doorverwijzing van de huisarts gekregen, wat kunnen we verwachten

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door junibloem, 30 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    @love: Echt wel spannend dat jullie er eindelijk kunnen invliegen! ik duim voor jou
    En nee wij praten niet meer veel, onze relatie zit in een serieus dieptepunt :( Een kleine 2weken geleden heeft hij gezegd wat er scheelt, voor hem is onze relatie zo goed als gedaan (omdat hij zich op het ergste wil voorbereiden), hij praat nauwlijks tegen mij, is heel afstandelijk. alleen de dokter kan zijn gedrag verbeteren door te zeggen dat er nog een kans is dat we zwanger geraken. Vandaar heb ik het zo moeilijk met wachten, ik begrijp hem hierin, hij wilt geen toneel spelen en doen alsof alles goed is, ik heb dit een week of zo vol gehouden en lief tegen hem blijven doen, maar nu heb ik zelf zo veel nood aan een goede knuffel :( Ik ken hem en weet hoe hij in elkaar zit, ik weet ook als hij onderzocht word en de dokter zegt dat er veel kans is dat hij helemaal bijdraait, maar ik weet ook dat ik zijn manier van doen niet kan veranderen, en gewoon moet wachten tot we bij een dokter geraken. Hopelijk hou ik dit zo lang vol.
    Daarom ben ik hier ook even wat stillen, ben niet echt de vrolijkheid zelve, en heb geen zin om hier heel de tijd alleen maar te klagen en te zagen...

2. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Bengelke,
    Wat een ontzettend klote situatie voor jullie! Vind het zo rot dat jullie nu geen steun bij elkaar kunnen vinden en dat de situatie thuis nu beneden peil is. Kan je misschien niet even bij een vriendin logeren om de spanning thuis niet meer te voelen?
    Volgens mij is dit forum er juist om even alle rot dingen eruit te gooien. En ik vind het persoonlijk ook wel fijn om niet alleen met mijn eigen shit bezig te zijn... Goed nieuws hoor ik natuurlijk liever...(!)

Ik ben erg benieuwd hoe de IUI dames het gaan doen!

Ik ben ook de afgelopen dagen iets stiller geweest. Ben druk met werken en er gebeurt ook erg weinig om te vertellen of naar uit te kijken.
    Volgende week weer mijn eisprong maar heb er een hard hoofd in dat het iets gaat doen. Het liefste zal ik deze ronde even mijn eisprong geven aan iemand die het wel kan benutten. Laat mijn volgende menstruatie maar komen, dan mag ik van mezelf de gynaecoloog bellen voor een controle afspraak. Tenminste een datum om naar toe te leven.

3. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Oohh wat leuk!! Kan je lekker focussen om het organiseren van een top dag!
    Wij hebben er voor gekozen om iedereen voor de hele dag uit te nodigen. Dus geen dag en receptie gasten maar iedereen erbij die wij wilde. Kan ik je zeker aanraden ;)
    Heb je al een beeld van een jurk of ben je meer een broeken mens? ;)

4. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Klinkt leuk meg, maar hoe veel mensen hadden jullie er bij dan de hele dag?
    Ik draag nooit een jurk maar voor mijn trouwen wil ik wel graag een kijken of een trouwjurk kan haha

5. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oh dat is hartstikke romantisch! Echt leuk voor je meis...na al die tegenslag de laatste tijd verdien je dat als geen ander!

Ja heel spannend, de dagen kruipen hier voorbij.
    Ik heb de eerste ronde in de ochtend gespoten en in de tweede in de avond. Ik vond denk ik in de ochtend het fijnste, anders zit je er als je thuis komt uit je werk zo tegenaan te hikken de hele dag. En als je het in de ochtend doet dan heb je het maar weer gehad.

Oh dat had ik ook echt heel erg! Heel sterk het gevoel dat "het" nu pas echt is. Dat is trouwens nog een reden waarom ik toch liever in de ochtend spuit omdat feestjes en uitjes dan niet meer uitmaken. Zolang je maar in je eigen bed wakker word is het nooit een probleem. Al heb ik ook een keer op een of andere parkeerplaats zitten spuiten omdat ik die ronde voor 's avonds had gekozen. Ik deed altijd 's morgens na de koffie.

Werk is wat creatiever, ik weet niet hoe makkelijk je even weg kan bij je werk? Bij mij vragen ze tot nu toe niets, dus dan hoef ik geen gekke dingen te verzinnen.

