Volgens mij ben ik al best veel aangekomen, tenminst bovengemiddeld. Ik ben nu 20 weken zwanger en al 7 kilo aangekomen (Ik ben 1:80 en normaal 70 kilo). Aan de ene kant vind ik het niet erg. Ik eet wel meer maar wel gewoon meer gezond/normaal eten. Maar aan de andere kant vind ik die cijfers op mn weegschaal en veranderingen aan mijn lijf toch best confronterend. Hebben meer mensen dit? Ben best bang dat ik uiteindelijk heel veel aankom en me niet meer mezelf voel in mn lijf.. Ik relativeer wel hoor, ik krijg er een groot cadeau voor terug en kan daarna altijd weer aan mn lijf gaan werken, maar toch..
Ik kwam in het begin redelijk veel aan, maar op het eind niet meer. Nu in totaal 12/13 kilo en zit voorbij de 40 weken
Ik ga alleen bij de vk op de weegschaal en thuis niet.. Bij de vk is dat t ergste.moment, maar goed . Ik bedenk maar zo, tot nu toe pas ik al mn vroeg gekochte positiekleding nog en heb ik een mega buik, t zal wel goed komen
Ik kwam tien kilo aan in 17 weken. De opluchting was dan ook groot dat de tien weken er na er geen grammetje bij kwam. Ik had niet extra gesnoept, hoogstens af en toe een cracker extra. Wel ben ik veel minder gaan bewegen, halve dagen werken, 's middags naar bed. Ben benieuwd hoeveel ik bij de volgende afspraak weeg, want de baby is erg gegroeid. Naast de baby zie ik er niet dikker uit vind ik zelf en krijg ik terug van omgeving. Probeer niet weken lang in de stress te zitten over je gewicht, zoals ik heb gedaan, doodzonde! De verloskundige heeft zich er trouwens geen moment druk om gemaakt. En had meer zoiets van 'zie je wel! Ik zei toch dat het goed met je ging.' toen ik niet meer aangekomen was.
Heel confronterend!! Vooral omdat hier op ZP het erop lijkt of niemand aankomt tijdens de zwangerschap. Of amper. Maarja, er groeit toch echt een babietje in je buik. En de meesten mensen die in real life zwanger zijn komen gelukkig wel aan . Ik ben 9 kg aangekomen inmiddels. Bij m'n vorige zwangerschap was ik in totaal 20kg aangekomen . Vreselijk.....ik was 1 grote vochtophoping. Maarrrrrrrrrrrrr, binnen 4 maanden alle kilo's eraf!!! Dus nu voel ik me ook een dikke gans, maar ik weet dat de kilo's er weer afgaan .
Ik had ongeveer hetzelfde erbij als jij. Nu in totaal 15 kilo bij gekomen. Mijn normale gewicht was 65 en weeg nu 80.
Ik ken je gevoel, was 10kilo aangekomen met 27wk terwijl ik voortdurend hongerig ben. Ben geen snoeper, nooit geweest ook, eet ook mn extra boterham kipfilet of kiwi of schaaltje yoghurt, 2x per week intensief sport, en toch vliegt het eraan. Ik woog 60kilo voor mijn zwangerschap, was de 2 jaar ervoor al 10kilo aangekomen. Daarvoor woog ik 50kilo bij 1,65 wat ook wel weinig was. Maar nu...ik ga na de bevalling waarsch flesvoeding geven, dus ik wil meteen streng lijnen voor het eerst in mijn leven...is niet de reden van flesvoeding overigens. Voel me bij dit gewicht ook niet fijn. Maar wat anderen al zeggen, je krijgt er veel voor terug. Al kom ik 30kilo aan, zo lang mijn hummeltje alle benodigde voedingsstoffen maar krijgt
Ik heb besloten me deze zwangerschap niet druk te maken over de kilo's en me gewoon helemaal niet te gaan wegen . Om de daad bij het woord te voegen heb ik de batterijen zelfs uit de weegschaal gehaald en in een ander apparaat leeggemaakt. Tijdens mn vorige zwangerschap kwam ik dik 20 kilo aan en was ik erg bezig met mn gewicht en hoe dik ik was. Uiteindelijk was het gewicht er na de bevalling in een mum van tijd weer vanaf en baalde ik dat ik me tijdens mn zwangerschap zo druk gemaakt heb over hoe ik eruit zag.
Ik zat met de 20 weken op 7,4 kilo erbij. Uiteindelijk geëindigd op 20 kilo. (Heb de laatste 11 weken thuis gezeten ivm bi dus erg weinig bewogen) Bij de bevalling bleek dat mijn meisje 4240 gram was en mijn placenta 900 gram (normaal rond de 500). Zijn natuurlijk ook kilo's die je meedraagt. Bijna 4 maanden later moeten er nog 5 af en het gaat de goede kant op. Staar je dus niet te blind op de kilo's. Eet gezond, blijf bewegen en het komt echt goed! Geniet van je zwangerschap!!
