Hoi Ik ben nu 12 weken. De VK gaf aan dat ik het nu van de daken af mocht schreeuwen . Ikkrijg eind vande maand mijn half jaar contract verlenging. Ik ga het niet daarvoor vertellen, maar is 16weken te lang om te wachten?
Ik heb het na mijn eerste echo, 9 weken, verteld, althans met 10 weken, in week 9 durfde ik nog niet haha. Familie overigens met 6 weken, toen we het wisten.
Ik bedoel eigenlijk op je werk vertellen (ik kan het makkelijk verborgen houden, nopes aan mn buik te zien en niet misselijk ofzo) Mijn ouders en schoonouders weten het al vanaf het positieve plasje Maar ik bedoel is het aso om het tot 16 weken verborgen te houden?
Nee dat is niet aso. Zeker niet als je inschat dat je werkgever wel eens zo aso kan zijn om om die reden je contract niet te verlengen. Zal nooit gezegd worden maar dat soort kortetermijndenken komt wel degelijk voor. En met een beetje ruimte kleding etc valt er nog wel wat te verbergen. Daarbij, de meeste mensen zijn wat terughoudend om het te vragen, want het is nogal beledigend als je niet zwanger blijkt te zijn.
Nee, dat is helemaal niet aso. Je bent niet verplicht om het bij 12 weken te vertellen. Dus als je het nog voor je wilt houden, zou ik dat lekker doen.
Daar ben ik ook een beetje bang voor namelijk, het gaat prima, maar het is niet zo druk als het zou moeten zijn. En mijn werkgever is wel een beetje zo'n aso. Oke lekker niet vertellen dus (en ik ga de eerste 3 weken van april op vakantie, het buikje komt daarna wel )
Ik zou het zeker pas vertellen nadat je een contractverleniging hebt gekregen. In dit soort situaties moet je gewoon voor jezelf kiezen en geen risico nemen vind ik.
Je bent pas verplicht om het te vertellen 3 maanden voor de uitgerekende datum. Hoe vervelend dat ook kan zijn voor je werkgever, ik zou het pas vertellen als je contract verlengt is. 5 jaar geleden heb ik het zelf wel met 6 of 7 weken al verteld terwijl ik een jaarcontract had, maar dat was een heel andere tijd. Ik zou nu ook geen risico meer nemen.
Ik kon het al heel snel niet verborgen houden ivm misselijkheid en weet zeker dat het met 16 weken al goed te zien zal zijn als ik nu mn kleine mini buikje zie. Maar het mag officieel wel en is niets vreemds aan verder
Wat jij zelf fijn vindt. Ben je misselijk, kan je je niet goed concentreren, ben je doodmoe: dan kan je het misschien beter wel vertellen want je functioneren is anders wat ook weer invloed kan hebben op je evaluatie. Doe je je werk als normaal, dan zou ik wachten tot het zichtbaarder wordt. Ligt ook helemaal aan hoe het op het werk is: is de werkrelatie goed, ben je niet bang voor je contract, heb je collega's met jonge kinderen: Dan is het misschien wel leuk om te vertellen. Is dus helemaal aan jou. Niks aso's aan als je het niet vertelt. Ik heb het eerst aan P&O verteld rond ? 16 weken ofzo? En pas toen ik mijn buik niet meer kon verbergen aan de collega's. Dat was bij de tweede zwangerschap al veel sneller, toen was in week 12 toch wel al een (voor mij duidelijke) groei van mijn buik te zien! Als het lukt, kan je ook wachten tot de 20 weken echo. Dan je collega's verassen met de foto's.
Oke, ga nu mn baas lynchen :x:x:x Al een week helpen herinneren dat ik mijn contract wil, vandaag voor de 4e keer 'vergeten' Arggggg, ik ben blij dat ik op vakantie ga daarna ben ik 18 weken en we hebben altijd een dikke trui aan. Ik voel me al lang niet meer aso