Hier ook gewoon tot 36 weken school+stage gehad. Was ze er eerder gekomen of had ik het niet meer aangekund, dan was mijn verlof gewoon naar voren geschoven Zit nu 4,5 week thuis en ik verveel me kapot!
Ik wilde ook tot 36 weken doorwerken, maar gezien ik met 37 weken ga worden ingeleid (zwangerschapsdiabetes) vond de gyn het verstandiger om met 34 weken te stoppen.. Nu komt mijn kleintje dus ook zeker weten eerder, heb ik nog 2 weken vakantie vastgeplakt aan m'n verlof en ben ik ook erg moe.. dus vind het niet erg! Nog 4 dagen werken..
Ik werk ook door tot precies 36 weken. Komt zo uit met bepaalde jaarlijkse projecten, dus wist ik in feite al toen ik de positieve test in handen had. Of het fysiek allemaal gaat lukken moet nog maar blijken natuurlijk. Wel heb ik verder niet veel te doen tijdens mijn verlof vooraf aan de geboorte. Alles is al wel klaar. Denk dat dat wel een voorwaarde is, als je kiest voor 36 ipv 34.
Ik heb ook tot 36 weken gewerkt en blij toe! Met 10 weken was ik echt nog niet aan werken toe en die 2 weken extra erna vond ik heel prettig. En waar bemoeien mensen zich mee, je mag toch zeker zelf wel beslissen wat je doet.
Hier is het plan ook om door te werken tot 36 weken. Ik wil ook graag die 12 weken na de geboorte bij ons kindje zijn. Mocht het echter om gezondheidsredenen niet lukken om zo lang door te gaan dan kan ik altijd nog eerder stoppen met werken.
Ik heb tot 36 weken doorgewerkt. Was er toen wel aan toe, maar wel blij mee want ik verveelde me ook thuis. Eerste 2 weken nog wel veel gedaan maar daarna was het saai thuis, blij dat ik dus ook beviel met precies 40 weken. Als je het uithoudt met werken gewoon lekker met 36 weken met verlof gaan.
Ik heb het luxe vind ik. Ik heb in alle jaren proberen mijn Levens Fase Budget uren opgespaard, die ik nu aan mijn zwangerschaps en bevallinsgverlof kan plakken. Aangezien er een reëele kans is dat dit onze enige zwangerschap is, wil ik er ook ten volste van genieten! En aangezien het op mijn werk (GGZ) niet bepaald prettig werken is op het moment door bezuinigingsmaatregelen en reorganisatie kan ik er niet wakker van liggen. Ik heb 8 weken zwangerschapsverlof en 14 weken (of 16, mag ik op het laatste nog beslissen) bevallingsverlof.
tja het is gewoon net wat je aankan. Ik werk in de zorg en het is een zware groep. Ik weet nu al dat ik 36 waarschijnlijk niet ga trekken, en dat is dan ook niet erg.
Hier probeer ik ook door te werken tot 36 weken, wordt het te zwaar dan kan ik altijd nog met 34 weken stoppen. Maar heb ook liever meer weken na mijn bevalling als ervoor... Ik denk wel dat het werk afhankelijk is hoe lang je het vol houdt. Heb zelf een kantoorbaan, dus niet echt een lichamelijk zwaar beroep. Merk alleen dat het woon-werkverkeer iets zwaarder wordt, zit per dag 2 uur in de auto. Kan me voorstellen dat als je een fysiek zwaar beroep hebt je eerder met 34 weken begint aan je verlof. Maar dat is gewoon persoonlijk wat je wilt en aankunt. Zou me niet druk maken om de reacties van andere en gewoon doen wat je zelf wilt qua verlof.
Ik wou ook zolang doorwerken maar helaas ik heb rond de 27ste week al moeten stoppen vanwege een Trombose been. En wordt nu ook vanwege zwangerschapssuiker extra in de gaten gehouden.
Ik ben bij de zwangerschap van mn dochter zelfs nog over de 36 weken heengegaan. Ik had zoveel werk liggen dat ik anders na mn verlof zou moeten doen, dat ik nog een paar daagjes heb doorgewerkt. Omdat mn dochter met 38 weken al kwam had ik daardoor maar heel even echt vrij en niets te doen, waar ik achteraf wel van baalde . Ik zie dit keer wel wat ik doe. Gaat alles goed dan ga ik weer door tot de 36 weken, hoewel ik nu al merk dat het een stuk zwaarder is met een drukke peuter waar je de hele dag achteraan moet rennen. Maar uiteindelijk heb ik die 2 weken ook liever aan het eind van mn verlof, zodat ik nog net wat langer bij mn kindje kan blijven.
Ik werk ip tot 34 wkn. Ik werk in de zorg en nog fulltime, merk wel dat het nu wel zwaarder wordt. Van de week wel een afspraak met de bedrijfarts.
Ik werk bij me (stief) vader. Ik probeer ook tot 36 weken te werken. Ik werk in een mannen wereld en zo lief om te zien hoe ze mij nu al ontzien. Ik ga na mijn bevalling wel nog even vrij snel terug , mits dat lukt natuurlijk. Ik ben enige die het boekhoud systeem kent en ik regel ook de aangiftes en dergelijk. Augustus uitgerekend dus in september maak ik alles klaar en dan kan de btw aangifte betaald worden. Mocht dit nou niet lukken omdat er iets met mij is of wat dan ook , pakt me stiefvader alle administratie bij elkaar op en laat hij het onze boekhouder het een keer doen. Maar dit vond ik echter niet nodig want ik kan me kleintje gewoon meenemen en is voor mij een ochtend werk (even bijwerken tot eind augustus en aangifte doen). Kwam ook allemaal mooi uit want als ik met verlof ga in juli , gaat de zaak voor 2 weken dicht (elk jaar) voor vakantie. Dus hoef dan maar een kleine 2 weken in te halen na me bevalling en scheelt stiefvader veel geld .
Eerste keer met 34 weken gestopt ivm verhuizing en toch best veel uren stage icm school (32 uur stage en daarbij een dag school). Nu wil ik wel doorwerken tot 36 weken en dat gaat tot nu toe best goed. Weinig tot geen klachten en niet heel moe als ik op tijd op bed lig. Bij mij op het werk proberen de meeste vrouwen wel door te werken tot 36 weken trouwens
Zowel bij mijn eerste als tweede kindje doorgewerkt tot 36 weken. Eigene nooit commentaar op gehad! Had ook liever die twee weken erna. Nu tweede keer met iets meer dan 38 week bevallen en geen spijt dat ik pas bij 36 week ben gestopt met werken. Zolang het fysiek goed gaat.... Ben geen stilzitter en zit dat tijdens verlof maar een beetje te 'wachten' op t kindje. Niks van het commentaar aantrekken en doen waar jij je goed bij voelt!
Ik wil ook tot 36 weken doorwerken. Bij dochter niet gedaan en daar had ik achteraf best wel spijt van. En ik wil nog 3 weken vakantie achter mijn verlof aanplakken.
Best veel dames nog die tot 36 weken werken, fijn om te lezen! Om me heen hoor ik eel 34 weken en dus bemoeienis Ik merk wel dat t zwaarder aan het worden is, maar geloof dat die twee weken niet veel uitmaken omdat ik me erop ingesteld heb.
hier in BE werken vele vrouwen zelfs door tem 39 weken (verplichte rust vanaf 1 week voor uitgerekende datum)... dus ik zie het probleem zo niet ik ben nu zwanger van mijn tweede en ik heb besloten te werken tot 36 weken (en een paar dagen), maar dat is omdat deze zwangerschap gewoon veel zwaarder is dan mijn eerste