doorverwijzing van de huisarts gekregen, wat kunnen we verwachten

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door junibloem, 30 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    @love, wat fijn dat jullie een behandelplan hebben gekregen. Wanneer zal ongeveer je HSG plaats vinden?

En alle prikdames, echt respect. Iemand anders pikken zal me beter afgaan dan mezelf prikken haha. Maar jullie gaan vast snel resultaat boeken :)

Ik ben weer een beetje uit een dal. Bedankt nog voor jullie opbeurende reacties. In april heb ik een endometriose controle (al vraag ik me af waarom ze het nu wel gaan zien op een echo) maar voor die tijd moet het toch wel een keer gelukt zijn :S
    Ik heb besloten om in het nieuwe jaar m'n leven een kleine wending te gaan geven. Wat actiever een hobby oppakken. En, heel slecht, echt een keer kappen met die rot sigaretten! Dat is het enige wat ik nog kan doen... en wie weet ben ik zelf de boel aan het vertragen. Voel me zo rot over mijn verslaving dat het tijd is om het roer om te gooien. En als het lukt moet ik stoppen dus dan kan ik het nu vast ook :p

Jullie nog goede voornemens?

2. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt goed meg! Ik ben drie jaar geleden gestopt.
    Mijn goede voornemen is om mijn leven niet meer voor alles bang te zijn en te denken in oplossingen inplaats van problemen. Dat vind ik wel een goeie voor volgend jaar...afgezien van heeeeeeeeel snel zwanger worden maar dat wens ik iedereen hier toe.

3. MRCD

MRCD Fanatiek lid

13 jul 2013
    1.633
    0
    36
    Flevoland
    Wat een goede instelling! :)

Volgens mij is mijn cyclus toch een klein beetje in de war door de vroege miskraam. :( Heb nog geen knaller van een ovulatietest gehad. Normaal krijg ik die rond CD14-CD16. Zit nu op CD17. ;)

Ach, wie weet komt het vanmiddag. ;)

4. xxlove06

xxlove06 Fanatiek lid

10 jun 2012
    1.137
    0
    36
    Roxanne
    Ja, klopt dat heb ik ook gehoord. We krijgen nog nader uitleg bij de intake van de IUI na de baarmoederfoto dan horen we meer. 1 kindje of 2 het maakt me niks uit, ik zal echt dolgelukkig zijn. Alleen het uitbreidingspakket word groter hahah :p

Erminea
    Ja dat is idd allemaal erg interresant. Die foto die van je van mij plaatsen, klinkt gek maar ben wel benieuwd. Als ik het zie kan ik me denk ik ook meer een voorbeeld bij maken. Als die naaldjes zo klein zijn valt het nog wel mee vind ik. Ik denk idd dat ik die insuline naalden eerder bij me zelf kan prikken dan die grote. Vind het knap hoor! Als het zo ver is zullen we het zien. En met de bijwerkingen het is idd ook nog verschillend per persoon. We moeten het maar op ons af laten komen.. hoop voor ons dat het mee gaat vallen en we snel een mooi wondertje mogen verwachten.

Meg
    Gelukkig, wat fijn dat je, je al weer beter voelt. Ik denk dat hij redelijk snel na mijn menstuatie gaat plaats vinden die HSG maar dat hoor ik pas als ik bel voor een afspraak ;)
    Goede voornemers hoor. Hoop voor je dat het gaat lukken, het moet wel onwijs moeilijk zijn. Zelf rook ik niet maar manlief wel heeft 2 x proberen te stoppen maar werd elke keer zo sjaggie dat hij maar weer begonnen is haha.. helaas maar ik kan er niks aan veranderen. Maar wie weet zal het jou vast wel lukken! Succes! Ga je beginnen vanaf het nieuwe jaar?

MRCD
    Ja klopt dat hoor je wel vaker. Maar meestal is dat toch ook zo na een miskraam dat je cyclus dan ook wat van slag is.. gewoon door blijven gaan hoor en wie weet heb je hem deze week nog!

Fijn om te horen dat jullie dezelfde keuze zouden maken, doet me goed! Ik vind alles maar erg spannend en gisteren met manlief nog weer over gehad. Ben zo bang dat ik door die hormonen zo anders ga worden en dat ik mijn man vaak pijn ga doen daar voel ik me nu al schuldig over. Hij was ontzettend lief en zei dat we er beiden in stonden en dat ik het moest nemen in mijn lichaam en hij moest het nemen als ik boos was. Hij zei dan ben ik er voor je zeker weten ook al ben je heel boos ik hou van je en ik ga proberen de boosheid bij je weg te nemen, was echt heel lief.
    Hier ook wat goede voornemens:
    - Met zijn 2tjes een sportschool boeken en daar 2x in de week minimaal sporten (vooral om ons hoofd voor straks leeg te maken)
    - Vaker ontspanning opzoeken met elkaar (zoals bijv. zwaluwehoeve) even lekker ontspannen na een behandeling bijv. en vaker met elkaar zwemmen enz.. Soms word dat hier door alles gewoon ontschoten terwijl we nog maar met zijn 2en zijn maar we moeten af en toe eens even lekker die knoop door hakken en er gewoon lekker op uit gaan :D
    - En natuurlijk hopen we dat we al snel zwanger mogen raken dit jaar! Maar dat hoop ik ECHT voor iedereen hier!!

5. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Goed meg, je kunt het!!!!
    Mijn man is in april gestopt hop van de ene op de andere dag. Hij had wel flinke griep en vond roken even heel smerig dus toen opperde ik dat hij misschien zou kunnen stoppen en dat deed hij. Hij heeft het in het begin best even moeilijk gehad, werd heel onrustig en dan liep hij te ijsberen door de kamer maar het is hem echt mee gevallen. En ik ben zo trots op hem!!!!!!:) vind het zo knap. Hij rookte al vanaf zijn 13-14e ofzo, toch bijna 24 jaar:$

6. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Kijk! Dat zijn de goede voornemens meis!!

7. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Oh wat een lieve vent heb je toch!! Het komt vast goed!
    Tijd voor elkaar nemen is altijd goed!

8. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Mijn goede voornemen is dat ik alles met opgeheven hoofd aan ga wat er op mijn pad komt dit jaar, ik heb het gevoel dat 2014 een jaar zal worden van dingen afsluiten..... Ik ga het aan met als eerste gedachte
    " uiteindelijk komt altijd alles wel weer goed"
    En ik tel heel bewust mijn zegeningen, kijk naar wat ik heb en niet naar wat ik niet heb.

9. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Dat is ook een goede! Misschien moet ik dat ook eens gaan doen. Heb me een heel jaar gefocust op wat ik mis in mijn leven maar niet echt gewaardeerd wat ik wel heb!

10. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga ze van de week even maken voor je. Maar stel dat je slecht reageert op de hormonen, je kan altijd zo stoppen he meis. Niets staat vast dus zelfs als je gaat beginnen met spuiten niemand bepaalt voor jou dat je daar mee door moet gaan. Bekijk het gewoon per dag en probeer het anders een cyclus.

11. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Hey dames sorry dat ik even hier niet meer heb gereageerd, zat even in een dipje, al die onderzoeken waar alles normaal blijken te zijn :(. Maar bon, nu zie ik het weer een beetje zitten, we weten nog niet alles, dus nog 6weekjes geduld en niet panikeren...

@love en erminea: geweldig jullie kunnen bijna met een behandeling starten, echt een leuk vooruitzicht, alhoewel met naalden in jezelf zitten prikken, brrr , Ik zal het waarschijnlijk ook moeten doen, maar lijkt me toch wel eng...

MIjn goed voornemen voor het nieuwe jaar, pff ik weet het niet eigenlijk. Misschien toch proberen te stoppen met mijn frustraties weg te snoepen (ik ben al 2kg bijgekomen :().
    2014 wordt bij ons wel het jaar van de waarheid. Het is eng om niet te weten waar we volgende kerst zullen staan...

12. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

Net weer bij de gynaecoloog geweest zit nu op CD10.
    Weet niet of het nu wel of niet geholpen heeft.
    Ze zag op me rechter eierstok een grote cyste zitten.
    Ze zei al dit is een groot eiblaasje kan betekenen dat je al je eisprong hebt gehad, maar daar dacht ze zelf helemaal niet aan want dat zou wel erg vroeg zijn in de cyclus.En mijn baarmoederslijm vlies was ook te dun om al een eisprong te hebben gehad. maar hieruit ontstaat ook geen eisprong meer want hij is al te groot.
    Had dit de vorige keer nog niet bij de laatste echo 3 weken geleden dus dit is erna pas ontstaan.
    Ze zou vanavond met haar collega's overleggen wat ze nu verder gaan doen dan zou ze bellen en anders merk ik het maandag wel. moet zelf tot 8 uur werken dusja tegen de tijd dat ik misschien pauze heb en kan terug bellen zijn ze al weg. Dusja het is nu weer afwachten wat gaan we doe en heeft het geholpen i dont know.

13. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Hadden ze verwacht van nu een eicel te zien die aan het rijpen was? Kan het nog dat er een eitje moet rijpen, of hadden ze dat nu al moeten zien? Hopelijk komt het toch nog goed!

14. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

Inprincipe moer je eicellen zien of ze aan t rijpen zij of niet maakt niet uit.maar deze eiblaas was zo groot dat er geen eicel inzit die aan t groeien is.normaal zoals deze bij mij uitzag is ie eisprong al geweest.maar zit nu op dag 10 dus dat is heel erg vroeg.het zal een cyste zijn.ze zou dadelijk om 5uur met de collegas het bespreken en dan merk ik het wel. Pfff is t niet dat t niet werkt is het wel weer wat anders waardoor t deze maand niet gaat.

15. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    #1295 huggybird, 20 dec 2013
    Laatst bewerkt: 20 dec 2013
    Meis, soms kun je je zo blind staren op wat je graag zou willen hebben dat je vergeet wat je hebt, er zijn zo veel dingen waar je dankbaar voor mag zijn....
    Ik heb bijvoorbeeld de liefste ouders van de wereld, een broer en zus met hun gezinnen waar ik super veel van houd en hen van mij, de familie van mijn man, ik heb een paar hele bijzonder lieve en fijne vrienden om me heen, ik heb een onwijs leuke baan met super fijne en lieve collega's die me steunen en er voor me zijn. En natuurlijk niet te vergeten mijn twee lieve schatten hier thuis, mijn man en mijn kleine lieve mooie meisje..... Ik ben een geluksvogel!
    Voor een heel groot deel maak je je eigen geluk, ik denk door aan te pakken en en niet bij de pakken neer te zitten, geniet bewust van de dingen die je hebt, hoe groot of klein ook.....
    Een dip hebben we allemaal wel eens, en dat geeft niets, als je jezelf maar weer weet op te rapen en de mooie dingen weer gaat zien.

(ik besef me heel goed dat ik "makkelijker praten" heb met al een prachtige dochter..... Ik zou het vast ook zwaarder hebben gehad als dat niet zo was.....)

16. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Meis, in paniek raken kan altijd nog..... Goed dat.je weer een beetje uit je dipje bent, dikke knuffel meis!
    Lastig he dat je niet wat het nieuwe jaar je brengen zal..... Ik vind dat ook eng..... Helaas hebben we het allemaal niet in de hand.....

17. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Grrrr irritant zeg! Hop eitjes, ga lekker groeien en springen als er "spring!!!!" geroepen wordt aub.......
    Knuffel meis....

18. xxlove06

xxlove06 Fanatiek lid

10 jun 2012
    1.137
    0
    36
    Huggybird
    Jeetje dat vind ik knap. Zo na het ziek zijn ineens van de sigaretten af netjes. Ik wil zo graag dat mijn man ook stopt met dat vieze gerook maar helaas krijg het erniet af :(
    Dat heb je mooi gezegd over je goede voornemers! Iets om bij na te denken :)

Erminea
    Dat is lief van je. Als je het niet wil moet je het niet doen hoor die foto's/ Daar heb je gelijk in. Als het echt TE gek zou worden, dan moet je idd samen de beslissing maken om te minderen met die hormonen. Maar laten we maar van het beste uitgaan, wie weet valt het allemaal nog mee :)

Bengelke
    He bah wat naar je dat je, je zo rot voelt. Je gevoel is soms dubbel he? De ene keer gaat het goed en ben je blij of gelukkig of heb je goede hoop. De andere dag of op het andere moment kan het ineens omslaan en voel je, je rot, onzeker en weet je niet waar je aan toe bent en of alles wel goed gaat komen. Hoop echt voor jullie dat je over 6 weken wat beter nieuws mag ontvangen, ik duim!

Roxanne
    Hé wat balen. Een cyste had ik ook op 1 van mij eierstokken, maar die was nog erg klein. Dag 10 lijkt me wel een beetje te vroeg. Volgens mij kunnen de eitjes zich nu nog ontwikkelen of kon dat al niet meer? Lijkt me sterk.

19. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Meiden ik heb vakantie!!!!!!! Onze meid heeft tot half 8 geslapen, is voor haar lekker uitslapen. Ik was om half 7 al wakker en moest naar de wc maar ben blijven liggen tot ik mijn dochter hoorde want wilde haar niet wakker maken. Volle blaas en bang voor doorlekken:) ligt niet echt lekker haha maar is goed gegaan gelukkig:D

Ik ga zo naar mijn ouders, kwarkbroden bakken met mijn moeder. Dit is inmiddels een traditie geworden. We bakken er 10 een grote voor mijn broer, zus, mijn ouders en ons en middel grote voor goede vrienden van mijn ouders.
    Onder het bakken weer eens lekker kletsen met mijn moeder (mijn vader komt geregeld hoofdschuddend binnen van "bakken jullie wel of kletsen jullie alleen maar":D)
    Aan het eind van de dag komen man en dochter die kant op en eten we daar. Gezellig! Heb zin in vandaag!
    Nu even een ontbijten maken voor mijn kleintje en dan gaan.
    Fijne dag allemaal!

20. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    maak er een fijne dag van en geniet van je vakantie :)

Deel Deze Pagina