Maar maak je niet te veel zorgen hoor het went snel en het vind zijn weg wel. Hoop wel dat je een lievere verpleegster treft dan ik had :) maar ik kan me niet voorstellen dat er veel van dit soort botte boeren rondlopen.

@bengelke,

Meis het doet me iedere keer weer zeer als ik lees in wat voor situatie je zit. Natuurlijk moet je hier lekker blijven zagen hoor, ik denk dat je het niet moet opkroppen. Hou je taai!

@hier

Even last van een beetje zenuwen ineens, het duurt zo lang dat wachten! Ik wou dat ik gewoon een lampje had op mijn voorhoofd die groen knipperde als het raak was. Maar helaas...we moeten nog wachten. Het is wel lekker druk op mijn werk en ik heb alles behoorlijk volgeplanned dus ik heb wel wat afleiding maar dan nog. Af en toe dan zou ik wel even een rondje willen rennen.

Verder ben ik blij, want ik ben al 3 kilo kwijt!

6. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Wij hadden rond de 40 mensen uitgenodigd.
    Ik vond een jurk uitzoeken erg moeilijk. Vooral omdat ik er niet te veel geld aan wilde uitgeven. Heb een nieuwe gevonden en gekocht van iemand van wie haar bruiloft niet door ging. Beetje vervelend voor haar maar scheelde mij echt veel geld.
    Heb even een foto opgezocht. Tijdens de ceremonie had ik de jurk lang en tijdens het feest kort. Ben niet zo'n lange jurken type maar ik vond het 'hippie' sfeertje van de jurk wel geinig :D
    Ben benieuwd waar jij voor gaat! Vind het zelf een lastige zoektocht... ze zeggen dat je weet wanneer je de juiste jurk hebt. Maar ben bang dat ik gewoon niet zo'n type ben. Moest er ook niet ervan huilen hahaha.

@erminea. Ben erg benieuwd of je nu eindelijk beet hebt! Enne... drie kilo eraf. Goed gedaan! Streef je naar een bepaald gewicht?

7. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Wij hebben aan dag gasten al 34 mensen, 21 volwassenen en 13 kinderen.
    We twijfelen nog of we het alleen met deze mensen vieren de hele dag of dat we ook nog een receptie doen, ik zou dat op zich wel heel leuk vinden omdat mijn collega's dan zouden komen en nog wat mensen waarvan ik het heel leuk zou vinden.
    Aan de jurk wil ik ook niet te veel uit geven, ik geloof dat ik hem van mijn ouders krijg, maar dan nog wil ik geen schandalig dure jurk.

Eerst maar eens offertes laten maken op de verschillende locaties.

8. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    meg ik zie nu de foto van je jurk pas mooi hoor!!! ben jij dat zelf op de foto?

9. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Wat lastig hé... sommige mensen wil je er wel bij hebben maar straks sta je wel met erg veel mensen. Altijd doen waar jullie je goed bij voelen. Er zullen vast altijd mensen zijn die zich gepasseerd voelen.
    Wij hebben er voor gekozen om er 's avonds een feest voor volwassenen van te maken. Gelukkig kom iedereen dit begrijpen.

Helaas ben ik het niet zelf op de foto ;) Kunnen we niet een besloten groepje maken zodat we elkaar echt een keer kunnen zien? Lijkt me wel geinig om een beeld bij iedereen te krijgen.

10. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

JA is altijd spannend zo een dag :D:D
    Zelf wil ik ooit ook wel trouwen en dan zo een mooie jurk aan :D
    Maar wat je zegt er zijn altijd mensen die zich gepasseerd voelen maar ik zou ook alleen de mensen uitnodigen waarmee je ook iets hebt en niet iemand die je eens in de zoveel jaar bv ziet of alleen komen omdat er een feest is!

Jaaa leuk ben toch eens benieuwd met wie we altijd zo gezellig kletsen :D
    zou me er zo niks bij kunnen verbeelden hoe iemand er misschien uit zou kunnen zien!

11. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

owww wel balen zeg :(
    maar nu op naar het volgende avontuur!
    dat begint bij ons ook volgende maand, aan de andere kant heb ik zoiets miss als ze nu je op een andere manier helpen dat het nu sneller gaat wie weet he :D
    dat heb ik nu ook dadelijk met icsi heb ik zoiets dit zal miss sneller gaan als op de normale manier!
    Al had ik dit liever niet gehad.
    Maar spannend voor jullie!!

12. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    @meg: Dat is een mooie jurk! Heel dat gedoe en al dat geregeld, en al de kosten, daarom ben ik toch blij dat ik nog nooit getrouwd ben geweest.... ;) Langs de andere kant lijkt het mij wel super leuk!
    Ja, ik ben ook wel eens benieuwd met wie we hier allemaal ons leven liggen te vertellen ;)
    je eisprong aan iemand geven die het wel kan benutten, dat ken ik, ik wou dat ik dit ook kon, ik ben er de laatste maanden toch niets mee geweest, al die eitjes gewoon weggegooid!

@erminea: Spannend!! Ik hoop voor jou dat het gewoon raak is!

@hier: Ik ben weer even uit mijn dipje, dinsdag weet ik misschien meer wanneer ik een nieuwe afspraak kan hebben. Die mensen van het fertilteit die zijn ook echt zo lief hé, ze hebben voor mij wat zitten rondbellen, die nemen ook echt de tijd om naar je te luisteren, ook al hebben ze nog genoeg werk liggen... Nu staan we in 2ziekenhuizen opgeschreven voor een vervanging van die overleden dokter, die het snelste is, daar gaan we naartoe :D Ik hoop dat we er binnen een week of 4 nog bijgeraken... Weet ook het resultaat van het laatste zaadstaal, en zoals verwacht is het weer hetzeflde, nu weet ik dat we nooit gewoon via ivf/icsi zwanger kunnen geraken, 3x hetzelfde resultaat...
    Van mijn vriend heb ik ook niet zo veel last hoor, die stond met de nacht van de week, dus heb die alleen woensdag even gezien en gehoord, verder niet.... We komen er wel uit, en het lange wachten, als iemand ooit nog eens zegt dat ik weinig geduld heb!!! :D

13. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    @bengelke wel fijn dat die mensen van de fertiliteitskliniek zoveel moeite voor je doen en je zo serieus nemen ;) hopelijk weten jullie gauw meer en kunnen jullie verder!!!

@huggy ik ben ook getrouwd en wij hadden zo'n 500 mensen op onze bruiloft :p hihi...jah ik weet t is veel maar dat is gewoon bij een "turkse" bruilloft!! Ik vond het erg leuk om jurken te passen en heb zelfs een jurk gepast van 2000,- en dacht ik vind echt geen mooiere voor een goedkopere prijs maar goed mijn schoonouders betaalden alles dus jah ik moest echt verder gaan zoeken...toevallig had n collega van mij ook een bruidswinkel en ben ik bij haar wezen kijken!! ik zag een jurk in de etalage en na 10jurken te hebben gepast is het uiteindelijk toch de jurk die ik als eerste zag geworden en deze paste ook echt bij mij!! Ze verkocht jurken tot max. 1000,- en mij jurk was 800,- was opzich wel n hoop geld is maar voor deze jurk vond ik het wel meevallen!! (foto's staan in mijn fotoalbum :p)
    T was een dag om nooit te vergeten!! we waren al voor de wet getrouwd maar het feest later gegeven en dat is toch het belangrijkste bij een turkse bruiloft, het feest!! maar omdat ik zelf indo ben en veel nederlandse mensen kwamen wou ik toch 2 bands 1 turkse en de andere was van mn vader zodat je toch een beetje iedereen t naar hun zin maakt!!! we kregen ook veel complimenten en zowel de turken als de nederlandse mensen waren erg enthousiast over de bruiloft en iedereen heeft genoten. Zelfs de turkse band ging aan t eind allemaal dance muziek draaien en iedereen ging helemaal uit hun dak...hahaha was echt een top bruiloft!!! :D
    Geniet er lekker van, ook al kan t soms stress opleveren enzo uiteindelijk is t het allemaal waard en zal t echt een van de mooiste dagen in je leven zijn ;)

14. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ik ben eens op een Turkse bruiloft geweest rabia, wat was dat super leuk zeg!!!!! Wat een feest, mooie muziek en lekker dansen en eten, ik heb echt genoten toen hoor!:)

15. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    @huggy jah is ook altijd heel gezellig!!! Veel mensen, veel dansen en lekker eten :p Hihi

Spannend morgen weer naar de kliniek om t potje naar t lab te brengen voor de 2e semenanalyse!!! Hopelijk vraagt m'n man dit keer ook ff wat de hoeveelheid is ben ik ook nieuwsgierig na!!! En of er ook wel bewegelijke tussen zitten?! Tja zullen t zien ;)

16. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    spannend Rabia, als ze er de vorige keer niet veel van hebben gezegd, dan wilt dat waarschijnlijk wel zeggen dat het helemaal in orde is hé...

