al 3 keer over tijd maar toch niet zwanger... of soms wel?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Josefina18, 7 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josefina18

Josefina18 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik ben in september gestopt met de pil om zwanger te worden, normaal gesproken is een jonger iemand van 18 jaar (zoals ik) wel snel vrucht baar alleen bij mij wil het niet lukken... de 1e keer was ik 7 dagen over tijd.. de 2e keer 9 dagen en de 3e keer 13 dagen.. bij elke keren voelde ik me ziek had veel zwangerschap symptomen. maar toch werd ik ongi. nu ben ik een week van me ongi af.. de vorige week had ik het zo weinig dat kan niet goed zijn.. help tog zwanger?

2. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Als je twijfelt of je zwanger kunt zijn doe je toch een testje?

Ik wil je niet ontmoedigen, maar je kunt ook nog aan het ontpilen zijn.

3. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Ik had het ook in het begin vooral de eerste 3 maand daarna verdween het al , maar ben ondertussen ook een keer zwanger geweest en miskraam gehad.

4. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Naast het ontpillen is het ook zo dat je cyclus gewoon wat langer is dan de - gemiddelde - 28 dagen, en ben je dus niet echt een week overtijd, maar heb je gewoon een langere cyclus. En dan kan je cyclus ook per maand nog iets schommelen. Ga dus voor de volgende cyclus uit van je langste tot nu toe, dan kan het waarschijnlijk alleen maar meevallen ;). Succes!

5. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    je lichaam kan je goed voor de gek houden door die ontpillingsverschijnselen. Dan heeft je lichaam gewoon even tijd nodig om in z'n ritme (cylcus) te komen.

6. ik denk idd dat t ontpillen is en dat je cyclussen gewoon wat verschillen van dagen..

zoals miepie ook zegt ga van de langste uit dan kan t alleen maar meevallen :D

suc6 met zwanger worden!

7. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Denk dat je niet meer uit moet gaan van een cyclus van 28 dagen. Maar het aantal dagen wat je nu hebt moet tellen als cyclussen. Het is heel normaal als je stopt na de pil dat het een tijd duurt voor je cyclussen weer "normaal" zijn.

8. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Josefina, toen ik eenmaal had besloten om te stoppen met de anticonceptie wilde ik eigenlijk het liefst direct zwanger raken en duurde elke maand en menstruatie mij te lang. Achteraf heeft het allemaal nog kort geduurt. Als je binnen een half jaar zwanger raakt is dat eigenlijk heel snel! Binnen een jaar is heel normaal. Ook als je 18 bent, het heeft niet alleen met vruchtbaar zijn te maken. Het blijft een 'lucky shot'.
    Misschien een onmogelijke tip, maar.. probeer je er niet teveel op te focussen en ga er vanuit dat als je voor einde zomer zwanger bent dat mooi mee is genomen.

Sterkte met wachten!

Deel Deze Pagina