Doorverwijzing.

Discussion in 'Zwanger worden' started by Brinsa, Oct 12, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

Mar 16, 2016
    3,656
    2,558
    113
    Goedemiddag dames,

Ik wou gewoon even delen dat ik eindelijk een doorverwijzing heb naar de gynecoloog. Oeff wat ik opgelucht eindelijk gaan ze kijken wat er mis met me is. Maar aan de andere kant ben ik ook heel gespannen want wat gaat er allemaal gebeuren nu en wat als er echt iets goed mis is. Ik had zo gehoopt dat alles nog van zich zelf goed zou komen maar helaas.
    Ook ga ik de eerste afspraak alleen omdat me vriend echt geen vrij kan nemen zo kort.

Maar de eerste afspraak krijg je dan al meteen onderzoeken of is het informatie en vooral praten?

Ik weet dat er genoeg topics hierover zijn maar wou gewoon even luchten.

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik kreeg pas bij de tweede afspraak een inwendig onderzoek en er werd bloed afgenomen.
    Op die echo zagen ze een eitje van 10mm dus ik kon gelijk de hele cyclus in de gaten gehouden worden dmv echo's en bloedonderzoeken.
    Verder krijgt je vriend de oproep voor een zaadonderzoek.

Probeer alles stapje voor stapje te zien... en probeer positief te blijven.
    Tuurlijk zijn er meiden die er lang over doen en vanalles mankeren en daar was ik ook altijd bang voor.
    Gelukkig heb ik 3 maanden onderzoeken gehad (2 cyclusanalyses) en toen ik medicatie kreeg (1 Pregnyl injectie per maand) was ik na de derde keer al zwanger, dus het hoeft niet altijd lang te duren...

3. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

Mar 16, 2016
    3,656
    2,558
    113
    Adrianna bedankt voor je reactie! Heb ik wat aan😊

Had jij ook last van onregelmatige cyclussen of was je gewoon doorverwezen omdat je na een jaar nog niet zwanger was? En wat was bij jou de reden?

4. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Mijn huisarts had ooit gezegd dat als ik kinderen zou willen ik bij hem kon aankloppen.
    Dit ivm toen ik nog zwaarder was ik cyclussen van 117 dagen gehad.
    Uiteindelijk afgevallen en mijn cyclussen waren tussen de 30 a 37, maar ik had nog steeds het gevoel dat er iets niet klopte...
    Ik heb het een half jaar zelf geprobeerd en toen heeft de dokter mij doorverwezen.
    Bij de gyn bleek dat alles klopte, alleen mijn eitje sprong niet en werd elke maand een cyste...wat dus een hoop dingen al verklaarde voor mij.
    Dus toen is er besloten dat elke keer als mijn eitje tussen de 17 en 23 zou zijn ik een injectie zou moeten zetten om dat laatste zetje te geven en dat werkte goed.

Het ligt er dus erg aan waar het 'probleem' zit.
    Is het de groei van de eitjes of is het echt het springen... maar daar krijg je de onderzoeken voor zodat ze kunnen kijken waar het precies fout gaat.

En wees niet bang voor de eerste onderzoeken...die zijn vrijwel pijnloos en dat je half naakt ligt vergeet je binnen 1 seconde.

Heel veel succes meid en hopelijk weet je snel of er iets is en wat eraan gedaan kan worden!

5. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

Mar 16, 2016
    3,656
    2,558
    113
    Wel fijn dat je dan toch redelijk snel zwanger ben geworden. Ben al een stuk opgeluchter door je berichtje. Hartstikke bedankt!

6. Imona

Imona VIP lid

Feb 8, 2014
    5,301
    3,882
    113
    Ik de eerste afspraak eerst gesprek en ik kreeg gelijk een echo. En bloed afname. Manlief moest een paar dagen daarna zaadjes inleveren. Uiteindelijk bleek dat mijn eitjes helemaal niet groeiden en dat ik pcos had.
    Ik moest eerst afvallen en 3 maanden later terug. Afvallen lukte en lukt met geen mogelijkheid. Zelfs niet met een diëtist. Deze gynaecoloog bleef er bij dat hij me niet eerder zou helpen eer er 10 kilo af was. Dus ik nog een x 3 maanden geprobeerd. Weer niet gelukt en ton een nieuwe gynaecoloog gevraagd.
    Daar moest ik het nog 1x 3 maanden proberen en als het dan nog niet gelukt was zouden we toch starten met medicatie. Heb toen we gelijk aangegeven dat mijn gewicht een gevoelig punt is voor mij. Ik was eindelijk een beetje zelfvertrouwen aan het opbouwen en mijn gewicht gaan accepteren en dat werd toen heel hard de grond in geboord. En dat snapte die gynaecoloog.

Goed. Inmiddels dus al 9 maanden bij gynaecoloog toen kreeg ik eindelijk clomid 50 mg. En dat sloeg aan. Ronde 3 zwanger. Ik helemaal blij. Helaas leeg vruchtzakje. Inmiddels waren we dus anderhalf jaar bezig. Nou. Met die zwangerschap werd ik bij 8 weken gecurateerd. Daarmee een nieuwe wissel van gynaecoloog. Heb nu dus de 3e gynaecoloog. Na 10 weken werd ik pas ongesteld dus kon ik weer met clomid beginnen. Ronde 1. Zwanger. Ben nu 2 jaar bezig. En 6 weken en 3 dagen zwanger. Volgende week dinsdag eerste echo. Heel spannend dus.

Maar de gynaecoloog die ik nu heb zou ik voor geen goud meer willen ruilen. Hij is speciale voor moeilijke geen.

Je moet ook een klik hebben met je gynaecoloog. Dat is gewoon prettig.

Ik ben trouwens door gestuurd na een half jaar omdat ik na het stoppen met de pil geen menstruatie meer kreeg.

7. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

Mar 16, 2016
    3,656
    2,558
    113
    Imona ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap, hopelijk gaat het nu goed.

En bedankt voor je verhaal. Maar wat naar zeg dat het zo moeizaam ging bij de eerste 2. Lijkt me zo vervelend dan ben je eindelijk doorgestuurd heb je er nog niks aan. Ik hoop dat ik ook een prettige ga hebben. Nu nog maar even afwachten 4 weekjes en hopelijk gebeurd er nog een wonder en ben ik zwanger voordat ik daar naartoe moet

8. Proudmama01

Proudmama01 Niet meer actief

Ik heb eerder dit jaar ook al een bezoek gebracht aan de gyn, maar sinds deze week zijn de eerste onderzoeken gestart. Had laatst op de eerste dag van mijn cyclus een gesprek, maar kon meteen starten. Nu word mijn eisprong in de gaten gehouden. Ben benieuwd hoe alles gaat verlopen. We krijgen nu dus eerst een oriënterend fertiliteitsonderzoek. Denk bij jou een beetje hetzelfde. Succes de komende tijd!:)

9. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

Mar 16, 2016
    3,656
    2,558
    113
    Bedankt allemaal voor jullie berichtjes en dat jullie de tijd hebben genomen om een heel verhaal neer te zetten.

Ik heb nu gelukkig een beetje een beeld gekregen van wat ik kan verwachten😊

10. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,278
    2,523
    113
    Female
    Hey hey,

De eerste afspraak was ik ook alleen gegaan omdat mn man geen vrij kon krijgen. Gaf niets, ik moest alleen wel wat vragen beantwoorden over hem en zn medische verleden maar dat hadden we gelukkig al goed besproken. (Bijbal mie goed ingedaald). Ik heb die dag een echo gehad en een eendenbek om uitstrijkjes te maken. O.A. getest op clamydia. Ook moest ol die dag gelijk bloed laten prikken. Ik kreeg al gelijk te horen dat ik pcos eierstokken had en dat we even de uitslagen moesten afwachten verder. Mn man moest een paar dagen later zijn zaadjes inleveren om te laten controleren. De tweede afspraak 2 weken later moest mn man wel mee om het behandelplan te bespreken. Gelukkig heb ik alleen pcos en voor de rest is alles goed. Met echo controles, en Schuim echo gaat hij nooit mee hoor. Er moet ook brood op de blank komen;)

Share This Page