Welkom jcy, jullie gaan ook een spannende tijd in dus, na alle spanning die er al geweest is de afgelopen 18maanden...... Wat is een hsg behandeling? Ben nog een super leek wat dit betreft.....
Wooh junibloem... het is een vage foto maar ik zie het streepje zeker! Ik denk dat ik je gewoon kan feliciteren Dus bij deze: Gefelicteerd!
Ja het is zeker al een lange tijd helaas.. we worden er soms heel wanhopig van dat het allemaal zo lang duurt. We hopen idd dat straks met de behandelingen misschien snel raak mag zijn en dat we niet lang in die medische molen hoeven te zitten, want het lijkt me erg zwaar. @Lara1985: Ja dat heb ik dus ook altijd!! Zaterdag heb ik hier waarschijnlijk mijn ei en ik loop nu al 3 dagen met een vreselijk zeer hoofd rond en dan is het ook nog eens zo vervelend als je daarmee moet werken @huggybird: Je kunt dan gewoon voor een echo hoor. Ik heb dat ook 2 keer gehad en bij mijn gynaecoloog was het geen probleem @JCY: Heey meid! Welkom. Ook een spannende tijd voor jou, in welk traject zit jij als ik vragen mag? @Junibloem: GEFELICITEEEERD! Super mooi nieuws natuurlijk. Hoop voor je dat het wondertje dit keer mag blijven plakken!! Heb het vandaag aan een collega op het werk verteld pfff, wat vond ik dat moeilijk moest erbij huilen omdat, ik het zo verschrikkelijk vind. Ze was heel lief en begrip vol, ik ga de rest van mijn team nu ook inlichten over het feit dat wij straks met behandelingen bezig gaan zo kan er ook begrip vol gereageerd worden als ik ineens naar het ziekenhuis zou moeten als ik voor een behandeling moet komen en misschien één van de collega's dan moet inschieten voor mij... Zijn er hier nog meer meiden/vrouwen die hier in de zorg werken? Hoe gaan jullie daar mee om? Ik vind het soms echt moeilijk!
Hi jcy welkom. Jeetje meid ook al zo spannende tijd! Love06 meid wat fijn dat je het op je werk kan delen! Wel spannend dat je binnenkort je eerste Iui hebt! Ik ga voor je duimen dat het snel raak ik! Huggybird Hsg is een röntgenfoto van je bm. Er wordt dan een contrast vloeistof in je bm gespoten.
Ha dames, gezellig forum hier ondanks het onderwerp. Mag ik ook meekletsen? Vandaag bij de ha geweest en doorverwijzing gekregen voor het ziekenhuis. Zijn nu een jaar bezig voor een 2e wondertje maar nog niet gelukt. Alles lijkt mij normaal, niks verandert ten op zichte van mijn vorige zwangerschap. Kan me ook niet voortsellen dat er iets mis zou zijn, we hebben immers een kindje. Of ben ik nu wel heel naief en wil ik niet te horen krijgen dat er wel iets mis zou zijn.... Heb ook geen idee wat me te wachten staat dus ben heeel blij met dit forum! En om te lezen dat er al 2 zwanger zijn! Gefeliciteerd! De rest allemaal succes!!
Welkom Rombely! Onze situaties lijken op elkaar. Ook wij zijn bezig voor een tweede en hebben een kindje uit 2011. Vind het zo gaaf voor de meiden die nu zwanger zijn. Hoop dat we snel met z'n allen een nieuw topic kunnen openen onder het kopje zwanger
Ja Lara, lijkt idd op elkaar. Mijn dochter is nu 23 maanden en was na 6 ronde zwanger. Cyclus ook redelijk gelijk, eisprong en nod dan. Grappig. Ik vind het nu wel heel spannnend allemaal, ook dat je hier dan zomaar twee berichten leest van meiden die ineens zwanger zijn, het kan dus toch... weten veel mensen bij jullie in de buurt hoe de sitiuatie is? Hier een goede vriend en vriendin, heerlijk om er met hen over te praten. Maar die weten ha bezoek nog niet. Weetzelf niet zo goed wie ik het wil vertellen, eerst ziekenhuisbezoek meer eens doen denk ik.
Mijn zoontje is 26 maanden. In ronde 1 zwanger. Nu bijna een jaar bezig. Als het deze ronde niet raak ik krijgen we een doorverwijzing an de ha. Bij ons weet iedereen dat we bezig zijn. Dat komt ook door mijn vmk. Wij zijn daar altijd heel open in geweest. Wanneer gaan jullie naar het ziekenhuis? Of hebben jullie al een afspraak staan?