Hier ook 14 kilo en oh my.. Die 80 vind ik super heftig om te zien. Nog maar een paar weken Edit: moet niet zeuren, het is echt alleen buik. Ik hou nog geen vocht vast etc.
hihi ja herkenbaar. Hier zit er nu al 4 kg aan, maar kan me er ook niet heel druk om maken. Ik hoop alleen niet met 30kg extra te eindigen.
Gewoon gezond eten, je hebt er verder toch geen invloed op. ik kwam 'maar' 10 kilo aan, die waren er na 1,5 week weer af, maar kreeg samen met het mooiste meisje ter wereld nog een cadeautje: flinke striae op mijn buik.. tja, je moet er wat voor over hebben.
Oow ik was met 20weken al 8 kilo zwaarder! En inmiddels zit ik op 13 kilo Pfff...ik vind het erg confronterend maar ach..,kan er nu maar weinig aan veranderen ben ik bang. Daarnaast moet ik zeggen dat ik voorheen minimaal 3x per week ind e sportschool lag maar sinds de zwangerschap daar geen energie voor heb kunnen opbrengen. Tsja...ook zonder zwangerschap komt een mens aan als die stopt met sporten
Ik ben mijn eerste zwangerschap 12 kilo aangekomen wat er letterlijk na 1,5 week na de bevalling weer af was. Lang leve de borstvoeding!! Dit is waarschijnlijk de laatste keer in mijn leven dat ik niet op dieet ben, dus ik ga er lekker van genieten Ik ben niet heel dik of zo, maar moet wel enorm opletten. Niet zo druk maken, het komt allemaal weer goed
Hier ook flink wat kilo's erbij. Toen ik de laatste keer op de weegschaal stond dik 9 kilo. En dat is zeker 3 weken geleden. Bij mijn dochter ook op het laatst wel iets van 15 kilo. Nu merk ik het ook weer. Dikke kont, dijen, armen en een plofkop. En gigabuik. Misschien scheelt het ook dat ik maar 1.57 ben. Na de geboorte van onze dochter duurde het wel bijna een jaar voordat ik weer op mijn normale gewicht van rond de 56/57kilo zat.
Bij mijn vorige zwangerschap was ik 23 kilo aangekomen! Het meeste was er erg snel af, de laatste 4 kilo bleef een beetje ´plakken´ Kon wel weer mijn ´ouwe´ kleren aan! nu met 25 wkn ook alweer 10 kilo aangekomen. Moet ook zeggen, let niet op mijn eten. Dat komt straks wel weer!
Joh, ik ben 26 weken en heb er al 12 kilo aan zitten. Ik sport momenteel niet (heb ik toch wel nodig om op gewicht te blijven), en eerlijk: ik snoep wel meer dan normaal, maar niets te gek. Volgens mijn VK kan het ook met hormonen te maken, plús ik heb een dikke buik voor mijn termijn en onze meid is ietsjes groter dan normaal. Dus factoren die allemaal mee (kunnen) spelen. Ik heb besloten mij er niet meer al te druk over te maken. Als ik zo doorga met eten en mijn bekkenpijn niet erger wordt, ben ik heel erg tevreden. Ik zie het na de bevalling wel weer.
Zojuist gewogen, 11kg in 28 en halve week. Vlk zegt zeker te weten dat ik niet over de 15kilo heen ga in 40wk (waar zou ze dat op baseren...?). Dus ik vraag me af hoe ik dat ga klaarspelen, met nog ruim 11wk te gaan en toe nu toe 11kg erbij terwijl ik intensief sport en bijna alle suiker/vet vermijd. Kom nu gemiddeld 1kg per week aan. Ik wil wel mijn voedingsstoffen binnenkrijgen voor de beeb, dus ik blijf gewoon eten wat ik nu eet. Moet ook wel, want voortdurend hongerig. Denk toch dat de vlk geen gelijk gaat krijgen...
Ik nu ruim 10 kilo in bijna 24 weken en ik vind het verschrikkelijk! Weeg inmiddels boven de 80 en ben 1.72. Wel gestopt met roken, dus dat zijn toch extra kilo's. Verder eet ik gewoon gezond, heb alleen ietsjes meer gesnoept in januari. Toen ik zoveel aankwam daar gelijk mee gestopt en nu eet ik gezonde tussendoortjes. Ik hoop bv te geven en zodra ik daarmee klaar ben ga ik flink lijnen, want wil graag weer terug naar mijn oude gewicht. Ik vind het heel moeilijk om me er nu bij meer te leggen.
Ik zit nu aan 24 kg erbij! Maak me er niet druk om. Ik weet dat ik niet overdreven heb gesnoept of extra veel gegeten. Door mijn aandoening hou ik nu extra veel vocht vast, is ook duidelijk te zien, dus normaal moeten die kilo's na de bevalling er redelijk vlot weer afgaan. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik 26 kg bijgekomen, toen heb ik me wel laten gaan op gebied van snoepen en eten. Toen ook veel vocht vastgehouden. Na een jaar had ik mijn normale gewicht terug. Die kilo's zijn zorgen voor na de bevalling.