wel..niet.. hahaha :p laat het maar snel helpen :D

19. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Brrr in mijn eigen buik prikken... Ik vind je een held!

20. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het valt echt mee en je moet inderdaad er niet bij nadenken en dat ding er zo in prikken anders wil het niet. Het zijn kleine korte naadjes vergelijkbaar met die insulinenaaldjes dus je voelt ze echt nauwelijks. Als je wilt maak ik maandag wel even een foto van alles wat ik hier heb liggen. Het ziet er wel interessant uit allemaal.

Ik werk zelf ook veel met spuiten maar vond dit toch inderdaad ook wel even heel gek.

Maar echt ik zou er niet tegenop zien, het valt echt heel erg mee.
    En ik las iets over dat je je zorgen maakt over de bijwerkingen. Dat hoeft niet hoor. Volgens mij zijn de bijwerkingen van clomid veel erger. Er werd mij hier verteld dat je nauwelijks last hebt van die milde hormonen. Maar als ik ga spuiten dan zal ik mijn bevindingen hier ook even posten.

Ik ga menopur spuiten geloof ik.

Deel Deze Pagina