@lara1985: Dankjewel! Ik hoop het ook! Daar heb ik in de papieren over gelezen over een HSG. Er stond ook bij dat het best pijnlijk kon zijn als dat contrast vloeistof in je baarmoeder gespoten werd. Hoe heb jij dit ervaren viel het mee of viel het juist tegen? @Rombley: Welkom! Aaah wat raar zeg dat er geen aanleiding is van jullie beide.Hoop dat de doorverwijzing jullie iets meer duidelijkheid gaat geven.
@love. Ik heb er geen ervaring mee gehad maar heb er wel al veel over gelezen. Er is hier op zp laatst een topic over geweest. De ts zei dat ze de pijn erg mee vond vallen! Ik zal zo eens kijken of ik hem terug kan vinden. Ook heb ik veel gelezen dat na een hsg vrouwen vaak zwanger raken. Ze zeggen dat je vruchtbaarder bent.
Ooh oke! Als je hem terug kunt vinden dan laat het maar even weten Dat zou wel heel mooi zijn als je daardoor vruchtbaarder bent hihi
http://www.zwangerschapspagina.nl/onderzoeken-echos/433255-hsg-onderzoek.html Ga nog even verder zoeken Nasr de toppic die ik bedoel
Veel meiden vinden het ook weer wel heel pijnlijk http://www.zwangerschapspagina.nl/mmm-clubs/459053-hsg.html De topic kan ik helaas niet terug vinden. Mocht ik hem nog tegenkomen dan laat ik het je weten
Welkom! Hopen dat ze op het ziekenhuis ook iets voor jou kunnen betekenen! Idd fijn om hier mee te kletsen met mensen die allemaal in hetzelfde schuitje zitten. Kun je je dingen delen waar we allemaal mee zitten en nu moeten ondergaan! Hoop ook voor jou dat het snel raak mag zijn!
@Lara1985: Ja ik lees het, gadver eigenlijk moet je zulke dingen helemaal niet lezen, daar word je alleen maar onzekerder van, maarja helaas wil ik graag alles van te voren weten hoe het allemaal gaat.. Ik moet het straks maar gewoon op me af laten komen Zijn er hier nog meiden die in de zorg werken terwijl ze in de MMM zitten?
Zag het al een keer voorbij komen, maar kunnen we een lijstje maken met belangrijke data voor iedereen? Kan het nu niet echt bijhouden wie waar mee bezig is. Net ziekenhuis gebeld, maar hun hadden de vragenlijst al opgestuurd en als ze die terug hebben bellen ze ons voor een afspraak. Gaat nu wel serieus worden. En dan lees je hier van al die onderzoeken die mogelijk zijn, brrrr.
Ik werk trouwens op kantoor, flexibele werktijden. Dus zh afspraken is voor mij geen probleem gelukkig (Bij mijn man gaat het wel lastig worden)
Ohw ik heb eerst de afspraak gemaakt op de fertiliteitsafdeling, dit heb ik meteen gedaan toen ik van de gynaecoloog het telefoontje kreeg met de uitslag van het bloedonderzoek en uitstrijkje. Heb toen de afspraak ervoor een inwendige echo enzo gehad.Uitslag was dat ik pcos heb. Ik heb pas erna de vragenlijst thuis gekregen en moet deze meenemen als we op de eerste afspraak komen, ik en mijn vriend moeten dan samen komen en hij moet ook een verwijskaart aan zijn huisarts vragen. Jaaa zijn veel onderzoeken wat er mogelijk zijn, gelukkig ook maar denk ik zo als het met de ene niet helpt heb je altijd nog een andere mogelijkheid, al is het niet leuk natuurlijk, het leuke van zwanger worden is er wel een beetje vanaf het is niet meer echt spontaan.
Volgens mij moet je het maar gewoon over je heen laten komen. Je kan het toch niet veranderen. En het is voor het goede doel wie weet valt de pijn van een hsg bij jou ook wel mee. Ik werk ook op kantoor, heb een redelijk 9-5 baan. Maar mocht het nodig zijn dan krijg ik gewoon vrij van mijn werk. Mar kan mij voorstellen dat het lastiger is in de zorg. 31 oktober heb ik mijn NOD uitgaande van een cyclus van 33 dagen. Maar ik heb het idee dat ik nu een cyclus ga hebben van een dag of 28 net als vorige maand. Dan is mijn NOD 26 oktober. Op dit moment zijn dit de datums an mijn kant voor het lijstje.
Vullen jullie het zelf aan met belangrijje data, afspraken en verwachte uitslagen enzo? Als een andere manier handiger is, ga je gang! Of wordt het nu teveel een clubje en zitten jullie daar niet op te wachten? 26-10 Lara1985 NOD of 31 okt 30-10 Rombely NOD