Hier eigenlijk best een gezellig weekendje gehad. Zaterdag naar mijn ouders geweest, en ik had zo van die lekker harde muziek op een usb stick gezet, we zaten daar in de auto zoals bij new kids nitro, we hebben echt serieus gelachen, deed wel eens deugd. En het is wel duidelijk dat hij zijn eigen echt niets vind, nu hij onvruchtbaar is, maar oké het gaat wel weer beter met hem...

17. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    Vanmiddag wordt de uitslag al aan de HA doorgebeld van de semenanalyse dus hopelijk kunnen we vanmiddag al bellen voor de uitslag en anders sowieso morgen, echt snel!!! Heb net ook aan de assistente gevraagd of ik t op papier kon krijgen maar moet m'n man echt zelf aanvragen :S maar goed als hij belt vandaag voor de uitslag dan vraagt hij ook of hij ze allebei op papier mee kan krijgen ook ivm met de afspraak bij de kliniek dan kunnen we die geven!!! Maar heb m'n man ook gezegd dat hij even moet vragen naar de hoeveelheid en of er ook wel n paar goeie tussen zitten!!!
    Ik moest t net ook wel aan m'n schoonvader vertellen omdat hij me weg moest brengen ivm dat onze auto t gister begaf hij zei meteen waarom hebben jullie het niet eerder gezegd en we willen jullie helpen!! Jullie problemen zijn onze problemen (echte Turken!!! Hihi)...
    Hij wil zelfs kijken naar een ziekenhuis in Turkije voor ons haha..omdat n tante van m'n man ook deze problemen had en ze daar ook sneller wat doen enzo (nou ben benieuwd).
    Ben aan de ene kant opgelucht dat zijn ouders t ook weten en dat ze achter ons staan en heb ook gezegt dat we niet willen dat iedereen t weet omdat t al zoveel pijn doet natuurlijk!! En gelukkig begreep hij dat ook, maar goed Turken kennende die moeten altijd met anderen praten dus jah en benieuwd hoeveel mensen hier straks vanaf weten!! Aan de ene kant zou t mss ook beter zijn als ze t weten want nu vragen ze elke x als je komt wanneer de baby komt
    Maar ben nu ook heel benieuwd naar de uitslag hoor, ik hoop dat we t vandaag al te horen krijgen!!!

@bengelke oh echt?! Dat wist ik niet!! De dokter zei ook wel aan de tel. Dat t niet ernstig is en dat we wel kinderen zouden kunnen krijgen!! Maar goed ik had zelf gewoon meer vragen gesteld maar m'n man weet ook allemaal niet zo goed wat alles inhoudt dus jah :p
    Hopelijk weten we vandaag meer en heb m'n man al ingelicht wat hij moet vragen :p Hihi...
    Fijn dat t al wat beter gaat met je man!! Maar goed t is ook noet niks en voor n man zijnde is zoiets echt niet leuk om te horen...mijn man zei ook altijd met mij is niks aan de hand hoor, maar merk dat hij zich nu ook zorgen maakt, nadat er voor de uitslag al 2 mensen waren die zeiden dat t aan hem lag en nu de uitslag er is bleek dat ook zo te zijn!!!
    T Is ook wel lekker om ff samen te lachen en lekker gek te doen toch!!! :p komt er mss nog n nieuw deel uit van new kids hahahaha... :p

18. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    Sorry dat ik even schitter in afwezigheid, morgen is de pregnyl er uit en ik ben zo zenuwachtig ineens! Probeer er niet te veel mee bezig te zijn maar dat valt niet mee als je op zp zit. Donderdag ga ik een testje wagen.

19. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Ik duim zo voor jou!!!! Dat het maar snel donderdag is hé!!!!

20. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    @erminea hopelijk n mooi testje voor jullie!!!! ;)

Net de HA gebeld maar was nog niks binnen dus ik bel morgenvroeg wel weer!! Hopelijk is de uitslag dan binnen ;)

Deel Deze Pagina