Ik wilde ook graag tot 4 weken vooraf en na het verlof nog wat vakantie opnemen. Echter komt het nu net even anders uit. Mijn vriend zit vast aan de bouwvak. Als ik 4 weken vooraf doe heeft mijn vriend eerst 4 weken vrij en als hij moet werken ga ik met verlof. dat is niet leuk! Dus nu neem ik 6 weken vooraf (had dat ook al als vakantie doorgegeven voor ik wist zwanger te zijn) en dan na het verlof als nog mijn vakantie opnemen. Zo ben ik lekker wat langer thuis bij de uk. De reden dat ik dus 6 weken vooraf doe, en niet 2 weken vakantie en dan 4 weken vooraf, is dat: stel de bevalling is later dan uitgerekende datum, dan krijg je die dagen erbij ivm 10 weken na bevalling verlof (verplicht) Dan neem ik daarna vakantie op en ben ik misschien net ietsje langer bij ukkie.
Hmm, ik was gisteren aan het uitzoeken hoe het nou zit met een late bevalling en 12 weken verlof na die tijd, maar ook dan schijn je de extra dagen er gewoon bij te krijgen. Of mijn school daarmee akkoord gaat moeten we nog even uitvechten denk ik Hoe lang duurt zwangerschapsverlof en bevallingsverlof? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl